BMW NineT Forum banner

Verzekering in Frankrijk

3.9K views 5 replies 3 participants last post by  SD05  
#1 ·
Hallo,
Ik verhuis volgend jaar van het VK naar Frankrijk. Zouden onze Franse leden zo vriendelijk willen zijn om een verzekeraar of enkele verzekeraars voor mijn RnineT aan te bevelen?
Als u zou kunnen zeggen waarom u ze aanbeveelt, zou dit helpen. Als er verzekeraars zijn die u zou vermijden, vermeld dan welke verzekeraar en waarom.
Hartelijk dank voor uw hulp.

#3 ·
Hallo etranger.mc,
Ik zie dat u geen indicatie heeft gekregen op uw vraag.
Ik zou April Moto aanbevelen:

Dit is bij wie ik mijn motorfiets heb verzekerd en het is best concurrerend.
Het hebben van een bonus-malus maakt een enorm verschil in Frankrijk, dus u kunt een verklaring van uw vorige verzekeraar over uw "schadeverleden" opvragen om van een dergelijke bonus te profiteren (ervan uitgaande dat u inderdaad geen schade heeft gehad).

Succes.

#4 ·
Sorry, ik heb je vraag net gezien. Fiets gekocht en gebruikt in het VK, meegenomen naar Frankrijk toen ik verhuisde. De Franse verzekeringsmarkt is niet zo competitief als de Britse, waardoor het moeilijk is om een goede mix van dekking/verzekeraar/prijs te vinden. Uiteindelijk heb ik Axa gebruikt voor mijn fiets, auto en de Ducati van mijn vrouw. De jaarlijkse premie voor de R nine t was vorig jaar en dit jaar net geen 300 euro.