BMW wydaje się mieć różne charakterystyki sprężyn przednich i tylnych w różnych modelach i latach.
Mój Urban miał twardszą sprężynę przednią i bardziej miękką sprężynę tylną niż było to idealne dla mojej wagi.
Większość ekspertów od zawieszenia sugeruje, aby zmierzyć 'rider on sag' swoich sprężyn zarówno z przodu, jak i z tyłu, aby dać ci pojęcie, czy twój motocykl jest prze- lub niedosprężynowany. Jest to dość łatwe do zrobienia.
Z przodu użyj taśmy mierniczej w dół po ślizgaczu do dwóch punktów. Mierz na stojaku bez obciążenia, a następnie mierz z tobą w pozycji do jazdy, stopy w górze, motocykl na ziemi. Różnica powinna wynosić około 40 mm.
Zawieszenie tylne, zrób to samo od osi do siedzenia i to musi wynosić około/poniżej 40 mm. Po prostu sprawdź, jakie jest napięcie wstępne sprężyny na tylnym amortyzatorze, tj. jak daleko wkręcone są gwintowane kołnierze sprężyny u góry. Powinno to wynosić około 10 mm napięcia wstępnego z fabryki, aby dać ci około 35 mm rider on sag.
Jeśli twój przedni sag wynosi więcej niż 40 mm, potrzebujesz mocniejszych sprężyn lub spróbuj zwiększyć napięcie wstępne za pomocą dystansu w widelcu.
To samo z tyłu, jeśli musisz ustawić napięcie wstępne na 0 mm, aby uzyskać 35 mm sag, potrzebujesz bardziej miękkiej sprężyny. Więcej niż 20 mm napięcia wstępnego tylnego amortyzatora i potrzebujesz sztywniejszej sprężyny.
Sprężyny zamienne są dość tanie.
Konwencjonalne widelce przednie Rninet zwykle mają zbyt duże tłumienie kompresji przy dużych prędkościach, co powoduje sztywność.
Możesz to naprawić tylko za pomocą nowych elementów wewnętrznych. Emulatory wkładów Racetech 36mm są prostsze i tańsze niż wymienne wkłady od ohlins, ktech lub andreani, które są dostępne za 500 £ i więcej.
Możesz również wyregulować poziom oleju w widelcu, aby zwiększyć/zmniejszyć nurkowanie widelca podczas gwałtownego hamowania. Mój Urban miał fabrycznie za dużo oleju w widelcu.
Wreszcie, standardowy tylny amortyzator jest również do niczego przy tłumieniu z dużą prędkością, ale można to naprawić tylko przez wymianę na ohlins, wilbers, Racetech, ktech, nitron, mshock, YSS, Matris.... Najpierw rozwiązałbym inne problemy, zanim kupiłbym nowy amortyzator.
Wymieniłem sprężyny widelca i sprężyny amortyzatora, następnie emulatory wkładów widelca (kupiłem YSS 36mm), następnie zmniejszyłem poziom oleju w widelcu i uzyskałem rozsądnie wygodny, dobrze prowadzący się motocykl. Było okropnie w standardzie.
Następnie kupiłem tylny amortyzator Nitron R2, używając tych samych sprężyn, ale to nie dało mi tak dużej poprawy jak pierwsze modyfikacje, ale nadal warto to zrobić, ponieważ są tak ładnie wykonane i mają lepszą jakość jazdy, po prostu najmniej za swoje pieniądze.