BMW NineT Forum banner

Tacho voor R nineT Scrambler 2023 model.

3.4K views 22 replies 16 participants last post by  Urban WOB  
#1 ·
Aanbevelingen voor een toerenteller en versnellingsindicator voor het R nineT Scrambler 2023-model. En zijn er eenvoudige montage-instructies beschikbaar? Ik woon in Australië, dus een lokale leverancier zou geweldig zijn.

#4 ·
Enige aanbevelingen voor een toerenteller en versnellingsindicator voor het R nineT Scrambler 2023 model. En zijn er, indien beschikbaar, eenvoudige montage-instructies? Ik woon in Australië, dus een lokale leverancier zou geweldig zijn.
Ik heb de dealer de mijne voor aflevering op mijn 23 UGS laten monteren. Gekocht uit Duitsland.
Zorg ervoor dat u het juiste onderdeelnummer voor het Euro 5-model bestelt. U hebt ook de beugel nodig, die zich in het midden onderaan de pagina bevindt.
Image

#6 ·
Ik heb de BMW-unit geïnstalleerd - of beter gezegd, ze hebben het bij een service gedaan. Twee problemen - één lichtelijk irritant - de letters en cijfers op de twee schijven zijn verschillend - en ze hebben de software niet goed bijgewerkt en de motortemperatuur is geen balken maar een reeks grappige Griekse symbolen! Dit maakt het een beetje schilderachtig, dus ik vind het niet zo erg. Zoveel beter dan één wijzerplaat (met een klein dartscherm dat ook vooraan is gemonteerd).

#8 · (Edited by Moderator)
Ik heb de BMW-unit geïnstalleerd - of beter gezegd, dat hebben ze bij een servicebeurt gedaan. Twee problemen - één is enigszins irritant - de letters en cijfers op de twee schijven zijn verschillend - en ze hebben de software niet goed bijgewerkt en de motortemperatuur is geen balken maar een reeks grappige Griekse symbolen! Dit maakt het een beetje schilderachtig, dus ik vind het niet zo erg. Zoveel beter dan één wijzerplaat (met een klein dartscherm dat ook aan de voorkant is gemonteerd).
Ter info: dit betekent dat de toerenteller voor 21 is. Als ik hem verander naar de 21 plus versie, krijg ik balken en werkt het oké. Het enige nadeel is dat hij de laatste instelling niet onthoudt nadat het contact is uitgeschakeld. Anders is het hetzelfde.

#7 · (Edited)
Ik heb een Koso DL-4 op mijn 2021 EU 5 model Pure. Wilde de enkele klok behouden, maar een versnellingsindicator toevoegen. Vertelt je alles zoals de OEM-klok, en meer. Toerentalsmetingen staan rond de buitenrand, maar ik vertrouw voornamelijk op de versnellingsindicator. Houd van de zwarte look en de grote, gemakkelijk leesbare digitale cijfers. Niet AUS, maar gemakkelijk online verkrijgbaar.

#13 ·
Ik heb een Koso DL-4 op mijn 2021 EU 5 model Pure. Wilde de enkele klok behouden, maar een versnellingsindicator toevoegen. Vertelt je alles zoals de OEM-klok, en meer. Toerentals zijn rond de rand, maar ik vertrouw voornamelijk op de versnellingsindicator. Vind de zwarte look en de grote, gemakkelijk leesbare digitale cijfers mooi. Niet AUS, maar gemakkelijk online verkrijgbaar.

View attachment 176794 View attachment 176795
Ik ben nu dol op mijn Koso nu het is geïnstalleerd. Het was een hele klus om die pinnen in de connector te krijgen, maar het ziet er zoveel beter uit en ik kan nu daadwerkelijk zien hoe snel ik ga. (Ik draag een bril voor veraf, maar die maken de standaardmeter wazig)

#9 ·
Als u voor OEM kiest, heeft u voor het modeljaar 2023 het volgende nodig:

-Dubbel instrumentenpaneel zwart - onderdeelnummer 77538389483 of DOUBLE INSTR.CLUSTER CHROME onderdeelnummer 77538389482 - afhankelijk van de kleur van uw snelheidsmeter.
-Toerenteller - onderdeelnummer 62111691265.

U kunt deze bestellen bij elke BMW Motorrad dealer.

Er zijn veel doe-het-zelf-video's op YouTube.

Proost

#11 ·
Als je voor OEM kiest, heb je voor het modeljaar 2023 het volgende nodig:

-Dubbel instrumentenpaneel Zwart - onderdeelnummer 77538389483 of DUBBEL INSTR.CLUSTER CHROME onderdeelnummer 77538389482 - afhankelijk van de kleur van je snelheidsmeter.
-Toerenteller - onderdeelnummer 62111691265.

Je kunt deze bestellen bij elke BMW Motorrad dealer.

Er zijn veel doe-het-zelf-video's op Youtube.

Proost
Ik ben onlangs weer op zoek geweest naar deze onderdeelnummers. Dank je!

#17 · (Edited)
Je krijgt nooit een brandstofmeter, omdat de ecu die informatie niet verstrekt, in ieder geval in de fabrieksinstellingen.

Om van °C naar °F te veranderen, moet je de omhoog-menuknop ingedrukt houden als je in de motortemperatuurinstelling zit en je grootlicht aanzetten, dit zou de instelling moeten veranderen, dit staat in een van de handleidingen van Koso Europe.

#18 ·
Je zult nooit een brandstofmeter krijgen, aangezien de ecu die informatie sowieso niet verstrekt, in de fabrieksinstellingen.

Om van °C naar °F te veranderen, moet je de omhoog-menuknop ingedrukt houden wanneer je in de motortemperatuurinstelling zit en je grootlicht aanzetten, dit zou de instelling moeten veranderen, dit staat in een van de handleidingen van Koso Europe
Bedankt, Chopper Bob. Ik zal de temperatuurinstellingstruc proberen. Mijn vermelding van de brandstofmeter was alleen in verwijzing naar een eerdere post. Ik hoop dat de OP wat nuttige informatie uit de thread heeft gehaald.

#19 ·
Enige aanbevelingen voor een toerenteller en versnellingsindicator voor het R nineT Scrambler 2023 model. Plus, indien beschikbaar, zijn er eenvoudige montage-instructies. Ik woon in Australië, dus een lokale leverancier zou geweldig zijn.
Bedankt allemaal voor jullie waardevolle opmerkingen. Ik heb besloten om de BMW-versie te monteren, omdat ik de motorfiets het liefst zo origineel mogelijk wil houden met door BMW goedgekeurde onderdelen. Dit zorgt ervoor dat mijn garantie niet wordt aangetast.

#21 ·
Bedankt voor al jullie waardevolle opmerkingen. Ik heb besloten om de BMW-versie te monteren, omdat ik de motorfiets zo origineel mogelijk wil houden met BM-goedgekeurde onderdelen. Dit zorgt ervoor dat mijn garantie niet wordt aangetast.
Goede keuze! Ik heb hetzelfde gedaan. Soms vind je aanbiedingen onder de adviesprijs van officiële dealers.
Terzijde, mijn display staat op *Celsius, maar het toonde nooit meer dan 49.
👍

#20 ·
Enkele aanbevelingen voor een toerenteller en versnellingsindicator voor het R nineT Scrambler 2023 model. Plus, indien beschikbaar, zijn er eenvoudige montage-instructies. Ik woon in Australië, dus een lokale leverancier zou geweldig zijn.
BMW toerenteller heeft een versnellingsindicator en de eenvoudige bedrading zit onder de rechterkant van de tank, gewoon aansluiten en klaar. Ik heb het op mijn 23 Urban GS en het is een fantastische toevoeging