BMW NineT Forum banner

TFX Suspension

23K views 56 replies 21 participants last post by  Scrambler007  
#1 ·
Ik heb een Urban GS die ik op onverharde wegen berijd. Ik besluit langzaam om bij de motor te blijven voor de lange termijn en te investeren in zijn capaciteiten. Zeker, de KTM 790 ADV is waarschijnlijk een betere keuze voor het rijden dat ik doe, maar de innemende UGS trekt aan mijn hart. Het eerste dat ik moest aanpakken, naast de cosmetische hoge pijp en Altrider-beschermplaat, was de vering. Het is verschrikkelijk standaard. Die achterschokdemper kostte waarschijnlijk $35 om te produceren. Ik keek naar Wilbers en Nitron, maar een telefoontje naar Ted Porter van BeemerShop liet me luisteren naar een verhaal over de TFX-merkspullen. Dingen als sterkere onderdelen, betere kleppen en langdurige tevredenheid van eigenaren op internet lieten me de trekker overhalen voor de TFX-schokdemper met externe reservoir. Hij heeft de standaardlengte en is op maat gemaakt voor mijn gewicht. Ik haalde de achterschokdemper vrij gemakkelijk af met een motorheffer onder de beschermplaat en een krik om de achterbrug vast te houden bij het verwijderen van de schokdemper. Het achterwiel wordt eerst verwijderd en de twee bouten eruit getrokken, het was een klusje van 10 minuten.

Pre-operatie rit naar het strand.

Image

De nieuwe TFX-installatie was eenvoudig. Ik heb er wel een ShockTube voor gekocht, maar die was niet lang genoeg. Ik heb hem erop gezet om te laten zien. De installatie was snel en gemakkelijk. Het achterwiel er weer op en alles vastgeschroefd, ik heb er een korte rit mee gemaakt op de lokale wegen van New England. Hobbels en kuilen zijn overal. De demping bij lage snelheid is perfect. De hoge snelheid kan ik iets terugdraaien. De algehele verandering aan de motor is enorm. Het voelde bijna alsof de achterband op 10 psi reed. De comfortabele rit was zeer merkbaar toen de hobbels verdwenen. Ik ben een onverharde weg onder een hoogspanningsleiding afgereden en de motor veranderde van een schokkerige rit in een gevoel alsof hij een paar centimeter extra veerweg had. Hij had waarschijnlijk meer veerweg, want standaard zakt het ding halverwege de slag. Nu is de sag dichter bij waar hij hoort, 25%.

Ik denk dat elke schokdemper beter is dan de standaard. Ik koos voor de TFX omdat Ted me overtuigde van het bedrijf. Ik vind het fijn om de mogelijkheid te hebben om de demping bij hoge en lage snelheid in de afzonderlijke circuits aan te passen. De scherpe hobbels versus g-out-dingen is waar die afstemming belangrijk is. Ik voel zeker het verschil dat ik hem kan afstellen.

Image
Image

#2 ·
Het lijkt erop dat iemand de koolstoffilter kan verwijderen en dat het reservoir dan met de klok mee kan worden gedraaid, waardoor er voldoende ruimte ontstaat voor een binnenste modderscherm. Ik heb de Machine Art Moto modderscherm op mijn motor. Heeft iemand een aftermarket schokdemper en de MAMO modderscherm geïnstalleerd? Ik probeer erachter te komen wat qua schokdemper past.

#3 ·
Ik ben er vandaag met beide voeten ingesprongen en heb een TFX142 achterschokdemper besteld voor mijn Urban GS om hem omhoog te helpen. Ik heb een hogere schokdemper besteld met meer veerweg. Schokdemper meet 395 oog-tot-oog, versus 372 standaard. Slag werd verhoogd van 52 mm naar 74 mm met een toename van 44 mm veerweg achter.

Ik heb afgezien van het krijgen van een hydraulische preload-afsteller en heb dat geld uitgegeven aan een volledige 3-weg schokdemper in plaats daarvan met aanpassingen voor rebound, low speed compression en high speed compression. Ik neem nooit een passagier mee op deze motor, dus als ik me klaarmaak voor een reis, kan ik de preload handmatig aanpassen met de haaksleutels en het zo laten voor de reis.

#21 ·
Ik ben er vandaag met beide voeten ingesprongen en heb een TFX142 achterschokdemper besteld voor mijn Urban GS om hem omhoog te helpen. Ik heb een hogere schokdemper besteld met meer veerweg. De schokdemper meet 395 oog-tot-oog, versus 372 standaard. De slag werd verhoogd van 52 mm naar 74 mm met een toename van 44 mm veerweg achter.

Ik heb afgezien van het krijgen van een hydraulische veervoorspanner en heb dat geld in plaats daarvan besteed aan een volledige 3-weg schokdemper met aanpassingen voor rebound, compressie bij lage snelheid en compressie bij hoge snelheid. Ik neem nooit een passagier mee op deze motor, dus als ik me klaarmaak voor een reis, kan ik de veervoorspanning handmatig aanpassen met de haaksleutels en het zo laten voor de reis.
Hoi GapRunr,
Is jouw TFX schokdemper deze op beemershop.com Code: 142-0680-00? Dit is de +25mm schokdemper volgens Ted

Je schreef:
"Ik heb een hogere schokdemper besteld met meer veerweg", kon je dat kiezen of is hij gewoon hoger dan standaard?
"De slag werd verhoogd van 52 mm naar 74 mm met een toename van 44 mm veerweg achter", ik wil er zeker van zijn dat ik dit echt begrijp, de standaardschokdemper heeft 139,7 mm veerweg en je TFX heeft 44 mm toegevoegd voor een totaal van 183,7 mm?

Sorry voor alle repetitieve vragen, ik kan gewoon nergens een recht antwoord vinden....
Bedankt bij voorbaat

#6 ·
Ik rijd alleen op de weg met mijn Urban GS, maar ik ben eindelijk aan het sparen voor een upgrade van de vering, moet ik eerst de achterkant of de voorvork doen?
Mijn begrip is dat de achterkant meer verschil maakt dan de voorkant. Maar persoonlijk ben ik van plan om mijn vorkveren te vervangen en tegelijkertijd een nieuwe achterschokdemper te installeren, zodat de motor in balans blijft. Beide zullen geschikt zijn voor mijn gewicht (zware rijder) en rijstijl (sportief maar niet serieus snel).

#5 ·
Hangt af van de persoon, je rijstijl, je gewicht, etc. De achterschokdemper heeft wat afstelling, dus spelen met die instellingen kan het beter maken. De vorken zijn echter behoorlijk verouderd. Een vorkupgrade zal de fiets beter laten aanvoelen, maar zal dan ook benadrukken hoe slecht de achterschokdemper eigenlijk is. Ik zou met vorken beginnen als ik het niet allemaal tegelijk zou doen.

#7 ·
Even een heads-up over de TFX. Ze bouwen hem zo dat het reservoir zich op ongeveer de 220 graden positie bevindt, zodat het de koolstofcanister vrijmaakt. Hierdoor kun je geen spatlap van welk type dan ook monteren, omdat deze interfereert met het reservoir. Als je ook de 3-weg wilt aanpassen, wordt een van de draaiknoppen gedeeltelijk geblokkeerd door een deel van het subframe van de passagier. Je kunt er wel bij, maar als je de koolstofcanister zou verwijderen en het reservoir zich op de 270 graden markering bevond, zou het ongelooflijk gemakkelijk zijn om aan te passen EN je zou de schokdemper nog steeds kunnen beschermen met een aftermarket spatlap van een of andere soort. Had ik dit van tevoren geweten, dan had ik er een besteld die was gebouwd met het reservoir op de 270 graden markering, als dat al mogelijk is.

Ik moet toegeven dat ik me een beetje zorgen maak over de slijtage van de as, omdat ik hier wel op een paar behoorlijk ruige trails mee rijd. De tijd zal het leren. Ik zal waarschijnlijk de spatlap moeten aanpassen om ruimte te maken voor het reservoir en toch op de een of andere manier voorkomen dat er vuil doorheen komt, maar voor deze prijs had ik er wel op gehoopt dat hij uit de doos zou passen.

#8 ·
Even een heads-up over de TFX. Ze bouwen hem zo dat het reservoir zich op ongeveer de 220 graden positie bevindt, zodat het de koolstofcanister vrijmaakt. Hierdoor kun je geen spatlap van welk type dan ook monteren, omdat deze interfereert met het reservoir. Ook, als je de 3-weg wilt aanpassen, wordt een van de draaiknoppen gedeeltelijk geblokkeerd door een deel van het subframe van de passagier. Je kunt er wel bij, maar als je de koolstofcanister zou verwijderen en het reservoir zich op de 270 graden markering bevond, zou het ongelooflijk gemakkelijk zijn om aan te passen EN je zou de schokbreker nog steeds kunnen beschermen met een aftermarket spatlap. Had ik dit van tevoren geweten, dan had ik er een besteld met het reservoir op de 270 graden markering, als dat al mogelijk is.

Ik moet toegeven dat ik me een beetje zorgen maak over de slijtage van de as, omdat ik hier toch wel op ruwe paden mee rijd. De tijd zal het leren. Ik zal waarschijnlijk de spatlap moeten aanpassen om ruimte te maken voor het reservoir en toch te voorkomen dat er vuil doorheen komt, maar voor deze prijs had ik er wel op gehoopt dat hij uit de doos zou passen.
Ik heb een R&G shocktube op mijn schokbreker. Ik heb die voor de R1200GS gekregen, omdat mijn schokbreker langer is.
R&G Racing Shocktube BMW R1200GS / Adventure - RevZilla

143862

#11 ·
Kijk wat er vandaag is binnengekomen!! :D
144639

144640

Helaas duurt het tot volgende week voordat ik (met de hulp van een vriend die een veel betere monteur is dan ik) de nieuwe achterschokdemper en RaceTech-veren kan inbouwen die ik een paar weken geleden heb gekregen. Het is deze week waanzinnig druk op het werk en mijn vrouw en ik gaan een weekendje weg (in haar SUV, ugh - ik wou dat ik de motor of mijn Miata kon nemen). Nadat de achterschokdemper is geïnstalleerd en afgesteld, zijn mijn belangrijkste aanpassingen voltooid!

Trouwens, ik heb gekozen voor de basisschokdemper omdat ik een 'instellen en vergeten'-rijder ben. Ik rijd alleen en ik neem niet veel bagage mee op reis. Ik was altijd blij met de basisschokdemper op mijn oude motor en afgezien van het feit dat ik waarschijnlijk toch nooit de instellingen zal veranderen, heb ik een paar honderd dollar bespaard door het basismodel te kopen. En er zullen geen problemen zijn om uit te zoeken waar ik het niet-bestaande reservoir moet plaatsen, zodat het de koolstoffilter of MudSling die ik dit voorjaar heb geïnstalleerd, niet raakt.

Ook had ik een behoorlijk waardeloze en erg stressvolle dag op het werk. Door deze doos te zien toen ik vanavond thuiskwam, kwam ik een beetje beter in mijn humeur! :)

#29 ·
Heb vandaag mijn TFX van The Beemer Shop geïnstalleerd. Moet het nog afstellen, maar het voelt als een grote verbetering ten opzichte van de standaard. Heb ook Traxxion hun AK20 cartridges in de vork laten installeren.

Image

Image

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Naar aanleiding van mijn bericht van een paar maanden geleden. Ik heb de sag gecontroleerd en afgesteld op mijn Traxxion AK20 cartridges in de originele vorken en TFX142 schokdemper. Ik heb er behoorlijk wat straatritten en 4 racedagen mee gehad en ik ben erg blij met de combinatie.

#14 ·
Hallo allemaal.

De standaard schokdemper is 🤬, dat weten we.

Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk te leren over vering en hoe je ze kiest en instelt, wat zowel een natuurlijke honger naar kennis als een andere naar het kopen van glimmende onderdelen bevredigde.

Ohlins is voor mij niet logisch, tenzij je spullen van TTX-niveau koopt, en helaas wordt Nitron's motorlijn niet verkocht waar ik woon.

Matris is echter vrij wijdverspreid vertegenwoordigd. Ziet er top uit, maar TFX ziet er na wat onderzoek nog beter uit.

Hoe voelt iedereen zich over hun schokdempers?
Nog steeds goed?

Het drievoudig verstelbare model met een externe preload-afstelling lijkt ook perfect. Ongeveer dezelfde prijs als een tweeweg Matris, en ik hou wel van het idee van een aparte hogesnelheidsklep voor kuilen, aangezien die hier steeds vaker lijken te verschijnen.

Onderhoud is echter een probleem, maar dat hoeft zeker niet jaarlijks te gebeuren, aangezien mijn rijgedrag vrij rustig is.

#15 ·
Ik heb de TFX. De drieweg eind juni geïnstalleerd en deze maand ongeveer 3.000 mijl erop gereden. Het is echt mooi. Ik wou dat ik de remote preload adjuster had genomen. Ik deed het zonder, omdat ik dacht dat ik hem zelden zou verstellen en dat ik, indien nodig, de sleutel kon gebruiken. Nou, ik kan de sleutel er vanuit geen enkele hoek in krijgen, dus nu moet ik de schokdemper verwijderen om hem af te stellen.

#16 ·
Ik heb de TFX. De drieweg eind juni geïnstalleerd en deze maand ongeveer 3.000 mijl erop gereden. Het is echt mooi. Ik wou dat ik de afstandsbediening voor de preload had genomen. Ik deed het zonder, omdat ik dacht dat ik het zelden zou aanpassen en dat ik, indien nodig, de sleutel kon gebruiken. Nou, ik kan de sleutel er vanuit geen enkele hoek in krijgen, dus nu moet ik de schokdemper verwijderen om hem aan te passen.
Bedankt voor je antwoord.

Een afstandsbediening voor de preload is een van die luxeartikelen die ik altijd associeer met aftermarket schokdempers. Hoewel de extra kosten van HPA tijdelijk pijn doen, duurt de ergernis van het niet hebben ervan net zo lang als men zich onthoudt van het upgraden van de schokdemper, wat in mijn geval voor altijd zou betekenen, aangezien ik een lichte neiging tot luiheid heb.

Wat is het modeljaar van je Nine T, als ik mag vragen?

Ik vraag me af of ze een schokdemper met een externe reservoir zouden kunnen maken.

#18 · (Edited)
Met hulp van een vriend heb ik vorige week de nieuwe TFX 140 schokdemper (zonder afstandsbediening of reservoir) op mijn R9T Pure geïnstalleerd. Ik heb tot nu toe slechts een paar honderd mijl met de nieuwe schokdemper gereden en nog geen echt sportief rijden, maar ik kan al wel zeggen dat het een grote verbetering is. Ik zou niet zeggen dat het een dag-en-nacht verschil is, maar het is duidelijk beter. Ik ben van plan om de rebound demping een paar klikken te verhogen, maar zelfs zo is het al behoorlijk goed.

Ik ben van plan om op een gegeven moment mijn veringsverhaal op te schrijven, inclusief de voorkant, waar ik de OEM-veren heb vervangen door een set van RaceTech. Maar ik wil de kans krijgen om mijn motor echt op de proef te stellen voordat ik mijn ervaring en perspectief deel.

Bewerkt:
Ik heb de rebound demping vandaag tijdens een rit met twee klikken verhoogd. Ik merkte dat ik een beetje stuiterde bij het afkomen van wat oneffenheden en hobbels in het wegdek, omdat de achterkant na zulke hobbels een beetje 'pogo-de'. (Opmerking: Geen technische term. 😉) Ik heb hier een paar dagen geleden wat onderzoek naar gedaan, plus vrijdag heb ik de Beemer Shop gebeld waar ik de schokdemper heb gekocht om advies te vragen. Het lijkt het probleem dat ik had te hebben opgelost.

#19 ·
Hoi TimC
Gefeliciteerd met je nieuwe Scrambler en welkom op het forum uit Ohio, VS! :)

Populaire opties voor de achterschokdemper voor de R9T zijn Ohlins, TFX en Wilbers. Ik heb net een TFX 140 geïnstalleerd en het was een enorme verbetering. Maar ik wil eraan toevoegen dat ik een veel zwaardere rijder ben dan gemiddeld. Mijn upgrade was echt nodig. (Ik heb ook de vorkveren vervangen.) Mijn advies aan jou zou zijn om eerst de standaard achterschokdemper af te stellen voordat je tijd en geld investeert in een nieuwe achterschokdemper.

Veel plezier met je nieuwe motorfiets en rijd veilig!
Hoi TIM,
kun je alsjeblieft wat meer details geven over wat er eigenlijk is verbeterd?
dank je bro!

#20 ·
Hey TimC

kun je alsjeblieft wat meer in detail treden over wat er daadwerkelijk is verbeterd?
dank je bro!
Ik geloof dat ik zowel de voor- als achterkant aan het uitbodemen was vóór mijn upgrades. Nu is de rit stevig maar zacht genoeg om hobbels te absorberen zonder dat ze zo scherp aanvoelen als voorheen. Ik heb ook minder duiken van de vork en minder doorzakken, vooral op de achterschokdemper.

#22 ·
Ik ben in Canada, dus ik heb de mijne rechtstreeks bij TFX besteld.

> de standaard schokdemper heeft 139,7 mm veerweg en uw TFX voegde 44 mm toe voor een totaal van 183,7 mm?
Niet helemaal. Je verwart de veerweg van de schokdemper en de vering. De veerweg van de standaard schokdemper werd met ongeveer 24 tot 26 mm vergroot, waardoor de veerweg van 139 mm toenam tot ongeveer 184 mm. Ik heb een hoogteversteller op de schokdemper waarmee ik tot 5 mm aan de lengte van de schokdemper kan toevoegen, wat de veerweg met ongeveer 12 of 14 mm zou vergroten.

Ik hoop dat het logisch is

#23 ·
Ik ben in Canada, dus ik heb de mijne rechtstreeks bij TFX besteld.

Niet helemaal. Je verwart de veerweg en de veerweg. De veerweg van de standaard schokdemper werd met ongeveer 24 tot 26 mm vergroot, dus de veerweg werd vergroot van 139 mm tot ongeveer 184 mm. Ik heb een hoogteversteller op de schokdemper waarmee ik tot 5 mm aan de lengte van de schokdemper kan toevoegen, wat de veerweg met ongeveer 12 of 14 mm zou vergroten.

Ik hoop dat dat logisch is
Oké, ik begrijp het....maar de bottomline is, 184 mm is de veerweg achter die je met deze schokdemper hebt bereikt. In mijn verwarde wiskunde kwam ik tot hetzelfde getal... De extra 5 mm aanpassing is mooi, is dat een standaard feature op deze schokdemper? Ik weet dat het op de Wilbers optioneel is.
Man, ik begrijp niet waarom de TFX-website niet al deze info direct beschikbaar heeft.....
Het lijkt erop dat deze TFX +25mm schokdemper en de Traxxion Dynamics +20mm cartridges de optie zijn die ik zou moeten kiezen. De rijkwaliteit zal ongetwijfeld verbeteren, ik hoop dat de verhoging van de rijhoogte voldoende is om de squatty houding die de motorfiets nu heeft te veranderen.
Bedankt GapRunr!

#25 ·
Ik heb onlangs een paar ritten gemaakt op mijn 2014 Classic met de TFX 140 achterschokdemper en EPM progressieve veren in de voorvork en ik kan niet gelukkiger zijn met deze setup! Ik ben absoluut geen racer, maar het voelt voor mij als een heel andere motorfiets - meer op de weg, minder hard op hobbels, zonder zacht te zijn. Trouwens, tot nu toe heb ik de TFX zo gelaten als ingesteld door BeemerShop.

• Like
Reactions: TimC
#30 · (Edited)
Ouch. die cartridges zijn twee keer de prijs van de Andreani tall. Ik vraag me af wat het verschil is?
Ik wil geen verkeerde info geven, maar Ted vertelde me dat hij met Andreani had gesproken om erachter te komen hoe ze zo'n goedkope cartridge konden maken en dat het te maken had met het vereenvoudigen van het algehele ontwerp, de functies en de kwaliteit van de componenten. Ik denk niet dat dat "crap kwaliteit" betekent, alleen niet Ohlins kwaliteit.
Je kunt hem altijd bellen, want je hebt Andreani cartridges. En die van Traxxion Dynamics lijken veel technologie, R&D en componentkwaliteit te hebben, USA made helpt ook de prijs op te drijven, maar nogmaals, Ted is in constante gesprekken met deze bedrijven, dus hij kent de diepe info waar niemand van ons toegang toe heeft. Hij werkt nauw samen met deze bedrijven en ontwikkelt onderdelen en alles.
Om specifiek over mijn motorfiets te praten, een 2021 Urban GS en andere UGS-jaren, zei hij dat de TFX 142 +25mm en Traxxion Dynamics +20mm cartridges de beste combinatie tot nu toe zijn voor onze motoren, zolang men de standaard vorken wil behouden (die intern moeten worden aangepast). Ik weet zeker dat het volgende niveau het vervangen van vorken etc. is, maar op dat moment kun je het ding net zo goed verkopen en een R1250GS of KTM, etc. kopen.
Na de $3K suspension upgrade, zal mijn UGS net zo duur zijn als een KTM 1290 Adventure R. Verschillende karakters, missie en "magie", maar man, ik heb BMW verteld dat ze hun spullen op orde moesten krijgen. Ik ben dol op de motor en de prijs is niet de manier om een motor te meten, maar "voor" de prijs die we betalen, zouden we op zijn minst een betere achterschokdemper, verstelbare vorken en meer veerweg moeten krijgen... niet veel om te vragen naar mijn mening.

#32 · (Edited)
@Jackobean de TFX is geweldig geweest. Ik heb het extra geld uitgegeven voor de drievoudig verstelbare versie, en het was elke cent waard. Het is zacht en soepel bij het oversteken van rotsen, kleine boomstammen, enz. offroad bij lagere snelheden, en stevig bij hogere snelheden op hobbels op de weg, kuilen, enz.

TFX kan het voor vrijwel elk gewicht maken. Ik ben zwaarder dan jij en hij is nog nooit doorgeslagen sinds ik hem heb geïnstalleerd, ondanks dat ik af en toe een beetje de lucht in ga. De voorste Andreani-cartridges hebben ook een enorm verschil gemaakt. Op mijn 2018 voelde de voorkant aan alsof hij was geveerd voor een rijder van 150 pond en de achterkant voor een rijder van 250 pond.

#33 ·
Hé mensen, ik heb een TFX142-schokbreker van de marktplaats gehaald, ben erg enthousiast om hem te installeren, maar wil de lengte zoveel mogelijk verlengen voordat ik het doe... maar de borgmoer aan de onderkant van de schokbreker wil niet bewegen. Het voelt alsof ik iets ga beschadigen voordat ik de moer überhaupt los heb. Suggesties?

#35 ·
Ik zou Ted bellen bij The Beemer Shop
Ik heb gemaild, hij reageerde vrijwel meteen en zei dat er niets bijzonders aan de hand is, alleen een moer die losgedraaid moet worden. Hij waarschuwde me om helemaal niet aan de lengteversteller te komen. Het zit verdomd vast, bewoog geen millimeter, dus ik denk dat ik het gewoon zo ga installeren. De +25 mm is waarschijnlijk alles wat ik nodig heb en als ik echt de extra 15 mm rijhoogte wil, stuur ik het op.

#36 ·
Hé jongens - proberen erachter te komen of ik voor een Wilbers 642 met 30 mm lift of de TFX 142 met 25 mm lift moet gaan.

Zeker een flink stuk grind, sneeuwscootertrails, BDR-achtig terrein - dus meer offroad gericht in plaats van een stevige sport/weg georiënteerde vering.

Zijn al jullie TFX-rijders op UGS'en nog steeds tevreden? Heeft er iemand met beide gereden en ze daadwerkelijk kunnen vergelijken?

Bedankt voor de hulp!

#38 ·
Ik zou voorstellen om Ted Porter van de Beemershop te bellen en hem rechtstreeks te vragen naar uw behoeften. Ted kent veringen en verkoopt beide, dus geen verborgen agenda...
Oh, ik heb uitgebreid met hem gesproken - hij pushte TFX behoorlijk hard. Niet eens echt de Wilbers overwegen. Hij verkoopt beide, maar leek zeker partijdig te zijn, vandaar dat ik de community om meer daadwerkelijke gebruikerservaring vraag :)

#40 ·
@GapRunr - welke lengte TFX-schokdemper heb je besteld?

Kreeg de volgende uitsplitsing van Jeff @ Beemershop:

+40 mm betekent +40 mm aan het achterwiel, niet een +40 mm schokdemper.

De bewegingsverhouding op die fiets is 2,9 op 1.

Je standaard schokdemper is 374 mm lang. Je TFX is 388 mm lang.

388 - 374 = 14 mm

14 mm x 2,9 bewegingsverhouding = 40,6 mm hoger aan het achterwiel.
Kijkend naar Jeffs bewegingsverhouding, zou de 395 schokdemper 23 mm langer zijn en de fiets met 66,7 mm verhogen, versus slechts 40 mm aan de voorkant met de lange Andreani-cartridge.
Benieuwd hoe dat de geometrie en het rijgedrag van de fiets verandert?

#41 ·
@GapRunr - welke lengte TFX-schokdemper heeft u besteld?

Kreeg de volgende uitsplitsing van Jeff @ Beemershop:

Kijkend naar Jeffs bewegingsverhouding, zou de 395 schokdemper 23 mm langer zijn en de motorfiets met 66,7 mm verhogen versus slechts 40 mm aan de voorkant met de hoge Andreani-cartridge.
Benieuwd hoe dat de geometrie en het rijgedrag van de motorfiets verandert?
Nou, dat doet het. Ik merkte een actievere zitpositie met een vleugje supermoto-vibes. Ik heb me kostelijk vermaakt in de Canyon.
Als je niet zo groot bent en meer rake wilt zien, kun je afzien van de volledige 70 mm verlenging aan de achterkant en net genoeg toevoegen naar je persoonlijke smaak.

• Like
Reactions: Catskills_UrbanGS