BMW NineT Forum banner
421 - 440 of 962 Posts
Vandaag de hele Ohlin$$$-combo besteld; vork, schokdemper, SD. 25% van de kosten van een nieuwe R9T. Maar hopelijk de moeite waard! Ging voor 9,5 Nm voor en 170 Nm achter voor een man van 220 lbs zonder rijkleding. Kan iemand hier commentaar op geven die al ervaring heeft met de setup op zijn R9T, of de veersnelheden goed klinken of dat hij 9,0 F, 160 R zou hebben gehouden of zelfs naar 10/180 zou zijn gegaan? Ik pendel niet en ben ook niet van plan om met de motor op gladde circuits te rijden, maar rijd voornamelijk hard op secundaire wegen in Norcal of Mexico...

Ben gegaan met 9,5 nm voor en 170 nm achter voor een man van 220 lbs zonder rijkleding. Kan iemand hier commentaar op geven die al ervaring heeft met de setup op zijn R9T als de veerconstanten kloppen...
Ik weeg 215 lbs in straatkleding. 10,0 voor, 160 achter, vorkoliepeil verlaagd met 60 mm.

Voor 220 lbs in volledige uitrusting kocht ik 9,5 N/mm voor en 160 N/mm achter. Vork werkt het best voor mij bij fabrieksinstellingen, schokdemper BM 440 werkt het best voor mij bij rebound naar fabrieksinstelling en compressie fabrieksinstelling + 3 klikken. Vorkoliepeil per fabrieksinstelling. Besteld vanuit Europa, Euro 2.330 inclusief verzendkosten en drie speciale Ă–hlins-gereedschappen om de vorkonderdelen te installeren. Hemel, pure hemel. Is het nu ooit geweldig. Het volgen van bochten met vorstschade, enz., verbazingwekkend. Blaasde mijn budget voor de fiets, maar de OEM-vering was erg slecht, voor mij en de wegen die ik rijd. Voelde alsof ik vroeg of laat een hersenschudding zou krijgen. Nu: wauw!

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb de vorken besteld, niet de cartridges, dus ik denk dat 9,5 wel ongeveer klopt, aangezien ik er niet mee wil rommelen en de vorkolie wil aftappen om het oliepeil in de vork te verlagen.
Wat betreft de achterkant ben ik voor de 170 gegaan om het omhoogkomen van de vork bij het accelereren tegen te gaan en het sturen wat te versnellen door de motorfiets iets hoger aan de achterkant te zetten en de stuurhoek steiler te maken.

Advies nodig van degenen die zijn overgestapt op Ohlins

Hoi allemaal,
Ik heb alle threads doorgenomen, maar wil toch graag jullie mening vragen.
Ik rijd graag 200/300 km met de motor in de heuvels van Italië en ondanks de vermoeidheid door de wind en de lengte, heb ik de indruk dat de vering beter zou kunnen werken, waardoor alles comfortabeler maar toch responsiever wordt.

Ik heb al een beetje gewerkt aan de verschillende instellingen die beschikbaar zijn op de OEM met weinig resultaat (mijn gewicht is 170 lb.)

Ik ben niet van plan om naar een circuit te gaan.
De kers op de taart zou zijn om minder pijn te hebben bij het naderen van mijn huis, aangezien ik in een gebied met geplaveide wegen woon.

Denken jullie, gezien deze premissen, dat ik een oplossing zou vinden door te upgraden naar het Ohlins-pakket?
Alvast bedankt

Stefano,

Het Ohlins-pakket werkt het best als het is afgesteld op uw gewicht. Betaal het extra geld om de schokdemper met de juiste veer te hebben en neem de tijd om de vering door te zakken voor volledige naleving van de weg.

Steve

• Like
Reactions: zoul and Stefano
Hallo allemaal,

Ik heb alle threads doorlopen, maar wil toch graag jullie mening vragen.

Ik rijd graag 200/300 km met de motor op de heuvels in Italië en ondanks de vermoeidheid door de wind en de lengte, heb ik de indruk dat de vering beter zou kunnen werken, waardoor alles comfortabeler maar toch responsief wordt.

Ik heb al een beetje gewerkt aan de verschillende instellingen die beschikbaar zijn op de OEM met weinig resultaat (mijn gewicht is 170 lb.)

Ik ben niet van plan om naar een circuit te gaan.

De kers op de taart zou zijn om minder pijn te hebben bij het naderen van mijn huis, aangezien ik in een gebied met geplaveide wegen woon.

Denkt u, gezien deze uitgangspunten, dat ik een oplossing zou vinden door te upgraden naar het ohlins-pakket?

Alvast bedankt
Dit is een kosten/baten vraag. Ik rijd veel. Woon-werkverkeer, circuitwerk, tot 1000 km in een weekend. Ik denk dat de OEM-vering me gedood zou hebben. Bij elke zware inspanning zei het in feite: "Ik gooi je liever eraf dan dat ik je enige verbinding met de weg geef". Het was een gemakkelijke beslissing om vering te plaatsen die de motor subliem maakte om te rijden. Maar als je niet vaak, hard of lang rijdt ... ymmv.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

421 - 440 of 962 Posts