BMW NineT Forum banner
21 - 40 of 51 Posts
Het ging goed met haar. Geen probleem, want ze beïnvloedden haar niet.

• Like
Reactions: XiZeL
Mijn hoed af voor u, meneer! Ik zou zo'n reis niet kunnen maken zonder cruise control.
geloof me, de throttle rocker is de 10€ echt waard.

ik heb ook gelezen dat de cruise control een echt goede add-on is en eigenlijk niet zo duur.

anyway het hele punt van mijn reis was ook om mijn grenzen te verleggen en uit mijn comfortzone te stappen, het is ongelooflijk hoe ver we onszelf kunnen pushen, het doet me echt geloven dat we tot alles in staat zijn wat we ons voornemen.
Geweldig, ik koop een rocker voor de volgende lange reis.

Ik heb de wunderlich throttle lock, het is best goed, maar kan het alleen echt gebruiken op lange, vlakke snelwegstukken. Het heeft ook vaak micro-aanpassing nodig. De moeite waard, maar lang niet zo mooi als een echte elektronische cruise.

Discussion starter · #23 ·
Heel erg bedankt!!!. Ja. Deze motor verbruikt olie. Hangt af van de omgevingstemperatuur, zware bagage, hoe snel je gaat, soort route etc. etc. Maar het maakt me niet uit. Ik verander nooit mijn luchtgekoelde motor. Nieuwe vloeistofkoeling interesseert me niet.

Hier in mijn land is 15w50 ook moeilijk te vinden bij het tankstation. Ik veronderstel dat als ik zoveel kilometers zou kunnen reizen, ik het zal doen zoals u me adviseert. Breng mijn eigen fles mee en koop bij BMW-dealers ...

Heel erg bedankt.
Welnu, als je ooit zo'n reis plant, neem dan zeker contact met me op, ik zal alle tips geven die ik kan geven en misschien ga ik zelfs met je mee, ik zou graag Spanje, Portugal en de Pyreneeën verkennen :)

Heel erg bedankt!!!. Ja. Deze motor verbruikt olie. Hangt af van de omgevingstemperatuur, zware bagage, hoe snel je gaat, soort route etc. etc. Maar ik vind het niet erg. Ik verander nooit mijn luchtgekoelde motor. Nieuwe vloeistofkoeling interesseert me niet.

Hier in mijn land is 15w50 ook moeilijk te vinden bij benzinestations. Ik veronderstel dat als ik zoveel kilometers zou kunnen reizen, ik het zal doen zoals u me adviseert. Breng mijn eigen fles mee en koop bij BMW-dealers ...

Heel erg bedankt.
Welnu, als je ooit zo'n reis plant, neem dan zeker contact met me op, ik zal alle tips geven die ik kan geven en misschien ga ik zelfs met je mee, ik zou graag Spanje, Portugal en de Pyreneeën verkennen /forum/images/NineTOwners_2014/smilies/tango_face_smile.png
Oh!!! Zeker!!!. Bedankt. Het zou me een genoegen zijn om met je te rijden en na de dagelijkse etappe een paar biertjes te drinken. Maar ik ben bang dat ik eerst mijn vrouw moet overtuigen om me een paar dagen te laten gaan...hahaha.

Hoe dan ook, hier zijn een paar ideeën om van de Pyreneeën, Spanje en Portugal te genieten als je het op een dag wilt proberen.

http://en.lespyrenees.net/mountain_pass_routes

http://www.sylviastuurman.eu/stories/spain/roads/

https://motorcycle-diaries.com/roads/n338-serra-da-estrela

Ahh!!! Ook in Biarritz, naast de Pyreneeën (Westkant) vlakbij de grens met Spanje, is het festival "Wheels and waves" ... Het plannen van een lange reis is waarschijnlijk niet gemakkelijk om het festival op te nemen, maar... Ik ben er nog nooit geweest, maar ik denk dat het erg interessant is.

We vertrekken in juli volgend jaar van Ierland naar Polen via Berlijn en andere nog niet besliste plaatsen, om naar een Rammstein-concert te gaan. Dat zou leuk moeten zijn.

• Like
Reactions: XiZeL
Discussion starter · #27 ·
Oh!!! Zeker!!!. Bedankt. Het zou me een genoegen zijn om met je mee te rijden en na de dagelijkse wegrit een paar biertjes te drinken. Maar ik ben bang dat ik eerst mijn vrouw moet overtuigen om me een paar dagen te laten gaan...hahaha.

Hoe dan ook, hier zijn een paar ideeën om de Pyreneeën, Spanje en Portugal te beleven als je het ooit wilt proberen.

Bergpasroutes | De Franse Pyreneeën

Spanje, geweldige wegen om te motorrijden

https://motorcycle-diaries.com/roads/n338-serra-da-estrela
Bedankt voor alle tips, ik zal zeker proberen om er op een dag heen te gaan.

Wat je vrouw betreft, doe het zoals ik deed, neem haar mee of in ieder geval op een deel van de reis :)
De mijne heeft Denemarken en Noorwegen gedaan en is naar huis gevlogen en daarna naar Kroatië om me te ontmoeten ;)

Discussion starter · #29 ·
Hoe durf je geen reis van dit soort te maken op een GSA?????

:laugh2::laugh2::laugh2:

serieus: geweldige reis en bewijs dat er naast 25.000$+ motoren een echt avontuur is.
de rijder maakt het avontuur, niet de motor :) Ik heb zo'n diversiteit aan motoren op de weg gezien, zelfs op een nineT had ik het gevoel dat ik een gemakkelijke optie nam.

Hoe durf je geen reis van die aard te maken op een GSA?????

Image
Image
Image

serieus: geweldige reis en het bewijs dat er naast 25.000$+ motoren een echt avontuur is.
de rijder maakt het avontuur, niet de motor /forum/images/NineTOwners_2014/smilies/tango_face_smile.png Ik zag zo'n diversiteit aan motoren op de weg, zelfs op een nineT had ik het gevoel dat ik een gemakkelijke optie nam.
+1. Ik ben het 100% eens. Over het algemeen hangt het verschil af van de rijder, niet van de motor. Hoop, enthousiasme, verlangen, wil zijn de enige dingen die je nodig hebt.

Discussion starter · #33 ·
Geweldig. Ik kan niet geloven dat die bagage-oplossing het volhield!
nog een paar weken en het zou het niet hebben gedaan.Zijtassen waren echt beschadigd en tanktas viel letterlijk uit elkaar op de laatste dag op 150 km afstand van het huis van mijn ouders. Met ducttape aan elkaar geplakt en het thuis gehaald :wavetowel2:

Discussion starter · #34 ·
Korte update:

ik heb de spullen teruggekregen die ik naar SW Motech heb gestuurd:

ze hebben vervangen:

- Blaze H Zadel tassen
- TRAVELLER PILLION kussen

ze hebben gerepareerd:
-Yukon 130 riem tanktas

Hoewel ik denk dat die tanktas absoluut geweldig is, ben ik een beetje teleurgesteld dat ze hem hebben gerepareerd in plaats van vervangen, want ik wilde hem verkopen en iets kleiner krijgen :)

ik ga de zadeltassen en het kussen verkopen, want ik ga overstappen op een andere setup:

-Holan racer zijkoffers
-en een op maat gemaakte toeringstoel waarvoor ik nog de beste opties moet onderzoeken.

Hoi XiZeL, erg leuk om je bericht te lezen en wat foto's te zien. Je vermeldt in je eerste bericht dat je 2 pechgevallen hebt gehad; wat is er gebeurd? Was een van de incidenten die je in Italië noemde? Ik ben benieuwd omdat ik een Pure heb en naar een paar tours kijk, zij het veel korter dan jij deed (puur vanwege tijdgebrek).

Je zegt dat je op zoek bent naar een nieuw toeringzadel; heb je naar de Sargent gekeken? Ik overweeg het zelf ook, omdat ik moeite heb om langer dan een paar uur op het standaardzadel te zitten.

Uitstekende thread, ik heb het echt met plezier gelezen, dus bedankt voor het delen @XiZeL.

Net als @wff, ben ik ook benieuwd om meer over de uitsplitsingen te horen.

atb, Gareth.

Discussion starter · #40 ·
Hoi XiZeL, erg leuk om je bericht te lezen en wat foto's te zien. Je vermeldt in je eerste bericht dat je 2 pechgevallen hebt gehad; wat is er gebeurd? Was een van de incidenten die je in Italië noemde? Ik ben benieuwd, want ik heb een Pure en bekijk een paar tours, zij het veel korter dan jij deed (puur vanwege tijdgebrek).
Uitstekende thread, ik heb dat echt met plezier gelezen, dus bedankt voor het delen @XiZeL.

Net als @wff, ben ik ook benieuwd om meer te horen over de pechgevallen.

atb, Gareth.
Sorry voor de late antwoorden
de 2 pechgevallen waren klein.

De eerste was in Noorwegen, een van de vorkkeerringen brak, het punt is dat ze geen voorraad hadden in Scandinavië, dus het duurde 2 weken voordat ze de onderdelen kregen. BMW-garantie gaf me gratis een huurauto voor 10 dagen, dus ik verkende de Lofoten-eilanden terwijl ik wachtte om de motor te krijgen.
De tweede pech was een brandstoflek in Letland, ook een kapotte afdichting in de leiding. Ik had al een bandenwissel gepland in Riga en ze hebben het toen gerepareerd. En de motor haar eerste wasbeurt in 2 maanden op de weg gegeven. Ik kon haar niet meer herkennen :)

21 - 40 of 51 Posts