BMW NineT Forum banner

Batterij opladen via canbus

1 reading
2.4K views 21 replies 12 participants last post by  Assinine1  
#1 ·
Hallo,

Ik probeer mijn 2019 sport op te laden via de canbus-poort aan de linkerkant met een Oxford oximiser 900. Het lijkt echter niet op te laden. Als ik hem aanzet, laadt hij een paar minuten op, waarna de motorfiets de canbus-poort "uitschakelt". Weet iemand waarom? Op het forum kon ik niemand met dit probleem vinden.

Suli

#2 ·
Ik vermoed dat uw oplader niet met de canbus "communiceert". Optimate heeft een speciale BMW CanBus-oplader, ik heb geen problemen met die oplader om de batterij opgeladen te houden:

OptiMate 4 CAN-BUS Edition - OptiMate

#4 ·
Heeft u de handleiding gelezen? Ik weet zeker dat daarin staat dat u de canbus-oplader binnen een paar minuten na het uitschakelen van het contact moet aansluiten, anders wordt de canbus-poort na ongeveer 5 minuten uitgeschakeld.
Optimate maakt het gemakkelijk met hun canbus-oplader. De mijne staat permanent aan, tenzij ik regelmatig rijd. Tot nu toe goed.

#9 ·
…….Maar ik denk dat ik dan waarschijnlijk de Optimate-oplader nodig heb. Ik denk dat ik voorlopig via krokodillenklemmen oplaad.
Het hoeft niet ingewikkeld te worden. Houd de acculader die je hebt. Sluit gewoon een accupigtail aan op de polen onder de stoel! Pluspool op de pool en pak een aarde/massa op de aangrenzende beugelbout! Klaar!
Image

#12 ·
Het is niet nodig om dit te overcompliceren. Houd de lader die je hebt. Sluit gewoon een accukabel aan op de polen onder de stoel! Positief op de pool en pak een aarde/massa op de aangrenzende beugelbout! Klaar!

View attachment 179571
Leuk, ik heb voorlopig de krokodillenklemmen gebruikt. Maar ik ga misschien gewoon Optimate halen om het makkelijker te maken

#13 ·
Waarom gaat die DIN-aansluiting via de canbus? Meer nadelen dan voordelen... Het is gemakkelijk om de draden van de DIN-aansluiting los te koppelen en de DIN-aansluiting rechtstreeks op de accu aan te sluiten, met een zekering ertussen. Dat was altijd het geval bij motoren van vóór de canbus. Geen zorgen meer...

#17 ·
Ik heb de uitdagingen opgegeven om een Optimate 4 operationeel te krijgen en heb gewoon de BMW Motorrad Plus-oplader gekocht die rechtstreeks in de Din-aansluiting onder de balhoofdbuis wordt gestoken - Eenvoudig, betrouwbaar en het werkt gewoon zoals je zou verwachten. Geen gedoe met het installeren van pigtails of het proberen om krokodillenklemmen op de batterij te bevestigen. Het onderdeelnummer op de verpakking is nr. 77 02 5 A68 BA3, hoewel de prijs zeer variabel is, afhankelijk van uw lokale BMW-dealer. Mogelijk wilt u de geschiktheid controleren als u deze op markten buiten het VK gebruikt.

#20 ·
Hetzelfde als @Neep! Ik wil me niet bezighouden met het gedoe van het installeren van varkensstaarten en het uit elkaar halen van de fiets, ik wil hem aansluiten en laten werken.

Ik heb de BMW Tender besteld met behulp van het onderdeelnummer dat Neep heeft opgegeven. Ik heb besteld bij BMW BIKE originele reserveonderdelenwinkel met onderdeelnummer en catalogus

Ze waren £40-£50 goedkoper dan anderen.