BMW NineT Forum banner
101 - 120 of 121 Posts
Kijkend naar je posting @JohanH - ik denk aan je zonnige klimaat en de vreugde van het rijden op geweldige wegen - ondertussen kunnen wij genieten van de R12 nineT in de kou, de nattigheid en op slecht onderhouden wegen.
We hebben het allemaal zoals hierboven, koud en nat en zelfs slechtere wegen. Vooral de laatste paar maanden hebben we veel regen gehad. Wat we niet hebben is zout op de weg en dat stelt ons in staat om het hele jaar door te rijden. 😄 Je kunt niet alles de hele tijd hebben, toch?:cool:

Uw opmerking over modder van boerderijen raakt me vanavond - koeienpoep, vooral van melkvee, is bijzonder agressief als het gaat om het aantasten van zacht staal en legeringen. Vorige week heb ik een Toyota geïnspecteerd die is afgekeurd met chassisdefecten na te veel blootstelling aan boerderijvuil. Zal de R12 nineT niet gebruiken voor bezoeken aan de boerderij.
Ik woon momenteel in de buurt van ongeveer 6 boerderijen en woon op een boerderij… Ik zal de motorfiets met AC50 bespuiten.
Koeienpis is goed in het stoppen van ijs!

Dus ik heb mijn gloednieuwe R12 op vrijdag om 17.00 uur opgehaald en heb in het weekend ongeveer 300 mijl gereden. Enkele observaties:

Comfort - een stuk beter dan het 2015-model dat ik eerder bezat, en ondanks dat ik 8 of 9 jaar ouder ben, geloof ik niet dat mijn kont wezenlijk meer opgevuld is. Dus de combinatie van de nieuwe zitting op de R12, mogelijk de lagere hoogte en misschien een iets andere houding heeft me echt verheugd. Het is geen tourmotor, maar zolang ik om het uur of zo stop, zie ik er geen probleem in, terwijl ik op de oude NineT me zorgen zou maken over te ver van huis rijden, omdat ik me er steeds meer van bewust zou zijn dat ik de "plank van hout"-zitting de hele weg terug zou moeten berijden.

Uitrusting - dubbele klokken zien er prachtig uit; Ik heb het digitale display getest dat best cool was, maar ik denk dat de ronde klokken beter bij de motor passen. Alle info staat in de kleine menuschermen (bandenspanning, ritten, temperaturen etc.) als je het nodig hebt. Mijn motor werd onverwachts geleverd met Connected Ride, dus door mijn telefoon via bluetooth te verbinden, kon ik een volledige telefoon-navigatie-ervaring krijgen, plus alle telemetrie zoals maximale hellingshoek, acceleratie/vertraging g-krachten, ritten met hoogte. Best cool eigenlijk. Eén punt om op te merken, de USB-aansluiting onder de tank is USB-C - het kostte me eeuwen om te beseffen door te proberen een normale USB-A-kabel aan te sluiten! Ik heb de kans niet gehad om de bochtenkoplamp te ervaren, want het was nog licht toen ik thuiskwam. Vraag het me in oktober nog eens :)

Rijden - nou, het stuurt briljant. Ik heb nog niet met de verstelbare vering gespeeld, maar ik denk dat ik het misschien een beetje stijver zal maken om een klein beetje van de veerkracht uit de ervaring te halen. Als er al iets is, denk ik dat het 2015-model beter stuurde dan de R12, maar dat kan mijn herinnering van 8 jaar geleden zijn. In ieder geval heeft de R12 meer afstelling beschikbaar, dus ik zal er mee spelen als hij zijn eerste onderhoudsbeurt heeft gehad en volledig is ingereden.

Prestaties - nog steeds aan het inrijden, dus niet veel kans om dit op mijn eigen motor te verkennen, maar de demonstratiemotor die ik had, deed alles wat ik ervan vroeg. Terugschakelen met Shift-Assist om langs een vrachtwagen te scheuren was een genot, net als accelereren vanuit stilstand. Bij lage snelheden was het gemakkelijk te rijden, maar in het stadsverkeer wil je misschien in de gaten houden in welke versnelling je zit, anders kun je de koppeling een beetje laten slippen om het langzame verkeer bij te houden. Hill start assist (onderdeel van het comfortpakket denk ik) was even wennen, maar is geweldig als je gewoon je voeten wilt neerzetten en je handschoenen wilt aanpassen bij de lichten op een heuvel of wat dan ook.

Overige dingen - zelden heb ik een motor gehad die zoveel aandacht trok van motorrijders en niet-motorrijders als hij geparkeerd stond. Het trok bewonderende blikken van jong en oud, en veel vragen, waaronder de gebruikelijke "wat zijn die dingen die uit de zijkant steken?" waarop ik antwoordde "voetwarmers"

Kritiek - ik heb de voetsteunen nog niet aan de grond gezet, maar ik heb mijn teen aan de grond gezet bij een rechterbocht rond een rotonde, dus daar zal ik op letten. Ik neem aan dat dit was toen mijn telemetrie een hellingshoek van 31 graden registreerde. Op mijn derde dag kreeg ik de Connected Ride niet aan het verbinden, ondanks het doorlopen van alle gebruikelijke resets en koppelingen. Ik zal er mee spelen voordat ik de volgende keer uitga, maar uiteraard was de telefoonhouder uitstekend voor Google Maps.

Iets zorgwekkender is dat er een heel kleine vertraging lijkt te zijn bij het sluiten van het gaspedaal, het voelt alsof de motor nog even doorgaat, misschien een kwart of een halve seconde; dit voelt een beetje verontrustend aan, maar toen ik me er volledig van bewust was, verminderde de perceptie ervan als een probleem enigszins. Ik las er ook over in een van de reviews, dus misschien zal BMW de software/brandstofmapping updaten. Oh, de nieuwe R12 knalde en knalde niet zo veel bij het uitrollen als de oude NineT, wat jammer was! Regels denk ik.

Over het algemeen ben ik echt heel blij met mijn aankoop. Ondanks 44 jaar motorrijden had ik tot 2015 nog nooit een BMW gehad en dit is nu mijn 5e boxer-twin, dus er moet wel iets aan de motoren zijn dat bij mij en mijn rijbehoeften past. Ik denk dat de R12 / NineT qua ervaring het dichtst in de buurt komt van de Norton Commandos die ik vele jaren geleden bezat, maar dan zonder de klassieke motorproblemen en met uiteraard veel betere componenten.

Uitstekende machine. Geniet van de foto's van een paar locaties bij mij in de buurt.

Potatan View attachment 175523 View attachment 175524 View attachment 175525 View attachment 175526

Ik woonde een paar jaar in het VK en het was geweldig om je foto's te zien.... ! Prachtig landschap... fiets is ook erg mooi !! mooie kleurencombinatie Ik heb ook veel reacties gekregen, zelfs van Harley-rijders !!

Ik bekijk dit draadje opnieuw, aangezien ik bijna 4000 mijl aan praktijkervaring heb opgedaan met de R12 nineT. We weten allemaal dat BMW ervoor heeft gekozen om geen brandstofmeter op dit model te plaatsen, maar hoe reageren andere rijders op het 'Brandstofwaarschuwingslampje' en de bijbehorende 'Digitale kilometerteller'-functies? Tot op heden heb ik meestal mijn dagteller gereset na het vullen van de tank en om de 100 mijl of zo getankt. Na een paar gevallen van het 'Gele waarschuwingslampje' voor weinig brandstof, vraag ik me nu echter af hoe accuraat de technologie is. Zeer positieve feedback van andere motorrijders over deze machine, als ik hem parkeer tijdens mijn uitstapjes door het landschap - altijd leuk als mensen je keuze voor een motorfiets complimenteren.

Terugkomend op dit draadje, aangezien ik bijna 4000 mijl praktijkervaring heb opgedaan met de R12 nineT. We weten allemaal dat BMW ervoor heeft gekozen om geen brandstofmeter op dit model te plaatsen, maar hoe reageren andere rijders op het 'Brandstofwaarschuwingslampje' en de bijbehorende 'Digitale kilometerteller'-functies? Tot op heden heb ik meestal gewoon mijn dagteller gereset na het vullen van de tank en om de 100 mijl of zo opnieuw getankt. Na een paar gevallen van het 'Gele waarschuwingslampje' voor een laag brandstofpeil, vraag ik me nu echter af hoe accuraat de technologie is. Zeer positieve feedback van andere motorrijders over deze machine, als ik hem parkeer tijdens mijn uitstapjes door het landschap - altijd leuk als mensen je keuze van motorfiets complimenteren.
Ik denk dat we allemaal naar de kilometerstand kijken om te beslissen of we moeten tanken. Het ontbreken van een brandstofmeter is eigenlijk niet echt een probleem, want in de meeste gevallen is deze niet betrouwbaar. Ik gebruik al mijn motoren volgens bovenstaand principe. Lokaal hoef je alleen maar te plannen en ik werk meestal met een tankstop bij alles van 200-240 km. De grote afstanden tussen tankstations lokaal dwingen je te plannen, want de reserve laat je heel weinig ruimte voor fouten. Ik werk ook met 6,5 liter/100 km bij het plannen, want er is ook een foutmarge ingebouwd. Dit is mijn verbruik bij 140 km/u (een snelheid die niet legaal is, maar met zorgvuldige planning soms mogelijk):rolleyes: Ik heb dit weekend een rit gemaakt en over een afstand van 150 km een gemiddelde snelheid van 115 km/u kunnen halen (120-140 km/u afhankelijk van de omstandigheden, want we hadden regen) Ik denk dat de R 12 veel betere verbruikscijfers heeft. Ik vind het ook supermooie motoren, maar de kosten om mijn Racer te vervangen zijn aanzienlijk en voorlopig geniet ik er gewoon van om erop te rijden. In ieder geval is de Racer een tweede motor. Als het mijn enige motor was, zou ik overwogen hebben om te veranderen, simpelweg omdat de R 12 S de prijs wint qua looks, ik hou van dat Orange. Voor nu, geluk.

Dus ik heb mijn gloednieuwe R12 op vrijdag om 17.00 uur opgehaald en heb in het weekend ongeveer 300 mijl gereden. Enkele observaties:

Comfort - een stuk beter dan het 2015-model dat ik eerder bezat, en ondanks dat ik 8 of 9 jaar ouder ben, geloof ik niet dat mijn kont wezenlijk meer opgevuld is. Dus de combinatie van de nieuwe zitting op de R12, mogelijk de lagere hoogte en misschien een iets andere houding heeft me echt blij gemaakt. Het is geen toerfiets, maar zolang ik om het uur of zo stop, zie ik er geen probleem in, terwijl ik op de oude NineT me zorgen zou maken over te ver van huis reizen, omdat ik me er steeds meer van bewust zou zijn dat ik de "plank van hout"-zitting helemaal terug moest rijden.

Uitrusting - dubbele klokken zien er prachtig uit; Ik heb het digitale display getest dat best cool was, maar ik denk dat de ronde klokken beter bij de motor passen. Alle info staat in de kleine menuschermen (bandenspanning, ritten, temperaturen etc.) mocht je het nodig hebben. Mijn motor werd onverwachts geleverd met Connected Ride, dus door mijn telefoon via bluetooth te verbinden, kon ik een volledige telefoonnavigatie-ervaring krijgen, plus alle telemetrie zoals maximale hellingshoek, acceleratie/vertraging g-krachten, ritten met hoogte. Best cool eigenlijk. Eén punt om op te merken, de USB-aansluiting onder de tank is USB-C - het kostte me een eeuwigheid om te beseffen door een normale USB-A-kabel te proberen aan te sluiten! Ik heb geen kans gehad om de bochtenkoplamp te ervaren, want het was nog licht toen ik thuiskwam. Vraag het me in oktober nog eens :)

Rijden - nou, het stuurt briljant. Ik heb nog niet met de verstelbare vering gespeeld, maar ik denk dat ik het misschien een beetje strakker zal zetten om een klein beetje van de veerkracht uit de ervaring te halen. Als er iets is, denk ik dat het 2015-model beter stuurde dan de R12, maar dat kan mijn herinnering van 8 jaar geleden zijn. In ieder geval heeft de R12 meer afstelling beschikbaar, dus ik zal er mee spelen als hij zijn eerste servicebeurt heeft gehad en volledig is ingereden.

Prestaties - nog aan het inrijden, dus niet veel kans om dit op mijn eigen motor te verkennen, maar de demonstrator die ik had, deed alles wat ik ervan vroeg. Terugschakelen met Shift-Assist om langs een vrachtwagen te scheuren was een genot, net als accelereren vanuit stilstand. Bij lage snelheden was het gemakkelijk te rijden, maar in het stadsverkeer wil je misschien in de gaten houden in welke versnelling je zit, anders kun je de koppeling een beetje laten slippen om de langzame verkeerssnelheid bij te houden. Hill start assist (onderdeel van het comfortpakket denk ik) was even wennen, maar is geweldig als je gewoon je voeten wilt neerzetten en je handschoenen wilt aanpassen bij de lichten op een heuvel of wat dan ook.

Overige dingen - zelden heb ik een motor gehad die zoveel aandacht trok van motorrijders en niet-motorrijders als hij geparkeerd stond. Het trok bewonderende blikken van jong en oud, en veel vragen, waaronder de gebruikelijke "wat zijn die dingen die uit de zijkant steken?" waarop ik antwoordde "voetwarmers"

Kritiek - ik heb de pinnen nog niet aan de grond gezet, maar ik heb mijn teen aan de grond gezet bij een bocht naar rechts op een rotonde, dus daar zal ik op letten. Ik neem aan dat dit was toen mijn telemetrie een hellingshoek van 31 graden registreerde. Op mijn derde dag kon ik de Connected Ride niet laten verbinden, ondanks het spelen met alle gebruikelijke resets en koppelingen. Ik zal er mee spelen voordat ik de volgende keer uitga, maar de telefoonhouder was natuurlijk uitstekend voor Google Maps.

Een beetje zorgwekkender is dat er een heel kleine vertraging lijkt te zijn bij het sluiten van het gaspedaal, het voelt alsof de motor nog een beetje doorgaat, misschien een kwart of een halve seconde; dit voelt een beetje verontrustend aan, maar toen ik me er volledig van bewust was, verminderde de perceptie ervan als een probleem enigszins. Ik las er ook over in een van de recensies, dus misschien zal BMW de software/brandstofmapping updaten. Oh, de nieuwe R12 knalde en knalde niet zo veel bij het uitrollen als de oude NineT, wat jammer was! Regelgeving denk ik.

Over het algemeen ben ik erg blij met mijn aankoop. Ondanks 44 jaar motorrijden had ik tot 2015 nog nooit een BMW gehad en dit is nu mijn 5e boxer twin, dus er moet wel iets aan de motoren zijn dat bij mij en mijn rijbehoeften past. Ik denk dat de R12 / NineT qua ervaring het dichtst in de buurt komt van de Norton Commandos die ik vele jaren geleden bezat, maar dan zonder de klassieke motorproblemen en met uiteraard veel betere componenten.

Uitstekende machine. Geniet van de foto's van een paar locaties bij mij in de buurt.

Potatan View attachment 175523 View attachment 175524 View attachment 175525 View attachment 175526
Geweldige, grondige review! Ik vind het leuk hoe je mensen vertelt dat het voetwarmers zijn :D

Ik heb er een demo mee gereden en ik vind het zo leuk dat ik van plan ben er een te kopen. Wat me verbaast omdat ik van sportieve motoren hou (heb momenteel een 2019 S1000R).

Hoewel hij misschien maar 100 pk heeft, vind ik de vermogensafgifte uitstekend, omdat hij helemaal tot aan de rode lijn sterk trekt. En de handling is wendbaar - het is een van de weinige motoren waarbij ik mezelf zie glimlachen en lachen. Nu, een eerlijke kritiek is dat de rit niet is wat ik soepel en verfijnd zou noemen, maar IMO is dat een functie, geen bug. Het is als een van die ouderwetse houten achtbanen die rammelen, kraken en kreunen. Maar het is zo leuk dat het je niet kan schelen. Het gevoel is zo rauw en visceraal dat je weet wat er met de motor aan de hand is en je echt engageert.

Ik bezat ook een 2015 R Nine T en de zitting was verschrikkelijk, ik heb uiteindelijk een Mustang-zitting gemonteerd die het comfort een beetje verbeterde, maar zeker geen toerzitting. Ik kocht in april een nieuwe R12 Nine T en het zitcomfort is werkelijk een openbaring, misschien wel de meest comfortabele standaard BMW-zitting die ik heb gebruikt tijdens mijn bezit van 16 boxer-twins in de afgelopen 40 jaar. De huidige motorfiets is, hoe vergelijkbaar ook met de eerste Nine T, aanzienlijk beter in de meeste kwantificeerbare metingen.

Weer een dag om na te denken over mijn aankoopbeslissing van de R12 nineT - Absoluut geen spijt, terwijl ik door het landschap rijd en de motorfiets positieve feedback blijft krijgen van andere weggebruikers. Na het aan boord gaan van een Western Ferries-schip, moest ik glimlachen toen een bemanningslid zich verontschuldigde voor het toewijzen van een plek aan de boeg. Blijkbaar reizen veel motorrijders liever op de achtersteven, ver weg van eventuele zoutnevel bij het oversteken van de Firth of Clyde. Ik overweeg net de noodzaak van een aankomende jaarlijkse service - geen problemen om toe te voegen aan de basisservice - vooral geen garantiegerelateerde problemen die moeten worden opgelost. Zoals je uit dit ~ kunt opmaken, ben ik een zeer tevreden klant en mag dat nog lang zo blijven.

Bizarre timing vandaag! Nadat ik gisteren de R12 nineT had geprezen en nadacht over een aankomende jaarlijkse servicebeurt (de eerste), zette ik hem vanmorgen aan en vond een foutcode op het elektronische display van de motorfiets en de melding "Service Overdue" (samen met een oplichtende oranje waarschuwingsdriehoek)! Vrij vreemd, aangezien het nog zes weken duurt voordat de servicebeurt echt nodig is (volgens het BMW Serviceboek). Ook interessant om te vernemen dat de BMW-dealer de remvloeistof vervangt als onderdeel van deze servicebeurt, dat is nieuw voor mij - remvloeistof die slechts 12 maanden meegaat en dan vervangen moet worden!

Bizarre timing vandaag! Na gisteren de R12 nineT te hebben geprezen en te hebben nagedacht over een aankomende jaarlijkse servicebeurt (de eerste), zette ik hem vanmorgen aan en vond ik een foutcode op het elektronische display van de motorfiets en de melding "Service Overdue" (samen met een oplichtende oranje waarschuwingsdriehoek)! Vrij vreemd, want het duurt nog zes weken voordat de service echt nodig is (volgens het BMW Serviceboek). Ook geïnteresseerd om te vernemen dat de BMW-dealer de remvloeistof vervangt als onderdeel van deze servicebeurt, dat is nieuw voor mij - remvloeistof die maar 12 maanden meegaat en dan vervangen moet worden!
Hoi, ik denk dat je je andere motorfiets eerder dan later hebt laten onderhouden, aangezien de meeste BMW-modellen je tot een maand voor een servicebeurt waarschuwen. Het zou kunnen dat lokale dealers beslissen hoe snel ze willen dat de motorfiets je aan de service herinnert. Sommige dealers zijn ook twee weken of langer volgeboekt voor servicebeurten, dus eerder is beter. Wat betreft de remvloeistof. Dat is al een paar jaar een praktijk in Kaapstad. Het wordt beschouwd als preventief onderhoud. BMW heeft ontdekt dat het watergehalte van remvloeistof lokaal veel problemen veroorzaakt. Ik vind het persoonlijk niet erg, want de kosten zijn minimaal in vergelijking met het voordeel. Het minimale veilige watergehalte is 3%. Een hoog watergehalte leidt tot een lager kookpunt van de vloeistof, verminderde remkracht, mogelijk fading. Bij hard remmen wordt het water stoom. Ik heb een paar oude motoren en een tester en ontdekte dat het watergehalte in remvloeistof in ons lokale klimaat zeer snel stijgt tot 3%. Dus ik heb er vrede mee en het creëert vertrouwen in de lokale serviceagent. Ik zag ook remvloeistof kristalliseren binnen 2 jaar, een andere reden waarom we jaarlijks wisselen. De eerste keer dat ik het zag was in een motorfiets die tijdens covid stond, in een verwarmde garage.

Comfort - een stuk beter dan het 2015-model dat ik eerder bezat, en ondanks dat ik 8 of 9 jaar ouder ben, geloof ik niet dat mijn kont wezenlijk meer opgevuld is. Dus de combinatie van de nieuwe zitting op de R12, mogelijk de lagere hoogte en misschien een iets andere houding heeft me echt blij gemaakt. Het is geen tourmotor, maar zolang ik om het uur of zo stop, zie ik er geen probleem in, terwijl ik op de oude NineT me zorgen zou maken over te ver van huis rijden, omdat ik me er steeds meer van bewust zou zijn dat ik de "plank van hout"-zitting de hele weg terug zou moeten berijden.

Uitrusting - dubbele klokken zien er prachtig uit; Ik heb het digitale display getest dat best cool was, maar ik denk dat de ronde klokken beter bij de motor passen. Alle info staat in de kleine menuschermen (bandenspanning, ritten, temperaturen etc.) als je het nodig hebt. Mijn motor werd onverwachts geleverd met Connected Ride, dus door mijn telefoon via bluetooth te verbinden, kon ik een volledige telefoon-navigatie-ervaring krijgen, plus alle telemetrie zoals maximale hellingshoek, acceleratie/vertraging g-krachten, ritten met hoogte. Best cool eigenlijk. Eén punt om op te merken, de USB-aansluiting onder de tank is USB-C - het kostte me eeuwen om te beseffen door te proberen een normale USB-A-kabel aan te sluiten! Ik heb de kans niet gehad om de bochtenkoplamp te ervaren, want het was nog licht toen ik thuiskwam. Vraag het me in oktober nog eens :)

Rijden - nou, het stuurt briljant. Ik heb nog niet met de verstelbare vering gespeeld, maar ik denk dat ik het misschien een beetje stijver zal maken om een klein beetje van de veerkracht uit de ervaring te halen. Als er al iets is, denk ik dat het 2015-model beter stuurde dan de R12, maar dat kan mijn herinnering van 8 jaar geleden zijn. In ieder geval heeft de R12 meer afstelling beschikbaar, dus ik zal een beetje knutselen als hij zijn eerste onderhoudsbeurt heeft gehad en volledig is ingereden.

Prestaties - nog steeds aan het inrijden, dus niet veel kans om dit op mijn eigen motor te verkennen, maar de demonstratiemotor die ik had, deed alles wat ik ervan vroeg. Terugschakelen met Shift-Assist om langs een vrachtwagen te scheuren was een genot, net als accelereren vanuit stilstand. Bij lage snelheden was het gemakkelijk te rijden, maar in het stadsverkeer wil je misschien in de gaten houden in welke versnelling je zit, anders kun je de koppeling een beetje laten slippen om het langzame verkeer bij te houden. Hill start assist (onderdeel van het comfortpakket denk ik) was even wennen, maar is geweldig als je gewoon je voeten wilt neerzetten en je handschoenen wilt aanpassen bij de lichten op een heuvel of wat dan ook.

Kritiek - ik heb de pinnen nog niet aan de grond gezet, maar ik heb mijn teen aan de grond gezet bij een bocht naar rechts op een rotonde, dus daar zal ik op letten. Ik neem aan dat dit was toen mijn telemetrie een hellingshoek van 31 graden registreerde. Op mijn derde dag kon ik de Connected Ride niet laten verbinden, ondanks alle gebruikelijke resets en koppelingen. Ik zal er even mee spelen voordat ik de volgende keer uitga, maar uiteraard was de telefoonhouder uitstekend voor Google Maps.

Iets zorgwekkender is dat er een heel lichte vertraging lijkt te zijn bij het sluiten van het gaspedaal, het voelt alsof de motor nog een beetje doorgaat, misschien een kwart of een halve seconde; dit voelt een beetje verontrustend aan, maar toen ik me er volledig bewust van was, nam de perceptie ervan als een probleem enigszins af. Ik las er ook over in een van de recensies, dus misschien zal BMW de software/brandstofmapping updaten. Oh, de nieuwe R12 knalde en knalde niet zo veel bij het uitrollen als de oude NineT, wat jammer was! Regels denk ik.

Over het algemeen ben ik erg blij met mijn aankoop. Ondanks 44 jaar motorrijden had ik tot 2015 nog nooit een BMW gehad en dit is nu mijn 5e boxer-twin, dus er moet wel iets aan de motoren zijn dat bij mij en mijn rijbehoeften past. Ik denk dat de R12 / NineT qua ervaring het dichtst in de buurt komt van de Norton Commandos die ik vele jaren geleden bezat, maar dan zonder de klassieke motorproblemen en met uiteraard veel betere componenten.

Bedankt voor de write-up. Ik heb de mijne in het weekend opgehaald, maar heb er alleen mee naar huis gereden vanwege werk en het weer. Dezelfde kleur - San Remo Green. Kijk er elke avond na het werk met verlangen naar. Kan niet wachten om er in het weekend mee te gaan rijden!

Hoi, ik denk dat je je andere motorfiets eerder dan later hebt laten onderhouden, aangezien de meeste BMW-modellen je tot een maand voor een onderhoudsbeurt waarschuwen. Het zou kunnen dat lokale dealers beslissen hoe snel ze je aan de onderhoudsbeurt willen herinneren. Sommige dealers zijn ook twee weken of langer volgeboekt voor onderhoud, dus eerder is beter. Wat betreft de remvloeistof. Dat is in Kaapstad al een paar jaar gebruikelijk. Het wordt beschouwd als preventief onderhoud. BMW heeft ontdekt dat het watergehalte van remvloeistof lokaal veel problemen veroorzaakt. Ik vind het persoonlijk niet erg, aangezien de kosten minimaal zijn in vergelijking met het voordeel. Het minimale veilige watergehalte is 3%. Een hoog watergehalte leidt tot een lager kookpunt van de vloeistof, verminderde remkracht, mogelijk fading. Bij hard remmen wordt het water stoom. Ik heb een paar oude motoren en een tester en ontdekte dat het watergehalte in remvloeistof in ons lokale klimaat zeer snel oploopt tot 3%. Dus ik heb er vrede mee en dat schept vertrouwen in de lokale serviceagent. Ik zag ook remvloeistof kristalliseren binnen 2 jaar, een andere reden waarom we jaarlijks wisselen. De eerste keer dat ik het zag, was op een motor die tijdens covid in een verwarmde garage stond.
Nou, dat is de R12 nineT nu een jaar oud en heeft 5.000 mijl gereden - Dus wat zijn mijn laatste gedachten over dit model en de ervaring met het bezit ervan in deze periode. Te beginnen met het slechte nieuws - Ik heb de BMW terugroepbrief ontvangen voor mogelijk problematische schakelapparatuur op het stuur. Persoonlijk heb ik nooit problemen met de schakelapparatuur gehad en een nieuwe unit werd zeer snel geïnstalleerd bij mijn lokale dealer - Klus geklaard en verder rijden zonder problemen. Nu het goede nieuws - deze motorfiets tovert nog steeds elke keer een idiote grijns op mijn gezicht als ik de garagedeur open en hem start. Lichtelijk verrast dat de banden volgens OEM-specificatie er nog steeds uitzien alsof ze me nog eens 2.000 mijl zullen geven voordat ik ze moet vervangen - hoewel ze iets vierkant worden door te veel mijlen op de snelweg te rijden. De motor en transmissie zijn iets losser geworden nu ik hogere toerentallen verken, nadat ik hem heb warmgereden tijdens ritten buiten de stad. Ik vind de 'gear shift assist/quickshifter' nogal grof in gebruik en zou hem niet missen als deze optie uit de verkoopcatalogus zou worden verwijderd. Aan de andere kant vind ik de 'Hill Start Assist' een vrij nuttig accessoire en zou ik hem graag laten monteren op toekomstige BMW-motoren die ik koop. Van het slenteren door druk stadsverkeer tot het uitproberen op de openbare weg, ik geniet echt van de boxer-motorervaring. Geen spijt van het specificeren van het digitale dashboard - gemakkelijk af te lezen bij verschillende licht- en weersomstandigheden en ziet er in mijn ogen vrij esthetisch netjes uit. Zelfs gisteren was er een lichte irritatie toen ik moest tanken - is het echt nodig om, nadat ik voor keyless ignition heb betaald, vervolgens op het voorterrein te moeten rommelen met een sleutel in een zak met rits om de tankdop te openen? Oh, en BMW denkt niet dat klanten een brandstofmeter zouden waarderen en je moet je dagteller instellen als je het voorterrein verlaat, anders krijg je ernstige range-angst binnen een paar mijl rijden. Over het algemeen heb ik, hoewel deze motorfiets niet perfect is, geen spijt van de aankoop 12 maanden geleden en ben ik al bezig met het plannen van mijn volgende reis van vreugde!

Ik ben een beetje een techneut, maar die serviceherinneringen op de motoren en motor-apps beginnen me te irriteren als de motoren nog lang niet aan een servicebeurt toe zijn. Ik moet zeggen dat ik niet snel kilometers maak en altijd een complete vloeistofwisseling heb in de eerste 250 km, of het nu motoren of auto's zijn. Ik ben nog steeds een aanhanger van de theorie om zo snel mogelijk rotzooi uit het systeem te spoelen. Als je wacht tot de eerste service, kan de schade al aangericht zijn. Nogmaals, dit is mijn hang-up van toen ik 45 jaar geleden met tweetakt motorcrossmotoren racete en de gewoonte blijft bestaan.

Ik kocht de mijne met de bedoeling om hem na 5 maanden te verkopen, omdat ik niet van plan was om een "poser bike" te houden. Welnu, het is 5 jaar later en ik heb nog steeds die dwaze grijns als ik erop rijd. De motor is een boxer, hij wordt steeds beter. Bij 5.000 mijl is hij net ingereden, bij 12.000 begint hij zich te settelen. Bij 18.000 schudt hij nog steeds het stof eraf. Elke 6.000 mijl wordt hij steeds beter. Moderne motoren hebben allemaal goede motoren, ik hou gewoon van de degelijkheid van die boxer.

Ik kocht de mijne met de bedoeling om te verkopen na 5 maanden, omdat ik niet van plan was om een "poser bike" te houden. Welnu, het is 5 jaar later en ik heb nog steeds die dwaze grijns als ik erop rijd. De motor is een boxer, hij wordt steeds beter. Bij 5.000 mijl is hij net ingereden, bij 12.000 begint hij zich te settelen. Bij 18.000 schudt hij het stof er nog steeds af. Elke 6000 mijl wordt hij steeds beter. Moderne motoren hebben allemaal goede motoren, ik ben gewoon dol op de degelijkheid van die boxer.
Blij te horen dat ik mijn motor niet weg hoef te doen na 5.000 mijl in 12 maanden te hebben gereden - bedankt dat je niet hebt gezegd "Bij die kilometerstand is het tijd om hem in de recyclingbak te parkeren"! Ik ben het ermee eens dat de motor net is ingereden en over het algemeen het gevoel heeft 'geen gerammel en er is niets afgevallen'. Over het algemeen lijkt BMW betrouwbare, goed in elkaar gezette motoren te bouwen en tot op heden ben ik als klant tevreden.

Ik ben een beetje een techneut, maar die serviceherinneringen op de motoren en motor-apps beginnen me te irriteren als de motoren nog lang niet aan een servicebeurt toe zijn. Denk eraan dat ik geen snelle kilometers maak en altijd een complete vloeistofwissel heb in de eerste 250 km, of het nu motoren of auto's zijn. Ik ben nog steeds voorstander van de theorie om zo snel mogelijk troep uit het systeem te spoelen. Als je wachtte tot de eerste servicebeurt, zou de schade al aangericht kunnen zijn. Nogmaals, dit is mijn hang-up van het racen met tweetaktmotorcrossmotoren 45 jaar geleden en de gewoonte gaat door.
Je tovert een glimlach op mijn gezicht aan deze kant van de planeet aarde en ik ben het zeker niet oneens met je aanpak van motoren en motorrijden!

Deze thread opnieuw bekijken, aangezien ik bijna 4000 mijl aan praktijkervaring heb opgedaan met de R12 nineT. We weten allemaal dat BMW ervoor heeft gekozen om geen brandstofmeter in dit model te plaatsen, maar hoe reageren andere rijders op het 'Brandstofwaarschuwingslampje' en de bijbehorende 'Digitale Kilometerteller'-functies? Tot op heden heb ik meestal gewoon mijn tripmeter gereset na het vullen van de tank en om de 100 mijl of zo getankt. Na een paar keer dat het 'Gele Waarschuwingslampje' voor weinig brandstof aanging, vraag ik me nu echter af hoe accuraat de technologie is. Zeer positieve feedback van andere motorrijders over deze machine, als ik hem parkeer tijdens mijn uitstapjes door het landschap - altijd leuk als mensen je keuze van motorfiets complimenteren.
Mijn gele waarschuwingslampje gaat meestal aan bij 139 mijl en er lijkt nog iets van 3,5 + liter in de tank te zitten van de rninet. Ik heb 40 mijl in reserve gereden, maar zou het niet aanraden. Ik denk dat de r12 ninet ongeveer hetzelfde is, waarbij het lampje eerder aangaat vanwege de kleinere tank.

101 - 120 of 121 Posts