BMW NineT Forum banner
81 - 100 of 121 Posts
De tank is kleiner dan die van de R9T. Opgesomd op 16 liter in plaats van 18 liter, toch? Wat is de actieradius die je haalt voordat je op reserve staat? Op mijn R9T uit 2016 is dat ongeveer 250 km, afhankelijk van hoe hard ik ermee rijd.

Reed 105 mijl van de dealer. 23c en heerlijk en droog!

Ik vond het comfortabeler dan mijn R9T 2019.
Het is ook lager, misschien een cm - kan de profiel van de band zijn. Bochtenwerk is heel anders. Waarschijnlijk weer de band of de geometrie

Ik vond de vering 'plush' en ik had niet het gevoel dat hij me van de hobbelige wegen af wilde gooien

Ik heb 10 mijl snelweg gereden met de overige 95 mijl provinciale wegen en kilometers smalle wegen. Reed van Bristol, via Yeovil, Axminster, Chard en tientallen kleine dorpen, verdwaalde en belandde in Wells.

Voor mij is het een uitstekende upgrade ten opzichte van mijn 2019. Vooral omdat ik graag de Cruise Control gebruik. Het digitale dashboard was uitstekend. Ik weet niet zeker of mijn iPhone het volhoudt op de houder met de trillingen.

Ik merkte dat nadat ik gewend was aan het gaspedaal, het toeren maakte als ik vertraagde en het gaspedaal dicht was. Ik hield het opzettelijk dicht omdat ik dacht dat het aan mij lag, maar ongeveer een dozijn keer maakte het nog steeds toeren. Af en toe moest ik de koppeling grijpen.
Het eerste wat ik deed was de bmw telefoonhouder vervangen door quadlock. De meegeleverde houder was gewoon te priegelig voor mij en een zorg. Ook interfereerde het met het proberen te gebruiken van het stuurslot - de breedte van de nieuwe bmw sleutelbehuizing betekende dat de stuurstang en de meegeleverde houder geraakt werden.

Groeten uit Australië
Image

Bedankt voor zo'n geweldig verslag! Wat een interessante fiets! Ik hoop dat het leuker rijdt dan je R Nine was. Ik sta op het punt de mijne hier in Utah te koop aan te bieden, aangezien ik het einde van mijn veilige rijjaren heb bereikt. Ik zal de evolutie van de R 9 blijven volgen en kijken welke nieuwe mods er beschikbaar zijn op de R12. Veilig en leuk rijden!

De tank is kleiner dan die van de R9T. Vermeld als 16 liter in plaats van 18 liter, toch? Wat is de actieradius die je haalt voordat het reservelampje gaat branden? Op mijn R9T uit 2016 is dat ongeveer 250 km, afhankelijk van hoe hard ik hem aanpak.
Ik werk met een actieradius van 300 km.... het brandstoflampje gaat branden bij ongeveer 250 km en dan wil ik binnen de volgende 25-30 km maximaal tanken.
Veel tankstations in mijn rijgebied - dus ik ben relaxed over het rijden tot het waarschuwingslampje.

In navolging van @potatan dacht ik dat ik de feedback van een andere eigenaar over de R12 nineT zou delen - dit keer @ 2000 mijl in het echte leven rijden in verschillende omgevingen.

Comfort. Net als @potatan vind ik de rijpositie iets anders dan het vorige model RnineT, maar in staat om comfort te bieden over een rijdag van 300 mijl. Het is bijna oktober en ik ben erg blij met de verwarmde handvatten nu het herfstweer arriveert en de omgevingstemperatuur daalt. Zelfs op stand 1 is de warmte voldoende om mijn oude vingers erg blij te maken op de koppelings- en remhendels. Tot nu toe heb ik de standaard zitting absoluut prima gevonden voor mijn achterste (vooral nadat ik de bult had gemonteerd).

Uitrusting. Nog nooit een motorfiets gehad met cruise control tot deze. Na een paar ritten ben ik er totaal niet van overtuigd dat het een wenselijke of nuttige toepassing van technologie is. Ter verdediging stelt het u in staat om een snelheid in te stellen op wegen met snelheidscontroles (inkomsten genereren) en vervolgens (enigszins) te ontspannen, maar u moet nog steeds lid zijn van de 'wide awake club' anders loopt u het risico op een ongeluk. Misschien zou mijn houding anders zijn als ik in Australië of de Verenigde Staten van Amerika woonde, met enorme woestijngebieden? De andere technologie waar ik niet van overtuigd ben, is de Quickshifter (Gear Shift Assist) - het lijkt echt uitstekend te gaan bij het terugschakelen in alle versnellingen, maar nogal grof/brutaal bij het opschakelen van 1 naar 2 en 2 naar 3. Sterker nog, het is zo brutaal dat ik er zo ongeveer mee ben gestopt voor die veranderingen en het veel liever op de traditionele manier doe. Nog te melden over de Hill Start Assist, waarvan ik echt hoop dat deze meer klanttevredenheid oplevert dan de cruise control

Rit. Bij 2000 mijl absoluut verheugd over de rit tot nu toe en dat omvat het rijden op een aantal biljartvlakke asfaltwegen, evenals een selectie van tracks in de stijl van de derde wereld. Tot op heden heb ik de vering gewoon op de fabrieksinstellingen gelaten, maar kan in de verleiding komen om een paar kleine aanpassingen te maken als ik de motor en zijn gedrag leer kennen. De OEM-specificatie Conti Road Attacks zijn tot nu toe zeer bevredigend gebleken en hebben geen angst opgeleverd in de regen of droogte.

Prestaties. Kan niet zeggen dat het geen indruk heeft gemaakt - geen dode plekken met de brandstof en meer dan voldoende kracht om in te halen op landwegen. Heeft alle traditionele voordelen van de boxermotor om door langzaam rijdend verkeer te kunnen druppelen (met behulp van het koppel van de motor) en dan, wanneer de gelegenheid zich voordoet, kan hij als een raket accelereren. Geen slecht woord te zeggen over de prestaties.

Andere dingen. Goed nieuws is dat geen enkele component is uitgevallen, losgeraakt of eraf gevallen en de betrouwbaarheid precies is waarvoor we BMW's kopen. Bovendien vind ik, net als @potatan, dat de motor veel zeer positieve/vleierige interesse en feedback aantrekt wanneer ik parkeer - wat veel beter is dan opmerkingen als "Waarom heb je die hoop rommel gekocht"?

Algemeen. Geen spijt van het selecteren van dit model motorfiets en het betalen van het geld ervoor. Zoals alles wat door de mens is gemaakt, is het niet perfect, maar ik denk dat dit een andere langetermijnrelatie gaat worden en mijn kritiek met betrekking tot de cruise control en quickshifter is absoluut minimaal in termen van de algehele rij- en eigendomservaring. Vertrouw erop dat dit andere forumgebruikers helpt te informeren. Geen defecten vanuit een dealer- of garantiehoek - dus een tevreden BMW R12-klant.

Nog een paar gedachten/opmerkingen over mijn R12 nineT

Uitrusting. Na verdere reflectie ben ik er helemaal van overtuigd dat het betalen van de premie voor de 'Digidash' een goede beslissing van mijn kant was. Rijden langs de proliferatie van inkomsten genererende snelheidscamera's in het VK, de helderheid van de Digidash is zeer welkom in uitdagende rijomstandigheden. Esthetisch ziet het er ook vrij netjes en minimalistisch uit op de R12. Een ander item van uitrusting waarvan ik de voordelen moeilijk kan waarderen, is 'Keyless Starting'. Het werkt allemaal op een basisniveau, maar waar zijn de voordelen als je elke keer dat je parkeert in je zakken moet graven voor de ouderwetse mechanische sleutel om het stuurslot te activeren? Dan, wanneer je aankomt bij een benzine-/brandstof-/benzinestation - moet je opnieuw in je zakken duiken voor de sleutel om de brandstoftank te openen. Persoonlijk zou ik het liever hebben gehad dat BMW een deel van hun ontwikkelingsbudget had besteed aan een eenvoudige brandstofmeter. Altijd interessant om de verschillende gedachten van echte eigenaren (over een langere periode) te lezen versus iemand die een korte testrit krijgt tijdens een bedrijfsuitje.

Ik ben het eens met de opmerkingen over Keyless, het is irritant dat je de sleutel moet gebruiken om het stuurslot te activeren. Wat het nog irritanter maakt, is dat ze deze functie wel hebben op de 1250GS, je drukt gewoon op een zwarte knop op het stuurslot om te vergrendelen/ontgrendelen. Hoeveel zou het ze kosten om dit in de R12 te integreren? Minder dan 100 euro denk ik! De quickshifter werkt uitstekend, maar houd het toerental boven de 4.000 bij het opschakelen, lager dan dat gebruik je gewoon de koppeling.

Over het brandstofbereik gesproken, de digidash onthult dat ik gemiddeld 54 mpg haal. Ik kan niet beweren dat ik de R12 met kracht of lethargie berijd - gewoon normaal (voor mij) dagelijks rijden. Geen idee of dit een goed, slecht of onverschillig verbruik is.

Over het onderwerp brandstofbereik, de digidash onthult dat ik gemiddeld 54 mpg haal. Kan niet beweren dat ik de R12 rijd met kracht of lethargie - gewoon normaal (voor mij) dagelijks rijden. Geen idee of dit een goed, slecht of onverschillig verbruik is.
Dat komt neer op 22 km per liter? De vorige generatie zou hooguit 20 km halen (bij een gemiddelde van 80 km/u gedurende lange, lange tijd), maar met een gemiddelde tussen 16 en 18 km per liter. Zo ja, dan is dat briljant, want de motor is gloednieuw en deze boxers hebben ongeveer 10.000 km nodig om in te lopen. Bij de mijne zou ik moeten tanken bij ongeveer 250 km (17 km/l) als ik op de openbare weg rijd met een gemiddelde snelheid van 90-100 km/u, zoals geregistreerd door de motor. Geniet ervan. Ik hou gewoon niet van het dashboard op de nieuwe motor. Anders is het een prachtige machine.

Ik werd vanmorgen wakker en ontdekte dat de zon scheen en plande een rit op de R12 nineT. Toen ik het huis verliet, merkte ik dat het wegdek nu wit was, omdat de gemeente het asfalt had bedekt met een flinke laag steenzout. Beslissingen, beslissingen - geef ik me over en zet ik de R12 nineT een paar maanden in de garage of rijd ik rond in deze zeer corrosieve substantie?

Komt dat neer op 22 km per liter? De vorige generatie zou in het beste geval 20 km halen (bij een gemiddelde van 80 km/u gedurende lange, lange tijd), maar met een gemiddelde tussen 16 en 18 km per liter. Zo ja, dan is dat briljant, want de motor is gloednieuw en deze boxermotoren hebben ongeveer 10.000 km nodig om in te lopen. Bij de mijne zou ik moeten tanken bij ongeveer 250 km (17 km/l) als ik op de openbare weg rijd met een gemiddelde snelheid van 90-100 km/u, zoals geregistreerd door de motor. Geniet ervan. Ik hou gewoon niet van het dashboard van de nieuwe motor. Anders is het een prachtige machine.
Ik denk niet dat het een genoegen zou zijn om onder die omstandigheden te rijden en het zal de motor vernietigen, omdat het zout overal in komt en er bij deze nieuwe motoren veel elektronica te beschermen is. Ik stel voor dat je in de winter werkt en in de zomer speelt, of huur een motor op een zonnige plek. Je hebt de keuze uit vele mogelijkheden.

Ik weet niet zeker of ik dat zou doen. Toen ik in Schotland woonde, had ik een paar glijbanen en dat was lopen op de stoep nadat Sir Andy Flurry zijn werk had gedaan.

Ik heb een nieuw probleem. Smalle landweggetjes met veel modder van de boerderijen. Heeft veel regen nodig om ze schoon te maken.
Uw opmerking over modder van boerderijen raakt me vanavond - koeienpoep, vooral van melkvee, is bijzonder agressief als het gaat om het aantasten van zacht staal en legeringen. Vorige week heb ik een Toyota geïnspecteerd die is afgekeurd met chassisdefecten na te veel blootstelling aan boerenzooi. Zal de R12 nineT niet gebruiken voor bezoeken aan de boerderij.

Ik denk niet dat het een genoegen zou zijn om onder die omstandigheden te rijden en het zal de motorfiets vernietigen, omdat het zout overal in komt en met deze nieuwe motoren er veel elektronica te beschermen is. Ik stel voor dat je in de winter werkt en in de zomer speelt, of anders een motorfiets huurt op een zonnige plek. Je hebt de keuze uit vele mogelijkheden.
Kijkend naar je posting @JohanH - ik denk aan je zonnige klimaat en de vreugde van het rijden op geweldige wegen - ondertussen mogen wij genieten van de R12 nineT in de kou, de nattigheid en op slecht onderhouden wegen.

81 - 100 of 121 Posts