BMW NineT Forum banner

Afmeting duozitbout + Sleutelmaat

13K views 14 replies 5 participants last post by  if0rg0t2remember  
#1 ·
Hallo mensen,

Ik vraag me af of iemand de exacte specificaties weet voor de schroef die de duozitting / kuip met het frame verbindt?

Ik ben op zoek naar dezelfde schroef in een langere maat, maar ik weet niet zeker waar ik op moet zoeken!

Zeer gewaardeerd!

Attachments

#3 ·
Ik kwam laatst iets tegen dat echt hielp.... Ik heb onlangs een nieuwe crud catcher aan de voorkant toegevoegd. je vervangt 4 bouten tegelijk... Ik heb er een gebruikt voor de achterste zitting en hij is een stuk langer en werkt prima! Dus als je erachter komt welke maat dit is, gebruik er dan een van dezelfde lengte!

#10 ·
Dit is geen sarcasme, maar een echt compliment.

Wow, heel erg bedankt allemaal,
Mijn complimenten en dank aan iedereen die deelneemt aan deze threads die gedetailleerde info geven en proberen te helpen.
Persoonlijk zou ik nooit het geduld hebben om daar te zitten en schroeven en bouten te meten met een digitale meter etc.
Er zijn andere "Billy-engineering" manieren om dingen te doen :)
Ik ben echter blij dat veel van de leden feedback en nuttige informatie uit ervaring geven.
Want JA, ik lees alle threads met plezier en leer wel een ding of twee :)

Nogmaals bedankt voor jullie tijd.

#15 ·
Moet ik begrijpen dat de schroef een gewone Torx-schroef is, en geen Torx-beveiligingsschroef met de "pin" in het midden?
Ja, de fabrieksbout is een standaard Torx en geen Security Torx. Ik denk dat de lichte verwarring ontstaat omdat de kleine sleutelhanger-zittingtool die BMW levert en de Torx inbussleutel in de kit om een of andere vreemde reden beide Security Torx zijn. Zoals elders vermeld, zijn Security Torx-drivers/bits "achterwaarts" compatibel, dus er is geen probleem.