BMW NineT Forum banner

R18 verkoopt niet goed?

1 reading
13K views 94 replies 26 participants last post by  GenericUser1  
#1 ·
Ik heb onlangs een aantal fietsen bekeken en de meeste hebben niet veel korting, tenzij het om restvoorraad gaat, vooral na een update, behalve de R18.
De meest recente e-mail van mijn dealer toont $3.000 korting met 0% financiering en een inruilbonus. Ik kan alleen maar veronderstellen dat de R18-reeks niet goed verkoopt voor BMW. Wat in de VS eerlijk gezegd niet verrassend is. Durf te wedden dat cruisers van andere merken dan HD of Indian het niet zo goed doen.

#2 · (Edited)
Ik denk dat BMW de vraag naar de R18 enorm heeft overschat. Ik heb vergelijkbare deals gezien bij de plaatselijke dealer. Die motoren staan en staan maar. Zelfs met kortingen en 0% financiering verkopen ze niet. Ik denk ook niet dat ik er al een op de weg heb gezien, wat jammer is.

Het is naar mijn mening een prachtig apparaat, maar het kreeg lauwe recensies en voor mij is het een nichemotor. De doelgroep is waarschijnlijk een huidige BMW-eigenaar die op zoek is naar een power cruiser. BMW was dwaas als ze dachten dat ze veel Harley-bezitters zouden overtuigen om over te stappen.

#4 ·
Mijn verkoper zegt dat de eerste 1-2 iteraties waardeloos waren, terwijl de latere “Transcontinental” een veel betere geometrie heeft. Misschien is dat bekend geworden. De enige “cruiser” waar ik ooit op zal stappen, is mijn geliefde VMax😉

#12 ·
Mijn verkoper zegt dat de eerste 1-2 iteraties waardeloos waren, terwijl de latere “Transcontinental” een veel betere geometrie heeft. Misschien is dat bekend geworden. De enige “cruiser” waar ik ooit op zal stappen is mijn geliefde VMax😉
Ik hoorde vorige week een enigszins vergelijkbare opmerking van een BMW-persoon.

#5 ·
Ik ben vooral gecharmeerd van de zichtbare cardanaandrijving van de R18 en de klassieke zwarte lak met witte biezen, maar als Racer-eigenaar is de R18 niet mijn kopje thee. Ik heb nog nooit een R18 op de Britse wegen gezien, maar ik heb ook nog nooit een andere R nineT Racer gezien.
De Britse gegevens van Q2 2022 laten een totaal van 452 R18's zien die van alle modellen zijn geregistreerd (dit kan motoren omvatten die vooraf bij dealers zijn geregistreerd) - om duidelijk te zijn, dat omvat alle registraties sinds de R18 op de markt verscheen.
Ik denk dat het geen goede vergelijking is, maar het hoogste aantal Racers dat ooit in het VK is geregistreerd, was 316. Ik maak de vergelijking niet alleen omdat ik een Racer bezit, maar ook omdat de tijd dat ze werden verkocht ongeveer hetzelfde was (de R18 wordt natuurlijk nog steeds gemaakt). Tegelijkertijd (Q3 2019) waren de registraties voor de andere R nineT-derivaten 258 Pures, 372 Urban GS'en en 633 Scramblers.
De hoeveelheid investeringen die BMW heeft gedaan om de R18 te produceren, moet veel groter zijn geweest dan die in alle R nineT-derivaten, dus financieel gezien lijken ze zich zeer te committeren aan en te geloven in hun R18-project. Niet dat het VK ooit de belangrijkste doelmarkt was voor de R18. 🇬🇧

#23 ·
Bij mijn lokale dealer: 2022 R18 Bagger met actieve cruise control, etc.

$25.740
Cashback $ 3.000
Demo Korting $5.245

Totaal $17.495. En 0% APR

Je zou de andere kortingen kunnen krijgen, MOA-lid, militair…

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dat is een prijs uit Californië, daar ben ik vrij zeker van. Het is daar een probleem geworden omdat sommige Californiërs tegenwoordig een financieel dilemma hebben nu iedereen de staat verlaat... dus ik ben er zeker van dat die dealer de druk voelt. Iedereen die kan staan en lopen, loopt.
De 18 is een grote en mooie motor... Ik zag onlangs een zeer aangepaste R18 Bobber-stijl die er geweldig uitzag...
Ik zou bang zijn om die motor langer dan een paar minuten op een parkeerplaats te laten staan.... Hij zou zeker weg zijn.
…………………… Blitz

#7 ·
Eigenlijk jammer dat het nooit van de grond is gekomen. De BMW-dealer bij mij in de buurt zegt dat ze moeite hebben om ze te verkopen. 0% rente en £3000 korting op de catalogusprijs helpen nog steeds niet. Nogmaals. Ook niet mijn kopje thee. Ik heb er maar één op de weg gezien. Ik veronderstel dat Harley die specifieke markt heeft ingenomen.

#11 ·
Ze zien er geweldig uit en het is echt geweldig om iets anders te zien dat niet voldoet aan de "industriestandaard" cruiser. Zou er zeker graag een willen proberen en zou serieus overwegen er een te bezitten. Niet dat ik het zou doen, ik vind cruisers een beetje oncomfortabel om op te rijden.

#13 ·
Misschien speelt BMW een beetje met een grotere boxer en in een configuratie waarin het daadwerkelijk zou kunnen werken. Ik kan me niet voorstellen dat de grote boxer in de GS of de RT zal werken, maar in de R18 is het leuk en mooi. Het probleem met de R18 is enerzijds de prijs, niet dat hij zo veel duurder is. Er zijn duurdere Harleys die verkopen, meer een kwestie van de kopers die een breder gebruik uit de motor willen halen in die prijsklasse. Ik waardeer het altijd als merken bereid zijn risico's te nemen en te experimenteren. Ik wou dat ik er een kon steunen en kopen, maar ik heb al genoeg speelgoed en zal deze overslaan.

#15 ·
R18 ... Ik ben zo walgelijk van een snelle zijwaartse blik dat ik er nog geen een heb geïnspecteerd of waarschijnlijk in de toekomst ook niet zal inspecteren. OK, heb net een foto van een bekeken en denk dat ze ontworpen moeten zijn door een "commissie" in plaats van door een team.
Ik denk dat het een kwestie is van smaak en budget. Soms hebben ze het goed en soms niet. De oude 1200 C is tegenwoordig ineens erg gewild. Ik gok dat er vraag zal zijn op het moment dat ze stoppen met de productie ervan. Zoals bij kinderen, als je het niet kunt hebben, wil je het hebben. 😄

#16 · (Edited)
De originele teaser-motorfiets was prachtig. Met de solo-zitting in pogo-stijl en de omgekeerde handbediening met de knipperlichten aan de uiteinden van het stuur. Toen leek er iets te zijn gebeurd tussen dat en de lancering op de markt. De motorfiets werd geamerikaniseerd met de saaie, oude, vertrouwde zitting. Tot eer van BMW werd er wat teruggepeddeld en werd die pogo-zitting aangeboden.
Ik weet niet hoeveel van jullie de kans hebben gehad om er een te besturen, maar ik heb het gedaan en ik zal zeggen dat het niet erg comfortabel is. De boxermotor staat een voorwaartse controle niet toe, zoals Harley en Indian dat doen, die grote cilinder, 2 inch van je scheenbeen, zorgt naar mijn mening voor een oncomfortabele rit. Bovendien is de motorfiets onhandig zwaar voor zo'n lage rijder.
Nu, als je gewoon anders wilde zijn en je belangrijkste rijstijl barhoppen is, werkt de motorfiets.

#27 ·
De originele teaser-motorfiets was prachtig. Met de solo-zitting in pogo-stijl en de omgekeerde handbediening met de signalen aan de uiteinden van het stuur. Toen leek er iets te zijn gebeurd tussen dat en de lancering op de markt. De motorfiets werd geamerikaniseerd met de saaie, steeds dezelfde zitting. Tot eer van BMW is er wat teruggekrabbeld en werd die pogo-zitting aangeboden.
Ik weet niet hoeveel van jullie de kans hebben gehad om er een te besturen, maar ik heb het gedaan en ik zal zeggen dat het niet erg comfortabel is. De boxermotor staat een voorwaartse controle-look of -gevoel niet toe, net als de Harley en Indians, die grote kan, 2 inch van je scheenbeen, zorgt naar mijn mening voor een oncomfortabele rit. Bovendien is de motorfiets onhandig zwaar voor zo'n lage rijder.
Nu, als je gewoon anders wilde zijn en je belangrijkste rijstijl barhoppen is, werkt de motorfiets.
Precies dit. Het concept was prachtig. Als ze dat gewoon in massa zouden hebben geproduceerd, zouden ze er enorm veel van hebben verkocht. Helaas hebben ze die stomme uitlaten en de grote zitting toegevoegd en nu ziet het er gewoon uit als een hondenmaaltijd. De unit garage sportkit laat het er weer een beetje goed uitzien.

Ik denk dat het euro 5-conform maken het heeft verpest.

#17 ·
Terwijl ik bij de dealer was voor een bandenwissel, leenden ze me er een voor een proefrit. Ik was helemaal weg van de motor, hoewel ik voor mijn R9T een HD Road King-eigenaar was, dus ik ben wel van de motorstijl.
Het was de R18 First Edition, en dat ding heeft koppel, echt veel.

Ik denk dat het probleem de prijs is, alleen HD of Indian kunnen dit type motorfietsen voor deze prijzen verkopen.

Wat mij betreft, later in mijn leven zou ik een R18 bobber-stijl bezitten. Ik geniet van de look en de kracht.

#18 ·
Terwijl ik bij de dealer was voor een bandenwissel, leenden ze me er een voor een proefrit. Ik was helemaal weg van de motor, hoewel ik voor mijn R9T een HD Road King-eigenaar was, dus ik ben wel van de motorstijl.
Het was de R18 First edition, en dat ding heeft koppel, echt veel.

Ik denk dat het probleem de prijs is, alleen HD of Indian kunnen dit soort motoren voor deze prijzen verkopen.

Wat mij betreft, later in mijn leven zou ik een R18 bobber-stijl bezitten. Ik geniet van de look en de kracht.

Ik was ook een Road King-man. Ik heb mijn tanden gezet in een 2001 flhrci. Dat is nog steeds een goed platform voor HD.

#20 ·
Ik heb een paar weken geleden een R18 Classic getest. Sindsdien geniet hij kost en inwoning in mijn hoofd met gratis huur.

Hield van het koppel. Echt, echt van gehouden. Maakte de R9T als een brommer. Ik overweeg al een tijdje iets voor langere ritten en blijf aan deze denken.
Mijn gedachten precies, behalve dat ik er maar een paar bij de dealer heb gezeten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#22 ·
Ik denk dat ze de markt voor de R18 hebben overschat, en de prijs helpt zeker niet. Unit Garage heeft onlangs een sportail kit en uitlaat ervoor gemaakt en het ziet er geweldig uit. Ik zou het serieus overwegen als ik er het geld voor had.

View attachment 159617
Dat is zo ongeveer het enige type cruiser dat ik ooit zou overwegen om te rijden.

#26 · (Edited)
Kreeg een R18 aangeboden als leenfiets voor een weekend toen mijn motorfiets in onderhoud was, nam in plaats daarvan een 850 GS.
@GenericUser1 Waarom? Niet eens nieuwsgierig ... dat was perfect ... om een ​​dag of twee vrij te hebben en te rijden ... je zou een uitstekende bron zijn geweest voor de rest van ons om te leren ... was het een 👍🏻 ... of was het een 👎🏻? …………… Blitz

Wat is er mis met deze interpretatie van wat oorspronkelijk een standaard lelijke motorfiets was?
Het ging van standaard R18 lelijk naar R18 schoonheid! Kijk hoe mooi die uitlaatpijpen af ​​fabriek hadden kunnen zijn ... Ik ben langzaam een ​​"BobberBoy" geworden en ik zou zeker een motorfiets die zo schoon en krachtig is een week of twee proberen ... en ik ben er vrij zeker van dat ik hem uiteindelijk ook zou kopen ... als je onder de indruk bent van het beschikbare koppel op je 9T ... en dat zou je moeten zijn ... wacht tot je de 18 testrit hebt gemaakt ... 😱

Had je dit niet gewild als je leenfiets, GenericUser1 …………..
Image

#28 ·
Ik had de R18 gezien en bereden toen ik nog in VA woonde, omdat de lokale dealer ze actief naar het Bikes N' Breakfast-evenement bracht. Ik geef toe dat ik de conceptfietsen uit de promoserie veel beter vind dan de daadwerkelijk uitgebrachte versie. Toch reed hij ongeveer zoals ik had verwacht, gezien een in Heritage-stijl vormgegeven motorfiets die de Harley-menigte achterna zat. Ik heb er nog steeds maar één op de weg gezien die geen dealerfiets was en het was altijd dezelfde man in de buurt van waar ik woonde.

Nu de Bagger en Transcontinental met de kuip en harde koffers bestaan, begin ik ze zo nu en dan op de weg te zien en bijna altijd met z'n tweeën. Ze zien er naar mijn mening meer thuis uit, ik zou bijna zeggen dat ik die configuraties aantrekkelijk vind als ik geen hekel had aan luidsprekers op motoren.

#32 ·
Ieder het zijne. Na het lezen van deze opmerkingen over de conceptversie, heb ik wat onderzoek gedaan om deze te vergelijken met de productieversie. Eerlijk gezegd zie ik geen groot verschil. Het concept had meer een aangepaste uitstraling en was duidelijk minimaal. Misschien heb ik de verkeerde foto's gevonden.

Ik geef jullie allemaal het punt op de basisuitlaat. Het is een gruwel. Gezien het feit dat de kans klein is dat ik een standaard uitlaat op een moderne cruiser zou houden, kan ik er wel overheen kijken. Nu, de V&H fabrieksoptie lost dat probleem goed genoeg op. Zittingen zijn zo'n beetje hetzelfde. Niet veel moderne BMW's hebben een zitting die het waard is om te houden in mijn ogen, dus ja. Ook iets wat ik vanaf het begin zou meerekenen. Ik vind wel dat ze allemaal een beetje overprijsd zijn, maar niet crimineel.

+1 op de koppelopmerking. Die motor voelt alsof je de hele dag boomstronken uit de grond zou kunnen trekken. Ik ben geen kleine man met 1,88 m en 113 kg, dus ik was echt onder de indruk van het vermogen.

Side note, ik heb mijn 08 GS een keer laten vallen door in een olievlek te stappen op een kruispunt. Geen gemakkelijke lift, zelfs niet als het correct wordt gedaan. Ik denk dat de 18 gemakkelijker zou zijn, gezien het hoogteverschil en het feit dat die koppen in wezen als een driepoot zouden fungeren. ;)

#34 ·
Ieder zijn eigen ding. Na het lezen van deze opmerkingen over de conceptversie, heb ik wat onderzoek gedaan om deze te vergelijken met de productieversie. Eerlijk gezegd zie ik geen enorm verschil. Het concept had meer een aangepaste look en was duidelijk minimaal. Misschien heb ik de verkeerde foto's gevonden.
Sommige dingen die voor mij het verschil maken qua overall look op de conceptmotor:
  • Koplamp zit lager tussen de klemmen en verder naar achteren
  • Zwarte koplampbezel in plaats van chroom
  • Geen zichtbare meter op de staven (heb het gevoel dat hij helemaal geen meters had, maar mogelijk zoiets als een motogadget in de stavenklem)
  • Omgekeerde koppelings-/remhendels die van de uiteinden van de staven komen
  • Geen zichtbare rem-/koppelingsreservoirs op de staven
  • Voorspatbord en achters spatbord gemonteerd via mooie ronde gebogen buizen, wat een klassiekere look geeft (kan ironisch genoeg ook een groter spatbord zijn)
  • Geen afdekkingen aan de zijkanten onder de zitting, waardoor de ophanging zichtbaar blijft
    (Waarschijnlijk zijn de afdekkingen om de airbox en accu te verbergen, maar het concept lijkt een klein koffiekan-achtig luchtfilter te hebben en wat waarschijnlijk een lithiumaccu is, verborgen in iets dat op een munitiekist lijkt)
  • Achterste knipperlichten onder de set gemonteerd
  • Enkel remlicht aan de linkerkant van de banden met daarop een plaat
  • De sexy uitlaat waar iedereen van houdt
  • Bobber-stijl zitting (die nu beschikbaar is, maar eerst niet)
Het netto-effect is dat de hele voorkant en ook het zijprofiel ongelooflijk schoon zijn. Uiteraard is dit grotendeels mogelijk gemaakt omdat de conceptmotor technisch gezien niet hoeft te voldoen aan de richtlijnen voor weggebruik en iemand die zijn motor na aankoop niet hoeft te laten inspecteren, deze hoogstwaarschijnlijk kan namaken. Met name de luchtinlaat en uitlaat van het concept zijn waarschijnlijk mogelijk, aangezien deze niet hoeven te voldoen aan Euro5 of andere geluids- en milieunormen. De kleine accu zou waarschijnlijk een hel zijn om mee te leven op het concept, maar hey, het is een concept dat er goed uit moet zien en niet betrouwbaar moet zijn voor dagelijks gebruik. De schone voorkant gaat duidelijk ten koste van alles op de staven, zoals spiegels, reservoirs of meters.

Het meeste hiervan kan waarschijnlijk worden gereproduceerd met de productiemotor, aangezien de rest van het concept vrijwel hetzelfde lijkt te zijn als de productie. Je hebt gelijk dat er geen enorme verschillen zijn, maar het netto-effect zorgt ervoor dat de productiemotor er lomp uitziet... in feite hetzelfde wat met bijna elk concept gebeurt.

Ik ben niet iemand die denkt dat de productiemotor er lelijk uitziet, gewoon niet zo goed. Ik denk dat de vroege recensies die de zitpositie en de hellingshoek afkeurden, de hype een beetje hebben geneutraliseerd.

#35 ·
Best interessante opmerkingen over de R18. Zoals ik al eerder in de opmerkingen zei, niet mijn kopje thee. Ben geen fan van cruisers geweest. Maar. Deze motorfiets daalt momenteel in prijs. Waarschijnlijk het enige voertuig (fietsen en auto's) dat dit doet. £3000 korting en 0% rente voor 3 jaar bij mijn lokale BMW-dealer. Mogelijke extra's zouden kunnen worden aangeboden om hem gewoon uit de showroom te krijgen. Ik zeg niet dat ik er een zou kopen. Maar is de R18 een van die vreemde motoren die fabrikanten graag af en toe op de markt brengen? Tegenwoordig niet zo veel meer. Zeker de VS had veel (Japanse) modellen die we in het VK nooit hebben gekregen. Ik kan me de Honda DN 01 herinneren. Ongeveer £10.000 nieuw 10 jaar geleden. Een goede kost nu ongeveer £8.000. Zou dit een van die motoren kunnen zijn? BMW Rocker. Zeker niet in prijs dalend. De volledig gestroomlijnde K1-motorfiets. Een goede nu. £5-6.000. Zou een R18 beter zijn dan cryptocurrency :LOL:. Gewoon om over na te denken

#36 ·
R18 is een verliesgevende / proof of concept die in productie is genomen. BMW verwachtte nooit serieus dat het ding een kassucces zou worden. Het is een niche van een niche van een niche (ernstig gecompromitteerde luxe minimale cruiser gemaakt in Duitsland).

Wat geweldig is, want 1.) Het is een stoer speeltje 2.) Het is een stoer speeltje gemaakt door een groep als BMW die zichzelf zeer serieus neemt 3.) Je ziet dit soort dingen niet in de auto-industrie.

Ik denk dat het beter zal verouderen dan de R1200C.

#37 ·
R18 is een verlieslijder / proof of concept die in productie is genomen. BMW heeft nooit serieus verwacht dat het een kassucces zou worden. Het is een niche van een niche van een niche
Hetzelfde soort passieproject maakte de R9T. Sommige eenmalige conceptbikes werden werkelijkheid, andere niet. Blij dat ze het hoe dan ook hebben gehaald. Als ik veel overtollig geld had dat in mijn zak brandde, zou ik een R18 of een Triumph Bobber kopen en ze aanpassen. Maar dat heb ik niet...

#42 ·
Begrepen ….. dat dacht ik al!
De hoeveelheid waardevolle, echt levensveranderende informatie op dit kleine forum van ons is bijna oneindig, nietwaar?😂

#47 ·
In mijn omgeving zijn het grotendeels cruisers, een paar ADV's of dual sports en een handvol nakeds en sportmotoren.
Toen ik in de omgeving van DC woonde, zag ik voornamelijk nakeds en sportmotoren of cruisers in HD-stijl. Maar ik zou zeggen dat het 50/50 cruisers en sport/naked was. Ik denk dat het ervan afhangt of je aan de MD-kant of de VA-kant woont en hoe dicht bij de stad. Meer cruisers buiten de ringweg.

Ik ben het eens met de typische cruiser-rijpositie, voorwaartse bediening sprak me nooit aan en de armen omhoog apes of mini apes sturen leken ook vermoeiend. Middenbediening en achterovergebogen sturen zijn zeker aantrekkelijker, maar de zadels en het rijden op je stuitbeen zijn moeilijk te verhelpen zonder bijna rechtop te zitten of een beetje naar voren te leunen. Ik denk dat dat de reden is waarom ADV en Sports Touring tegenwoordig zo veel vaker voorkomen in de meeste delen van de wereld.