BMW NineT Forum banner

Zelf-annulerende knipperlichten/richtingaanwijzers

14K views 22 replies 18 participants last post by  pistonlegs  
#1 ·
Weet iemand of er een manier is om de zelf-annulerende functie van de richtingaanwijzers aan te passen? Die van mij knipperen nog lang nadat ik de bocht heb gemaakt en ik vergeet ze soms handmatig uit te zetten, wat gevaarlijk is. Bedankt bij voorbaat!

#2 · (Edited)
Weet iemand of er een manier is om de zelfannulerende functie op de richtingaanwijzers aan te passen? Die van mij knipperen lang nadat ik de bocht heb gemaakt en soms vergeet ik ze handmatig te annuleren, wat gevaarlijk is. Bedankt op voorhand!

Annuleren ze zichzelf? Ik leer elke dag iets op dit forum!

Serieus - wist niet dat ze een automatische functie hadden. Ik denk dat ik er gewoon aan gewend ben geraakt om het signaal zelf te annuleren door na het voltooien van de bocht op de knop naar binnen te drukken.

#3 ·
Ik herinner me duidelijk dat de verkoper bij Max BMW me dat vertelde. Jarenlang motorrijden met een zelfannulerende functie maakt het moeilijk om eraan te denken het te doen. Er wordt aan mijn motorfiets gewerkt en de handleiding zit in de bult.

#5 ·
Ik herinner me duidelijk dat de verkoper bij Max BMW dat tegen me zei. Jarenlang motorrijden met een zelf-annulerende functie maken het moeilijk om eraan te denken het te doen. Mijn motorfiets wordt gerepareerd en de handleiding zit in de bult.
Volgens de handleiding kan de tijd/afstand worden ingesteld door een dealertechnicus. Bel uw dealer en laat hem het aanpassen terwijl hij in onderhoud is.

#4 ·
Weet iemand of er een manier is om de zelf-annulerende functie op de richtingaanwijzers aan te passen? De mijne knipperen lang nadat ik de bocht heb gemaakt en ik vergeet ze soms handmatig te annuleren, wat gevaarlijk is. Bedankt op voorhand!
Volgens de handleiding van mijn Scrambler,

"De richtingaanwijzers worden automatisch geannuleerd na de gedefinieerde tijd en afstand. De gedefinieerde tijd en afstand kan worden ingesteld door een erkende BMW Motorrad dealer."

#10 ·
Even een korte follow-up op dit oudere draadje ... sprak met de dealer (die van mij is uit 2016) en hij zei dat de indicator minimaal op 12 seconden kan worden ingesteld! 12 seconden is een eeuwigheid na het nemen van een bocht. Ik weet zeker dat velen van jullie gewend zijn om de indicator zelf te annuleren en ik weet zeker dat ik dat ook zal doen. Ik kwam van motoren die de indicator annuleerden op basis van tijd EN hellingshoek, dus je hoefde je er helemaal geen zorgen over te maken.

#12 ·
I came from bikes that canceled the indicator based on time AND lean angle so you didn't have to worry about it at all.
Ik kwam van motoren die de richtingaanwijzer annuleerden op basis van tijd EN hellingshoek, dus je hoefde je er helemaal geen zorgen over te maken.
Ik kwam van motoren die de richtingaanwijzer annuleerden op basis van hoe lang je je arm in de lucht hield! :D

#13 ·
De minimale 12 seconden is waarschijnlijk gebaseerd op het idee dat u het signaal 30 meter voor uw bocht gaat starten. Dit is wat er in de Amerikaanse rijopleiding wordt geleerd.

"Uw richtingaanwijzer laat andere bestuurders, fietsers en voetgangers weten wat uw bedoelingen zijn. U moet een correcte richtingaanwijzer geven van minstens 30 meter (60 meter in sommige staten, bijvoorbeeld Indiana) voordat u afslaat of van rijstrook wisselt."

#14 · (Edited)
Het is waarschijnlijk het beste om nooit te vertrouwen op zelfopheffing. Wanneer je van fiets wisselt, verlies je de reflex om het te doen. Het is een leuke functie in die zin dat als je het vergeet, het uiteindelijk wordt geannuleerd, maar ik denk niet dat het de bedoeling was om het op zichzelf te gebruiken. Gewoon een vangnet als je vergeet het te annuleren, daarom is het waarschijnlijk het beste om het langer dan 12 seconden in te stellen.

#15 ·
Ik denk dat het waarschijnlijk het beste is om nooit te vertrouwen op zelf-annulering. Want als je van motorfiets wisselt, verlies je de reflex om het te doen. Ik denk dat het een leuke bonus is, want als je het vergeet, wordt het uiteindelijk geannuleerd. Ik denk niet dat het de bedoeling was om het op zichzelf te gebruiken, maar gewoon als een vangnet als je vergeet het te annuleren.
Dit is precies hoe ik erover denk. Gewoon de geruststelling dat je ze niet vergeet en eruitziet als een oude man die met je knipperlicht over de weg rijdt. Ik hoef niet te melden dat ik oud en vergeetachtig ben.

#17 ·
Ik denk niet dat het een oude maniertje is om je knipperlicht aan te laten staan tijdens het motorrijden, het is zo gemakkelijk om van de rit te genieten en te vergeten dat je ĂĽberhaupt je knipperlicht hebt aangezet terwijl de adrenalinekick sterk is. Ik realiseerde me net dat de automatische uitschakeling me waarschijnlijk al vaak heeft gered van het aan laten staan ervan en ik wist niet dat mijn motor deze optie had tot ik deze thread een paar dagen geleden zag.

#18 ·
2018 R9t scrambler richtingaanwijzer annulering drama

Ik denk dat de standaard tijd voor de richtingaanwijzer annulering veel te lang was, ongeveer 18 seconden. Ik zet meestal de richtingaanwijzer aan ongeveer 50 meter voor de bocht en het duurt maar ongeveer 8 tot 10 seconden om mijn bocht te voltooien en de richtingaanwijzer blijft maar gaan en gaan totdat ik hem handmatig uitzet.

Dus toen ik mijn 1e 600 mijl service deed, vroeg ik mijn dealer om het korter te maken. Ze zeiden geen probleem, we zullen het doen, maar toen ik mijn motor ophaalde, vertelden ze me dat de kortste tijd die ze konden instellen 20 seconden of 500 yards (of feet?) was, wat het eerst komt. Dat slaat nergens op, het was zelfs langer dan mijn standaardinstelling. OK, ik nam wat ze zeiden en reed met mijn motor naar huis. En vanmorgen toen ik met mijn motor naar mijn werk reed, ontdekte ik verrassend dat de tijd ~35 seconden werd voordat hij zichzelf automatisch annuleerde. Goed gedaan, BMW dealer.

Voortaan zal ik hem zelf uitzetten. Geen probleem, wie heeft die waardeloze automatische richtingaanwijzer annulering nodig? Dit is een old school motor en behoort tot een old school persoon zoals ik. Technologie is gewoon niet mijn ding.

#21 · (Edited)
Interessant genoeg ging vandaag, toen ik een grote rotonde rondreed, mijn knipperlicht/indicator uit. Dacht dat de lamp kapot was, wat vreemd zou zijn voor een nieuwe led-lamp. Dus reed ik nog een keer rond en het annuleerde zichzelf. Het was waarschijnlijk minder dan 10 seconden, maar ik leunde de motorfiets in een agressieve hoek. Interessant. Nou, ik zal het in de gaten houden om te leren hoe het werkt.

Maar naar mijn mening zou dit systeem een veiligheidsbackup moeten zijn voor het geval je het vergeet. Ik zou het systeem niet vertrouwen aan iemand die voor me invoegt.