BMW NineT Forum banner
361 - 380 of 962 Posts
Heb net mijn Ohlins schokdemper/voorvorkpatronen ontvangen en ik breng ze volgende week terug naar Mexico om ze op mijn 9T te installeren, met behulp van de ook net ontvangen Bursig-standaard. Ik moet toegeven dat ik een beetje 'geschokt' (NPI) ben door het plastic in de voorste patronen. Om eerlijk te zijn... ze zien er niet zo robuust uit en voelen ook niet zo aan als ik had verwacht. OTOH, ik geef toe dat zij de experts zijn, niet ik, dus ik neem aan dat hun keuze voor plastic boven het goede oude, ouderwetse, echte metaal een verstandige was... ;)

Heeft iemand iets gehoord of weet iemand iets over Ă–hlins vorken en achterschokbrekers voor het Scrambler-model? Ik heb een paar vorken gezien in Unitgarage. Ik vroeg me gewoon af of ik ze hier in de VS kan krijgen.

Heeft iemand iets gehoord of weet iemand iets over ohlins vorken en achterschokbrekers voor het scrambler model? Ik heb een paar vorken gezien in unitgarage. Ik vroeg me gewoon af of ik ze hier in de staten kan krijgen.
Ik denk dat ze ze hebben.

Weet niet zeker of je aan NYC dacht. Zo niet, dan kun je contact opnemen met Carlos van Solo Moto in Greenwich (vlak aan de grens met Port Chester). Hij heeft ook een website. Ik geloof dat hij een geautoriseerde Ohlins-dealer is. Ik kan niets zeggen over zijn Ohlins-installatievaardigheden, hoewel hij aan talloze vintage BMW-motoren en moderne motoren werkt. Hij installeert progressieve veren op mijn vintage Honda en heeft eerder aan mijn motoren gewerkt. Volledige openbaarmaking, je hebt geduld nodig tijdens de rijmaanden, maar rond deze tijd vertraagt hij. Stuur me een bericht als je meer details of informatie over Carlos' winkel nodig hebt. MAX BMW doet dit werk ook de hele tijd.

Graag de voordelen/voordelen van een Ohnlins-upgrade voor de Scrambler begrijpen.

Esthetiek is een no-brainer, geen vraag, het is autokunst - maar de kosten waard?

Geloof dat de Ohlins-componenten die in overweging moeten worden genomen de STX 46 Street BM 650 voor de achterkant en de FKS 211 Cartridge kit voor de voorvorken zijn?

Benieuwd of u een hydraulische veervoorspanner wilt overwegen.

Trouwens, werkt de 650 met de hoge Akro en de Euro 4-koolstoffilter?

Wat verwacht u te betalen?

Als u besluit door te gaan, deel dan uw voor-en-na-observaties.

Deze keer, zei 'Rk', voelde hij dat de voorkant een beetje 'over-gesprongen' was en ik ben het met hem eens!
Bij het bestellen - wordt u gevraagd naar uw gewicht - en rijstijl. Ik heb beide eerlijk beantwoord.

Hier is het ding. Als je niet meer dan 210 lbs weegt - en niet als een idioot rijdt - ben je het best gediend met Ohlins 0,95 veren ... Ik zal zien hoe goed ik me kan aanpassen, maar ik moet misschien de 0,95 veren halen.
- Ik neem het terug! De vorkveren zitten precies goed! Ik heb wat compressie en rebound demping toegevoegd - nu op ongeveer ... 12 * Comp - en 10 * Rebound. Enorme verbetering! Ik heb nog niet met de schok gespeeld - zoals het is ... Geweldig!
Ik rijd met Ohlins vorken en schokdemper en ben hier een beetje in de war door.

Ik weeg 215 lbs in straatkleding en rijd met 1,00 vorkveren. Mijn vorken werden (Kyle Racing) geleverd met 0,95 veren, "std" is 0,90).

Met de 1,00 veren gebruik ik slechts 2 of 3 slagen voorspanning om de juiste rijhoogte / sag te krijgen. Ik ben 2 tot 4 klikken van std voor rebound en compressie, zowel voor als achter.

Met zowel de 0,95 als de 1,00 veren gebruikte ik slechts ongeveer de helft van de veerweg en eindigde ik met het verlagen van de vorkoliepeilen met 60 mm. Dat komt overeen met het verwijderen van 60 cc olie uit elke poot. Nu blijft de indicator ongeveer 6 mm van de bodem.

De "std" 110 mm vorkoliepeilen bevinden zich aan de hoge kant van het "bereik" dat de door Ohlins geleverde tabel laat zien.

Geeft me een evenwichtig gevoel voor / achter dat ik leuk vind. Ik heb de std 160 Nmm achterveer.

Merk op dat Ohlins deze vorkveren aangeeft als 9,0, 9,5, 10,0 N/mm veren, niet de 0,90, 0,95, 1,00 Kg/mm die we hier hebben gebruikt. Hetzelfde, alleen verschillende meeteenheden.

Uw kilometerstand kan variëren.

Het is een tijdje geleden dat ik mijn vering semi-gesorteerd heb (ik vind het geweldig zoals het is, maar het sorteren stopt nooit). Ik heb mijn kit van Dan Kyle gekregen en ik herinner me dat de veren 1.0 versie waren. Compressie niet veel ... Rebound ongeveer halverwege .. (moet documenten controleren ..)

Het is een tijdje geleden dat ik mijn vering semi-gesorteerd heb (ik ben er dol op zoals het is, maar het sorteren stopt nooit) Ik heb mijn kit van Dan Kyle gekregen en ik herinner me dat de veren 1.0 versie waren. Compressie niet veel ... Rebound ongeveer halverwege .. (moet documenten controleren ..)
Ik kon uit je bericht niet opmaken wat je gebruikte.
Heb je vorken of cartridges en veren gekregen?
Toen ik belde, overwoog hij de mijne te sturen met een 9.0 en een 9.5 (het is gebruikelijk om te finetunen met elk één) en mijn positie was om aan de stijve kant te blijven, dus koos hij voor twee 9.5's.
Ik kocht toen een paar 10.0's. De "truc" om de vorken goed te laten werken, was het verlagen van de oliepeilen. Tot ik dat deed, gebruikte ik hun veerweg niet, zelfs niet met de 9.5's.
Naarmate de vering beter was afgesteld, heb ik de stuurdemper steeds verder kunnen terugdraaien. Hij blijft nu aangesloten in plaats van hop, skip and jump te spelen. Veel beter gevoel dat je zelfvertrouwen echt verhoogt.
Betere banden zijn de volgende.

Heb je vorken of cartridges en veren gekregen?

Toen ik belde, overwoog hij de mijne te verzenden met een 9.0 en een 9.5 (het is gebruikelijk om met elk één te finetunen) en mijn positie was om aan de stijve kant te gokken, dus koos hij voor twee 9.5's.

Ik kocht toen een paar 10.0's. De "truc" om de vorken goed te laten werken, was het verlagen van de oliepeil. Tot ik dat deed, gebruikte ik hun veerweg niet, zelfs niet met de 9.5's.

Naarmate de vering beter is afgesteld, heb ik de stuurdemper steeds verder kunnen terugdraaien. Hij blijft nu aangesloten in plaats van hop, skip and jump te spelen. Veel beter gevoel dat je zelfvertrouwen echt vergroot.

Betere banden zijn de volgende.
Terugkijkend... Je hebt mijn berichten gezien. en ze geciteerd. Daarom wens ik je het beste. Ik ben blij dat de munt heeft geresulteerd in wat werkt... Bon chance...

Banden... Er is maar 1 keuze - doe het verstandig

Ik kocht toen een paar 10.0's. De "truc" om de vorken goed te laten werken, was het verlagen van de oliepeil. Totdat ik dat deed, gebruikte ik hun veerweg niet, zelfs niet met de 9.5's.

Naarmate de vering beter is afgesteld, heb ik de stuurdemper steeds verder kunnen terugdraaien. Hij blijft nu aangesloten in plaats van hinkelen, overslaan en springen. Veel beter gevoel dat je zelfvertrouwen echt vergroot.

Betere banden zijn de volgende stap.
Je bent de vering aan het finetunen door de vorkolie toe te voegen / te verminderen. Omdat olie niet kan worden samengedrukt. Je kunt ook kijken naar het gebruik van lichtere / zwaardere vorkolie voor verdere afstemming.

Ik moest het vorkoliepeil verlagen op de S1000RR-vorken die ik had gekocht, omdat het te hard was en niet genoeg flexibiliteit had voor mijn rijstijl.

You are fine tuning the suspension by adding / reducing the fork oil.
Dat is wat ik heb gedaan. Totdat ik de oliepeil verlaagde, had ik iets meer dan 2" veerweg die niet werd gebruikt.

De Ohlins zijn indrukwekkend, maar vereisten wel wat tweaking. Het is een heel andere motorfiets met goede vering.

Fed-Ex heeft vanmorgen een mooie, glanzende Ohlins achterschokbreker bezorgd. :cool:

Oooooh, hij is zoooo mooi en sexy, ik zou hem kunnen likken! :blush:

Ik zal waarschijnlijk wachten tot eind maart/begin april voordat ik hem monteer, want ik wil de motorfiets na de winterstalling nog een keer met de originele schokbreker rijden, zodat ik daarna een directe vergelijking kan maken tussen origineel en Ohlins.

361 - 380 of 962 Posts