BMW NineT Forum banner
781 - 800 of 962 Posts
Ik heb een RnineT 2019 en ik ga mijn achterschokdemper upgraden met de ohlins BM440. Ik heb de canister gisteren al verwijderd.

Ik wil de schokdemper in zwart en het kleine reservoir in goud, weet iemand hoe je dit kunt kiezen op de ohlins website? Ik zie alleen geel en goud...

Dank u

Heeft iemand de Unit Garage 43 retro vorkkit geïnstalleerd? De mijne is vandaag aangekomen, maar iets voelt niet goed aan: de vorkklemmen aan slechts één kant van de as. De andere kant klemt op een schroefdraad spacer. Dat is allemaal goed, maar de as schroeft in de spacer zonder op enigerlei wijze te vergrendelen. In elke motorfiets die ik heb gehad, vergrendelde de schroefdraadas in de poot waarin hij schroeft.
Ik dacht eraan om een schroef toe te voegen zoals de rode van dk design. Hun as heeft hetzelfde ontwerp, maar met de extra eindschroef.

Ik kreeg een reactie van hen dat het solide zal zijn nadat ik alles heb vastgeklemd. Ik weet dat het niet los aanvoelt, maar onder belasting met snelheid en kuilen wordt alle stress in eerste instantie uitgeoefend op de klem die op de as is aangesloten. Ben ik aan het overdenken?

Is er iemand die de unit garage 43 retro vorkkit heeft geïnstalleerd? De mijne is vandaag aangekomen, maar iets voelt niet goed aan: de vorkklemmen aan slechts één kant van de as. De andere kant klemt op een schroefdraad spacer. Dat is allemaal goed, maar de as schroeft in de spacer zonder op enigerlei wijze te vergrendelen. In elke motorfiets die ik heb gehad, vergrendelde de schroefdraadas in de poot waarin hij schroeft.
Ik dacht eraan om een schroef toe te voegen zoals de rode van dk design. Hun as heeft hetzelfde ontwerp, maar met de extra eindschroef.
View attachment 139950 View attachment 139951
Ik kreeg een reactie van hen waarin stond dat het solide zal zijn nadat ik alles heb vastgeklemd. Ik weet dat het niet los aanvoelt, maar onder belasting met snelheid en kuilen wordt alle stress eerst uitgeoefend op de klem die op de as is aangesloten. Ben ik dit aan het overdenken?
@usercalin
Heb je nog andere foto's om het probleem beter te beschrijven?

Ik ben bezig met het installeren van de cartridge kit FKS505 in mijn 2018. BMW adviseert om de olie van de standaard vorken elke 30.000 km te vervangen, maar Ă–hlins adviseert niets. Het heeft wel deze vreemde verklaring aan het einde van de handleiding:

"Service-intervallen
Dit product is alleen ontworpen voor racegebruik. Service en onderhoud worden elke 10 uur aanbevolen."

Alleen racen, een straatfiets kit? En elke 10 uur is prima voor een racefiets, zeker niet voor een straatfiets en ze zeggen niet eens wat het zou zijn.

Dus, heeft iemand hier een definitief woord over, d.w.z. hoe vaak moet de Ă–hlins 01309 olie worden vervangen uit de BMW/ZF buizen met Ă–hlins FKS505?

Ik heb een RnineT 2019 en ik ga mijn achterschokdemper upgraden met de ohlins BM440. Ik heb de canister gisteren al verwijderd.

Ik wil de schokdemper in het zwart en het kleine reservoir in het goud, weet iemand hoe je dit kunt kiezen op de ohlins website? Ik zie alleen geel en goud...

dank u
Hallo,

Dat is niet mogelijk, ze verkopen de BM440, allemaal goud en de BM490 Blackline, volledig zwart.

Na de vorkconversie naar Ă–hlins FKS505 cartridges, en al een BM652 achterin mijn Classic 2018 te hebben, heb ik de Ă–hlins iPhone-app gebruikt om de vering af te stellen op de voorgestelde 40 mm voor en achter sag. Rebound en compressie ook ingesteld op de aanbevolen middenwaarden, 12 klikken voor reb+comp en 16 klikken achter.

Iemand met een vergelijkbare setup, welke instellingen gebruiken jullie momenteel?

Ik heb eindelijk een BM440 en de FKS-kit op mijn motorfiets geĂŻnstalleerd. Ik kan mijn voorspanning van de achterschokdemper niet gelijk krijgen aan de voorkant. Alle voorspanning is eruit gedraaid en de achterschokdemper staat op 30 mm versus 40 mm aan de voorkant. Kan die hydraulische steun verplaatst worden en als ik hem 10 mm verplaats, komt er dan genoeg voorspanning op de veer om hem goed op zijn plaats te houden?

De veersnelheden kloppen waarschijnlijk precies. De statische sag verandert ten opzichte van mij met vrijwel precies de hoeveelheid die Ohlins aanbeveelt. De achterkant heeft minder voorspanning nodig. Bedankt.

@street Welk model R9T? En welke Ohlins veerconstanten en instellingen gebruik je momenteel? De Ohlins-app kan je ook wat setup-richting geven, vooral over sag. Als je naar de Ohlins setup notes kijkt, is sag # noodzakelijkerwijs hetzelfde voor F&R, aangezien het ook op percentagebasis is. De sleutel is om in die voorgestelde range te zitten om mee te beginnen, en dan de compressie/rebound control aan te passen. Zorg er ook voor dat het compressiecircuit wijd open staat bij het instellen van sag/preload, omdat het een kleine invloed heeft op de vorkbeweging/olieflow, waardoor een vals "platform" ontstaat.

Een vuistregel van Ohlins voor het standaard BM641-model is één volledige draai van de veervoorspanningsring voor elke 25 lbs gewichtsverandering in de doorzakinstelling achter.

Ik heb net mijn eerste rit gemaakt met de nieuwe Ohlins BM440. En het is een enorme verbetering voor de motor. Niets vergeleken met de originele. De motor komt nu "dicht" bij de grond, geen onverwachte sprongen meer, vooral bij het rijden van meer dan 180 km/u.

"Service-intervallen
Dit product is alleen ontworpen voor racegebruik. Onderhoud en service worden aanbevolen om de 10 uur."

Alleen racen, een straatfiets kit? En elke 10 uur is prima voor een racefiets, zeker niet voor een straatfiets en ze zeggen niet eens wat het zou zijn.

Heeft iemand hier een definitief woord over, d.w.z. hoe vaak moet de Ă–hlins 01309 olie worden ververst uit de BMW/ZF buizen met Ă–hlins FKS505?
Toen ik complete Ohlins vorken kocht (niet alleen interne onderdelen) werd mij door de leverancier verteld dat voor weggebruik de olieverversingsinterval bij voorkeur 6k........12k mijl was.

• Like
Reactions: laalves
Kon iemand de BM440 monteren met een high mount Akrapovic?
Is het te krap?
Ik heb hier een foto gezien van een ander lid die een 440 met de high mount Akro liet zien... maar het was ERG ERG krap... Ik gok iets van 1 mm speling tussen het reservoir en de verbindingspijp.

Dat is natuurlijk niet ideaal met de warmteoverdracht... Ik kan me voorstellen dat de demping van die schok wegvalt en dat het heel snel erg zacht wordt.

781 - 800 of 962 Posts