BMW NineT Forum banner
21 - 40 of 256 Posts
Ik ben dom. Help me alsjeblieft.

Voor mijn verwarmde vest bevestig ik de positieve draad van het vest harnas aan de accubout direct onder het + symbool dat op de plastic afdekking staat (wat de positieve accupool is) toch? Waar gaat de negatieve (andere draad van het vest harnas) heen? Op de aangrenzende bout? (Is dat de negatieve accupool?) Of ergens anders?

Voel me dom om te vragen, maar ik heb geen idee.
Bericht 16 en de rechter pen zouden moeten helpen met je dilemma GusTSR :D sluit je harnas niet aan op beide rode aansluitingen:eek:

Les tijd: in bericht 16, waar wijs je naar de positieve pool van wat? Dat is niet de batterij, toch? Wat zijn die twee rode aansluitingen (die met het + teken op de plastic afdekking)? Ik ben behoorlijk de weg kwijt.

Ik probeer de accupolen te vinden om een kabelboom aan te sluiten (is dat een SAE? Juiste term?)

Hoe kom ik bij de accupolen?

Discussion starter · #24 ·
Les tijd: in bericht 16, waar wijs je naar de positieve pool van wat? Dat is niet de batterij, toch? Wat zijn die twee rode aansluitingen (die met het + teken op de plastic afdekking). Ik ben behoorlijk de weg kwijt.

Ik probeer de accupolen te vinden om een kabelboom te bedraden (is dat een SAE? Juiste term?)

Hoe kom ik bij de accupolen?
Dat is een starthulp-toegangspoort, de batterij zit onder de tank. Eigenlijk hetzelfde, maar je kunt niet bij de negatieve pool van de batterij komen. Je zou je kabelboom ergens anders kunnen aarden, maar als je niet precies weet waar je naartoe moet, kun je problemen krijgen.

Bij de batterij komen is niet zo moeilijk, en het uitzoeken geeft je kennis over je motor. :D

Kijk in bericht #8 voor instructies om de tank te verwijderen of gewoon op te tillen om bij de batterij te komen, het staat er allemaal. Zoals ik ook in het begin van de thread al zei, is het verstandig om je zekering van de kabelboom op een plek te plaatsen waar deze kan worden vervangen zonder de zitting of de tank te verwijderen.

Het is vrij eenvoudig als je een paar bouten hebt verwijderd, laat het ons weten als je meer hulp nodig hebt!

Succes. :)

Bedankt Lost rider,

Ik denk dat ik verwend ben geraakt met mijn Bonneville en hoe gemakkelijk het was om een ​​harnas erop aan te sluiten... de 9T heeft veel meer geheimen... Ik zal je gedetailleerde instructies doornemen en kijken of het iets is dat ik zelf kan proberen...

Voordat ik aan mijn avontuur begin om de batterij te ontdekken, kun je me misschien vertellen of die stekker aan de linkerkant van de motorfiets (onder de tank) daadwerkelijk een bruikbare stekker is? Ik heb gehoord dat het een GPS-stekker is: zo ja, en als ik de Nav V-eenheid krijg, kan ik de gps dan gewoon in die stekker steken of moet ik een ander proces doorlopen om een ​​harnas op de batterij aan te sluiten?

Bedankt bij voorbaat.

Waar stroom vandaan te halen

Ik moet geschakelde stroom van de voorkant van de motor halen voor mijn relais en extra verlichting. Ik weet dat ik een hete draad van de accu moet trekken / waarschijnlijk van de pluspool achter de tank. Misschien ergens anders als ik een idee krijg. Maar ik heb ook geschakelde stroom nodig. Ik ben van plan mijn relais ergens rond de claxon te plaatsen. Dus, waar haal ik stroom en geschakelde stroom vandaan?

Ideeën?

Heb zojuist een handige weerbestendige USB-oplader aangesloten dankzij advies hier. Ik had mijn minpool op de minpool naast het oplaadpunt. Kon niet begrijpen waarom het niet werkte. Ik heb hem nu net onder de linkerkant van de sleutel gemonteerd. Ik heb een echt slimme iPhone-clip die in het midden van de staven is gemonteerd. Ik heb een dubbele USB-oplader geplaatst, dus nu heb ik mijn telefoon op de staven en mijn iPad in de tanktas ook aan het opladen voor grotere ritten. Zou foto's plaatsen, maar kan om de een of andere reden niet vanaf de iPad?

Ik heb deze vaste bedradingsaansluiting gekocht voor mijn Garmin GPS.

Garmin USB-voedingskabel

Ik weet niet zeker of ik hem helemaal naar de accu moet leiden (blijft hij dan aan en raakt de accu leeg???) of dat ik hem moet aansluiten op de stekker onder de tank. Ik weet niet zeker welke stekker het is en of ik de tank eraf moet halen om hem aan te sluiten.
Bedankt
Krys

Weet niet zeker welke stekker het is en moet ik de tank eraf halen om het te voltooien. Bedankt Krys
Het wordt in een andere thread (GPS?) vermeld, maar is toegankelijk vanaf de linkerkant onder een tie-wrap. Voor de Nav V hoef je alleen maar de dop eraf te halen en te installeren. Tank verwijderen is helemaal niet nodig. Makkelijk te doen en werkt zonder enige interventie (dwz programmering).

Het wordt in een andere thread (GPS?) genoemd, maar is toegankelijk vanaf de linkerkant onder een tie-wrap. Voor de Nav V hoef je alleen maar de dop eraf te halen en te installeren. Er is helemaal geen tankverwijdering nodig. Makkelijk te doen en werkt zonder enige interventie (dwz programmering).
De draad die ik heb gekregen heeft geen stekker, alleen een zwarte en rode draad. Ik neem aan dat ik de fabrieksstekker moet doorknippen en de nieuwe gps-kabel vast moet bedraden?
Bedankt

De draad die ik heb ontvangen, wordt geleverd met een inline zekering en een rode en zwarte draad.
De oem-stekker heeft bruine en rood/witte draden. Hoe zouden die aangesloten moeten worden en kan ik de zekering eruit halen, aangezien deze aan het einde van een lange draad zit?

Bedankt

Voor iedereen die iets op de R9T aansluit, zijn de schroeven links en rechts van de positieve aansluitbouten, direct achter de tank en onder de voorkant van de voorstoel, in het frame geschroefd en gemakkelijk te gebruiken als negatieve aansluitingen. Je kunt de klem/krimp/draad onder de zwarte plastic zittingbeugels schuiven.

Kan iemand mij vertellen wat het doel is van de grote, dikke, ronde socket met een schroefdeksel onder de zwarte plastic afdekking aan de linkerkant? Kan er een GPS op worden aangesloten met een geschikte stekker of is het de CAN-BUS-aansluiting?

Kan iemand een op het stuur gemonteerde schakelaar aanbevelen voor mijn LED-spots? Moet ongeveer 4 ampère aankunnen.

21 - 40 of 256 Posts