BMW NineT Forum banner

2017 r9t servo buddy

1 reading
21K views 21 replies 15 participants last post by  dancerdave  
#1 ·
Gedachten over het installeren van een volledig uitlaatsysteem met servo buddy. Servo Buddy BMW. De Servo Buddy is DE oplossing voor het veelvoorkomende probleem van wat te doen met het fabrieks uitlaatklep- en servomotorsysteem. Door de motor, klep, kabels, enz. volledig te elimineren, wordt niet alleen gewicht bespaard en waardevolle ruimte vrijgemaakt, maar het gebruik van de Servo Buddy verbetert ook de betrouwbaarheid door het veelvoorkomende probleem van het strippen van de fabrieks servomotor tandwielen, het oplichten van het FI-lampje of het doorbranden van de motor te elimineren. De Servo Buddy is een must-have bij het overstappen op een aftermarket uitlaat, en werkt zelfs geweldig met het fabriekssysteem.

#2 ·
Tenzij de motorfiets uit 2017 volledig verschilt van het vorige model wat betreft de servo-elektronica, zou dit (IMHO) een complete verspilling van geld zijn.

De meesten van ons die de "flapperectomie" (verwijdering van servoklep en motor) doen, plakken gewoon de stekker af die het achterlaat en verbergen hem uit de weg. Geen waarschuwingslampjes op het dashboard en geen problemen met de prestaties van de motorfiets.

Blijkbaar geeft dit een stille waarschuwing die zichtbaar is voor servicemonteurs, maar ik heb nog nooit gehoord dat een BMW-dealer hierover klaagt. Mijn dealer merkte alleen het verbeterde geluid op!

#3 ·
Flapperectomie was de eerste mod op mijn motor in 2014. Alles verwijderd en de draadtreksnaren van de servo losgekoppeld. Alle elektronica blijft intact (volledig omkeerbaar), maar wat de motor-hersenen ervaren, lijkt meer op fantoomactiviteit in die regio.

Die servo-vriend klinkt meer als snake oil. Goed voor je als je het gelooft.
:eusa_clap:

tussen haakjes, ik heb toevallig een paar Class-D2 (sterker dan die van onze huidige R9T-modellen) zuiger-terugloopveren over van een onafgemaakt project, die ik je zou kunnen geven voor een kleine bijdrage aan mijn vakantiefonds. Die zijn bekend en veel gebruikt in de BMW-racerij, worden zelden verkocht buiten de insider-kringen - en worden nauwelijks genoemd of toegegeven door racers. Ik bied je die alleen aan omdat je veel trots lijkt te hebben op je motor - ik denk dat die je motor echt speciaal zouden maken!

#5 ·
Ik heb een 2017 pure, toen ik de stekker van de flapper servo loskoppelde, ging er een waarschuwingslampje branden op de klok,
Als dit het geval is, zou ik doen wat @Captain voorstelt. Laat gewoon de servomotor aangesloten, maar verwijder de flapperklep en de bedieningskabels. Ik denk dat er verder niets nodig is.....

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Like
Reactions: Mr. Lee
#8 ·
EU4-modellen geven een streepfout als de flapper is losgekoppeld. Vóór EU4 is er een stille foutcode die wordt opgepikt bij diagnose bij de dealer of GS-911

• Like
Reactions: dancerdave and Rems
#10 ·
2017 R NINE T Servo Buddy

Zal een compleet systeem installeren op mijn 2017 R9T Racer (headers en uitlaat als één stuk bevestigd). Klonk alsof Servo Buddy de oplossing zou zijn om een foutlamp/lamp/code te krijgen.

Echter volgens Servo Buddy fabrikant (Skutrnet) op 14-09-2017 ontvangen e-mail:

".....we moeten eigenlijk nog steeds de nieuwe servomotor analyseren die wordt gebruikt op de 2017 BMW-modellen, deze verschilt van wat er eerder werd gebruikt (wat het modelnummer betreft), maar we zijn er niet zeker van of deze daadwerkelijk anders functioneert of niet.* We zijn momenteel op zoek naar een klant die ons zijn standaard servomotor een paar dagen wil lenen om deze te analyseren....."

#11 ·
Zal een compleet systeem installeren op mijn 2017 R9T Racer (headers en uitlaat als één stuk bevestigd). Klonk alsof Servo Buddy de oplossing zou zijn om een foutlamp/lamp/code te voorkomen.

Echter, volgens de fabrikant van Servo Buddy (Skutrnet) in een e-mail van 14-09-2017:

".....we moeten eigenlijk nog de nieuwe servomotor analyseren die wordt gebruikt op de 2017 BMW-modellen, deze verschilt van wat er eerder werd gebruikt (wat het modelnummer betreft), maar we weten niet zeker of hij daadwerkelijk anders functioneert of niet.* We zijn momenteel op zoek naar een klant die ons hun standaard servomotor een paar dagen wil uitlenen om deze te analyseren....."
Ik ben benieuwd naar de uitkomst, want ik ben van plan de servo op mijn EU4-motor te verwijderen zodra deze volgende week arriveert.

#13 ·
Speedycom in the Uk have assured me it's good for the 2017 bikes so I've ordered one.
They're just a Distributor for them.

Curious if they actually installed one on a 2017 themselves or have actual proof?

As it seems a bit contradictory at this time, according to US manufacture anyhow.

Attachments

#18 ·
Flapper en servo verwijderd van mijn 2017 Euro 4 Scrambler en Servo buddy in plaats daarvan aangesloten. Geen waarschuwingslampjes op het dashboard, dus ik denk dat alles in orde is. Met de koolstoffilter ook verwijderd (ik moest het klepdeel wel weer aansluiten op de bedradingsstekker) ruimt het echt de achterkant van de motorfiets op.

#20 · (Edited by Moderator)
Hulp: Gebruikt iemand dit met een aftermarket uitlaat?

Ik weet niet zeker wat dit precies doet, maar ik denk dat het voorkomt dat de ECU een code geeft na het installeren van een aftermarket uitlaat en het verwijderen van de kat en de servomotor? Als iemand meer inzicht heeft, vul me dan alsjeblieft in

https://www.woodcraft-cfm.com/cgi-bin/commerce.cgi?preadd=action&key=42-2757

#21 ·
Dit is standaard op bijna alle nieuwe motoren die tegenwoordig worden gemaakt, van Suzuki, Kawasaki en zelfs onze BMW's. Het is noodzakelijk om de code kwijt te raken die wordt gegenereerd wanneer u de Flapper Valve verwijdert. Zoek in dit forum naar Servo Buddy en u zult andere threads erover vinden.