BMW NineT Forum banner
61 - 80 of 121 Posts
Bedankt voor je berichten - zeer nuttige thread voor een ander forumlid dat een R12 Nine T heeft ontvangen en zich wegwijs maakt op de nieuwe motor. Dacht dat GAR hierboven een foto van mijn motor had gepost, aangezien de specificaties erg vergelijkbaar zijn - hoewel Amerika ver weg is van het VK en die palmbomen achter zijn motor de koude en natte weersomstandigheden die we hebben niet zouden overleven. Ik kijk erg uit naar een beetje zomerzon en droog, warm asfalt om van deze nieuwe motor te genieten. Net als GAR koos ik voor het digitale dashboard, dat erg gemakkelijk te lezen blijkt te zijn terwijl ik over de snelwegen rijd - mijn oude RnineT had de neiging om zijn analoge klokken zo te schudden dat de dealer de bevestigingen moest aandraaien.

Reed 105 mijl van de dealer. 23°C en heerlijk en droog!

Ik vond het comfortabeler dan mijn R9T 2019.
Het is ook lager, misschien een cm - kan de profiel van de band zijn. Bochtenwerk is heel anders. Waarschijnlijk de band weer of de geometrie

Ik vond de vering 'plush' en ik had niet het gevoel dat hij me van de hobbelige wegen af wilde gooien

Ik heb 10 mijl snelweg gereden met de rest 95 mijl landwegen en kilometers smalle wegen. Reed van Bristol, via Yeovil, Axminster, Chard en tientallen kleine dorpen, verdwaalde en kwam uit in Wells.

Voor mij is het een uitstekende upgrade ten opzichte van mijn 2019. Vooral omdat ik graag de cruise control gebruik. Het digitale dashboard was uitstekend. Ik weet niet zeker of mijn iPhone het volhoudt in de houder met de trillingen.

Ik merkte dat nadat ik gewend was aan het gaspedaal, het toeren maakte als ik afremde en het gaspedaal dicht was. Ik hield het expres dicht omdat ik dacht dat het aan mij lag, maar ongeveer een dozijn keer ging het toch omhoog. Af en toe moest ik de koppeling grijpen.

Interessante posting van Spankey en ik moet het eens zijn over de veranderingen in de handling. De motor voelt heel anders aan dan mijn oude R nineT als je hem een bocht instuurt (of een rotonde in het VK aanpakt). Vroeg me ook af of het de stuurgeometrie is of de verandering van OEM-banden, van Metzeler (oude R nineT-motor) naar Continental (nieuwe R12 NineT-motor) - geen slechte veranderingen maar merkbaar anders. Ben het ook eens met Spankey over de verbeterde rijkwaliteit op de Britse wegeninfrastructuur - zeer positieve verbetering. Vandaag was ik opnieuw erg onder de indruk van de visuele helderheid van de digidash in heldere zonneschijn - Echt blij dat ik deze optie destijds heb gekozen. Een kenmerk van de R12 NineT waar ik niet van overtuigd ben, is de keyless ignition-functie - Op het ene niveau lijkt het allemaal heel slim tot je bij het benzinestation aankomt en dan diep in je zakken moet graven als je de brandstoftank wilt openen. Je moet ook de sleutel tevoorschijn halen om het stuurslot aan het begin of einde van elke rit te activeren of te deactiveren, waardoor de term 'keyless' snel een irritatie wordt. Zoals een van mijn collega's zou zeggen: "klassiek voorbeeld van technologie die op zoek is naar een thuis"! Nu ik de nieuwe motor inrijd, ben ik nogal onder de indruk van de motor, die verfijnder lijkt dan de vorige R nineT - het voelt alsof BMW druk bezig is geweest met NVH-verbeteringen (geluid, trillingen en hardheid), zonder het karakter van die klassieke boxermotor te verliezen. Ik moet nog veel lezen over de functies van de motor voordat ik de fabrieksinstellingen ga aanpassen. Uit de geplaatste foto's blijkt dat verschillende forumleden met de Option 719 spaakwielen, digidash en een lage aluminium windscherm hebben gekozen om een ​​vrij smaakvolle esthetische uitstraling te bereiken. Over het algemeen ben ik erg blij met de R12 NineT qua looks als ik hem nader, de beperkte ritten die ik tot nu toe heb gemaakt en de verfijningen ten opzichte van het vorige model. De oude R NineT heeft echter 4 jaar lang betrouwbaar en probleemloos motorrijden geleverd en we zijn in zeer goede verstandhouding uit elkaar gegaan - daarom ben ik bij BMW gebleven en heb ik een R12 NineT gekocht - ik hou van motoren die niet uit elkaar vallen of falen op afgelegen locaties en een grote glimlach op mijn gezicht toveren als ik rijd. Nu moet ik alleen nog mijn zadelbult laten monteren en mijn Optimate 4 Canbus-oplaadprobleem oplossen, zodat ik van het resterende zomerseizoen kan genieten.

Spankey - Daar zijn we het helemaal over eens. Het enige wat ik nu nog wil, zijn een paar droge, zonnige dagen om de motor in te rijden en de verschillende functies uit te proberen, zoals Cruise Control, Rijmodi en de geneugten van die Quickshifter.

Spankey - Daar zijn we het helemaal over eens. Het enige wat ik nu nog wil, zijn een paar droge, zonnige dagen om de motor in te rijden en de verschillende functies uit te proberen, zoals Cruise Control, Riding Modes en de geneugten van die Quickshifter.
De quickshifter is uitstekend. Nog nooit gehad. Moet er nog aan wennen, maar vandaag een rit van 40 mijl gemaakt over een paar landweggetjes en begin er een gevoel voor te krijgen. Hou van de handling.

Net als Spankey heb ik nog nooit een motorfiets met een quickshifter gehad en ook ik ben aan het leren hoe en wanneer het het beste is om hem te gebruiken. Tot nu toe vind ik het erg leuk als ik op landelijke wegen rijd en niet door het stadsverkeer ga. Omdat ik aan het 'inrijden' ben, heb ik de cruise control-functie nog niet verkend, omdat ik begrijp dat rijden met constante snelheden in dit stadium geen goed idee is. Zeker, deze twee functies helpen om deze nieuwe R12 NineT echt te onderscheiden van mijn oude NineT.

Weer een dag van het vergelijken van het nieuwe met het oude. Ik schrok me rot toen de digidash me plotseling informeerde dat ik nul mijl te gaan had omdat de brandstoftank leeg was. Wat een paniekaanval, maar gelukkig was een benzinestation niet ver weg. Vreemd genoeg, toen ik dichter bij de redding reed, informeerde de digidash me dat ik nog 2 mijl reserve had. Notitie voor mezelf - tijd om terug te keren naar oud RNineT-gedrag - Tank vullen, Trip 1-kilometerteller instellen en bijvullen na 100 mijl. Jammer dat de nieuwe R12 niet is uitgerust met een brandstofmeter - begrijp de beslissing van het BMW-management niet om het plaatsen van een brandstofmeter te vermijden of de optie aan te bieden om er een te plaatsen. Ik zorgde ervoor de nieuwe tank niet te overvullen en noteerde de instructie van de handleiding over het maximale niveau waarop te stoppen. Verder gebruik van de Quickshifter en het bijzonder soepel vinden bij het terugschakelen - erg genietend van de feedback. Die hoogglans gepolijste lichtmetalen brandstoftank (Optie 719) reflecteert zeker de zon en schittert tijdens het rijden, maar is tot nu toe geen afleiding of irritatie. Vandaag merkte ik dat Motorcycle News MCN een kort artikel heeft over de R12 NineT en zorgwekkend genoeg lijkt hun testmotor een paar problemen te hebben ontwikkeld met betrekking tot de elektrische systemen. In de hoop dat dit een eenmalig en gemakkelijk op te lossen probleem is en geen teken van naderend onheil.

Weer een dag van het vergelijken van het nieuwe met het oude. Ik schrok toen de digidash me plotseling informeerde dat ik nul mijl te gaan had omdat de brandstoftank leeg was. Over een paniekaanval gesproken, maar gelukkig was een benzinestation niet ver weg. Vreemd genoeg, toen ik dichter bij de redding reed, informeerde de digidash me dat ik nog 2 mijl reserve had. Note to self - tijd om terug te keren naar oud RNineT-gedrag - Tank vullen, Trip 1-kilometerteller instellen en bij 100 mijl bijvullen. Jammer dat de nieuwe R12 niet is uitgerust met een brandstofmeter - begrijp de beslissing van het BMW-management niet om het monteren van een brandstofmeter te vermijden of de optie aan te bieden. Let op dat u de nieuwe tank niet te veel vult en let op de instructie in de handleiding over het maximale niveau waarop u moet stoppen. Verder gebruik van de Quickshifter en ontdekt dat deze bijzonder soepel is bij het terugschakelen - erg genietend van de feedback. Die hoogglans gepolijste lichtmetalen brandstoftank (Optie 719) reflecteert zeker de zon en schittert tijdens het rijden, maar is tot nu toe geen afleiding of irritatie. Vandaag merkte ik dat Motorcycle News MCN een kort artikel heeft over de R12 NineT en zorgwekkend lijkt hun testmotor een paar problemen te hebben ontwikkeld met de elektrische systemen. In de hoop dat dit een eenmalig en gemakkelijk op te lossen probleem is en geen teken van naderend onheil.
Bij de mijne, als je de lage brandstofreserve bereikt, begint de kilometerteller op te tellen vanaf 0, zodat je weet hoeveel KM (in mijn geval) je op reserve hebt gereden ….. dus ik neem aan dat het je vertelde dat je naar je benzinestation was gereden, dat 2 mijl verderop was! Misschien iets anders voor het digitale dashboard, maar zo werkt het voor mij met wijzerplaten.….

Misschien had ik de handleiding beter moeten bestuderen, in plaats van in paniek te raken met een flinke dosis range anxiety toen het nieuwe digidash me toeflitsde. Tijd voor verdere studie van de handleiding.:):) Ik kijk uit naar het komende weekend en het afleggen van een paar honderd mijlen als de wegen droog zijn.

Na 500 mijl een paar snelle gedachten over de ervaringen tot nu toe. Over het algemeen ben ik erg blij met deze nieuwe R12 NineT en er lijkt niets te zijn uitgevallen, los te zijn geraakt of een bezoek aan de dealer te hebben vereist. De voordelen van 'keyless' technologie blijven twijfelachtig, wanneer de eigenaar nog steeds in zijn zakken moet graven voor een mechanische sleutel om de tankdop te ontgrendelen/vergrendelen of de stuurslot te activeren/deactiveren. De motor lijkt een stuk soepeler te zijn dan de 'oude' NineT en ik kijk ernaar uit om hem losser te zien worden naarmate ik de komende maanden een paar duizend mijl afleg. Best tevreden met de kwaliteitscontrole van de fabriek en de dealer. Het standaard uitlaatsysteem is stiller bevonden dan het OEM standaard Akro-systeem van de oude NineT - blijkbaar zijn mijn familie en buren nu niet meer op de hoogte van mijn vertrektijden van en terugkeer naar de Homebase. Op het digidash ben ik nogal onder de indruk van de leesbaarheid van de snelheidsmeter onder een scala aan lichtomstandigheden en waar de wettelijke handhaving van snelheid een serieus probleem is. Enige kritiek betreft de permanent verlichte rode LED's van de digitale toerenteller die je aandacht trekken (zelfs bij lage toeren) wanneer je even naar beneden kijkt. De ergonomie van de nieuwe R12 NineT is zeker anders dan de oude NineT, zoals mijn benen zullen getuigen na een rit van 200 mijl - subtiel maar geen groot verschil. De Option 719 voetsteunen hebben ook een heel ander gevoel - geen rubbers, alleen kaal gekarteld metaal onder de zool van je laarzen. Het duurt niet lang meer tot de eerste service en dan kan ik beginnen met het verkennen van het toerentalbereik van deze boxermotor.

U kunt het TFT-scherm wijzigen om de toerentallen te verbergen en de details te vereenvoudigen. Ik krijg een optelling van de afgelegde kilometers wanneer ik de reserve heb bereikt, net als bij de R9T.

Tot nu toe
HĂ© R12'ers,
Ik ben gewoon nieuwsgierig, want ik heb nog geen ervaringen (of overzie) over het brandstofbereik en het olieverbruik van die nieuwe 9T.2-motor.
Wat hebben jullie tot nu toe ontdekt?
De mijne rapporteert 54 mijl per gallon versus 44 mijl per gallon op mijn R9T. Ik heb getankt bij 110 mijl toen het brandstoflampje aanging.
Geen olie verbruikt, maar ik heb pas 275 mijl met de motor gereden…

HĂ© R12'ers,
Gewoon nieuwsgierig, want ik heb geen ervaringen gevonden (of over het hoofd gezien) over het brandstofbereik en het olieverbruik van die nieuwe 9T.2-motor.
Wat hebben jullie tot nu toe ontdekt?
Net als andere eigenaren heb ik over het algemeen de kilometerteller gereset en bijgevuld na ongeveer 100 mijl (na een schrik van het waarschuwingslampje dat oplichtte). Het lijkt erop dat ik meer dan 50 mpg haal, maar ik ben hem ook vrij rustig aan het inrijden. Wat het olieverbruik betreft - absoluut geen idee en van weinig belang, aangezien er geen top-up nodig was en hij binnenkort wordt vervangen door verse olie bij de eerste onderhoudsbeurt. Tenzij het benzine- en olieverbruik in dit stadium (minder dan 1000 mijlen) radicaal hoog is, maak ik me niet al te veel zorgen over de verbruikscijfers - Ik zal waarschijnlijk meer aandacht besteden als de motorfiets 6 maanden oud is en ongeveer 3000 mijl op de teller heeft. Na 500 mijl heb ik de motor rondgekeken voor tekenen van pakkingfouten, gietfouten/lekken en kan ik met genoegen melden dat alles er goed uitzag - geen teken van vloeistofverlies.

61 - 80 of 121 Posts