BMW NineT Forum banner
301 - 320 of 410 Posts
Naast mijn '15 RNineT heb ik ook een '11 R1200RT waarop ik een Garmin 395 Zumo GPS heb gemonteerd met behulp van een fabrieksaansluiting met 3 draden onder de stangen met een BMW Repair Plug 83300413585, afbeelding hieronder gelinkt.

Ik wil de Zumo ook op de Nine T gebruiken. Weet iemand of een 2015 NineT dezelfde Repair Plug-aansluiting heeft? Zo niet, is er dan een andere geschakelde poort of moet ik gezekerde stroom naar de accu leiden?

Bedankt!!

Afbeelding credit: MaxBMW.com
Image

Goede vraag @Dirtmerchant en perfect beantwoord door @gristle

Ik heb mijn Zumo 590 op mijn 2014-motorfiets gemonteerd en het was gemakkelijk met behulp van de reparatieplug en de bestaande gps-connector onder de tank.

Dit onderwerp is eigenlijk al uitgebreid behandeld, dus ik heb het naar de juiste thread verplaatst. Dit zou je wat meer aanwijzingen moeten geven als je ze nodig hebt. Voel je vrij om het door te lezen. :)

Goede vraag @Dirtmerchant en perfect beantwoord door @gristle

Ik heb mijn Zumo 590 op mijn 2014-motorfiets gemonteerd en het was gemakkelijk met behulp van de reparatieplug en de bestaande gps-connector onder de tank.

Dit onderwerp is eigenlijk al uitgebreid behandeld, dus ik heb het naar de juiste thread verplaatst. Dit zou je wat meer aanwijzingen moeten geven als je ze nodig hebt. Voel je vrij om het door te lezen. :)
Bedankt voor het plaatsen van mijn bericht op de juiste plek. Voordat ik het plaatste, zocht ik met een paar trefwoorden, waaronder het onderdeelnummer voor de reparatieplug, en vond ik Gristle's bericht niet.

@BaldyDave Snelle vraag... Heb je toevallig foto's van waar/hoe je de overtollige draad onder je tank hebt gelegd? Ik heb een Zumo 395 gekocht voor de NineT, evenals de BMW Repair Plug en wil het graag in één keer goed doen.
Het is een paar jaar geleden dat ik het werk heb gedaan en mijn vage geheugen herinnert zich dat ik, evenals het hakken van de Garmin-bedrading in stukken om de BMW-accessoirestekker op te solderen en de audio-connectoren etc. af te knippen, er ook vrij zeker van ben dat ik de lengte van de SatNav-bedrading heb ingekort, dus ik had niet veel bedrading om weg te stoppen. Ik denk niet dat ik hier foto's van heb, maar als ik die wel heb, zal ik ze op dit forum plaatsen.

Ik heb zojuist een Garmin Zumo 395 GPS op mijn motorfiets geïnstalleerd. Ik koos voor de 395 om een paar redenen: 1. Ik heb er een op mijn RT en ik houd van continuïteit. 2. Het synchroniseert met de Garmin TPMS-doppen, de nieuwere modellen doen dat niet, het synchroniseert ook met mijn Garmin VIRB-camera.

Ik heb de Garmin-stroomkabel gesplitst, de zekering verwijderd, op de BMW-reparatiestekker gesoldeerd en krimpkous en hoogwaardige elektrische tape gebruikt.
134155

Ik heb de brandstoftank verwijderd en de stroomkabel aangesloten op de stekker aan de linkerkant onder de tank, waarbij ik de overtollige kabel veilig wegstopte.
134156

Ik heb een M6 RAM-kogelhouder op de bovenste klem van het stuur gebruikt met een korte RAM-arm die naar de linkerhandgreep wijst.

134157

GPS werkt prima, de TPMS werkt prima.

Het enige probleem dat ik tegenkwam, was dat ik na het opnieuw installeren van de tank een "LOW FUEL"-lampje op het dashboard kreeg. Ik had ook het koolstoffiltersysteem verwijderd en dacht dat het verwijderen van de elektrische klep een storing had kunnen veroorzaken. Ik heb mijn GS911 aangesloten en het toonde een storing aan als gevolg van de losgekoppelde klep. Ik heb de klep weer op de kabelboom aangesloten en de storing met de GS911 gewist, maar het "LOW FUEL"-lampje ging niet uit. Ik besloot de batterij 1 minuut los te koppelen. Na het opnieuw aansluiten van de aarde op de batterij ging het "LOW FUEL"-lampje uit. Ik heb toen de klep opnieuw verwijderd en alles is in orde.

Via de dealer

Dit kan van enig nut zijn

View attachment 117931

Toen ik mijn Racer de laatste keer ophaalde, bracht ik tijd door met de man van de onderdelenafdeling en hij wees me op dit onderdeel dat waterdicht wordt aangesloten op de contactgestuurde aftakking (die met een kabelbinder aan het frame is bevestigd), zodat je de Garmin-houder goed kunt aansluiten. Een van de gele draden is niet nodig en kan worden afgeknipt.
Ik heb een Racer en zou graag willen zien hoe je de gps hebt gemonteerd. Kun je een foto plaatsen?

Mijn 2015 kwam naar me toe met de BMW NAV IV houder en mount geïnstalleerd, bevestigd aan een standaard stekker onder de tank

View attachment 129326

View attachment 129327

View attachment 129328
GPS installatie

Ik heb de BMW GPS-beugel, de houder en de NAV V met zonneklep gebruikt.
Elektrische aansluiting op de in de fabriek geïnstalleerde GPS-stekker zoals al.
Ik bekijk dezelfde opstelling, aangezien ik de NAV VI al heb, maar ik vraag me alleen af hoeveel het uw instrumentenpaneel (snelheidsmeter en toerenteller) blokkeert?

Heeft iemand ervaring met het uit elkaar halen van de '21 RnineT/Scrambler? De nieuwe Euro5-motorfiets lijkt veel te verschillen van de vorige generaties. Ik heb een Zumo XT gekocht en gebruik hem op de batterij (geweldige GPS trouwens). Ik heb geprobeerd hem direct op de batterij aan te sluiten, maar de resultaten bevielen me niet. Weet iemand of de '21 een voedingsstekker heeft die de stroomtoevoer stopt als het contact uit staat?

Ja, het is gewoon plug-and-play en uw lokale motorzaak zou het graag leveren.
Maar u moet het wel op de juiste aansluitingen aansluiten. Ik weet zeker dat ik de juiste informatie van dit forum heb. Ik zal kijken of ik het kan opgraven. In de tussentijd, als u zoekt, vindt u het misschien voordat ik het doe 🧐

301 - 320 of 410 Posts