Ik zit hier naar het stuur te kijken en ik weet niet zeker of er ruimte is voor mijn Garmin...een plek waar het de instrumenten niet blokkeert. Laat me weten of iemand er een monteert.
Net deze draad ontdekt toen ik mijn GPS-situatie wilde updaten. Ik gebruik de Garmin GPS uit mijn auto al een tijdje op mijn R nineT, bewaar hem in de plastic zak bovenop mijn tanktas en steek hem in wat volgens mij de BMW BUS heet, die verkleinde sigarettenaansteker-achtige aansluiting aan de linkerkant van de motor, direct onder de benzinetank. Als iemand dit wil doen, heb ik de GPS aangesloten op de BMW BUS met een van deze kabels van Powerlet:Sat Nav - kant-en-klare kabel - suggesties?
Dit is waarschijnlijk al doodgedaan, maar .... zou graag een kabel van 0,5 meter willen kopen met een BMW BUS-stekker aan één uiteinde (om in de aansluiting onder de tank aan de linkerkant te steken) en de Mini USB Type B-stekker die in de Garmin Sat Nav gaat aan het andere uiteinde - kan het nergens vinden, maar kan niet geloven dat het niet bestaat - er moeten andere mensen zijn die een gewone Sat Nav in de motor willen plaatsen? Een kabel met de BMW BUS-stekker aan het uiteinde zou een begin zijn, maar ik hoopte dat ik het hele ding kant-en-klaar kon vinden?
Ik heb de lange draad gelezen over het veranderen van stekkers etc, etc, maar wilde me er niet echt mee bezighouden om stekkers te veranderen en te solderen etc.
TimNou, ik heb domweg mijn Garmin Nuvi 2589 via Garmin Express laten updaten, en nu werkt hij niet meer op mijn motor. Verdomme!
Als ik hem aansluit met de hierboven getoonde kabel (die de afgelopen 12 maanden geweldig voor me heeft gewerkt), krijg ik nu een foutmelding dat de Garmin niet werkt met de bovenstaande voedingskabel (ik weet niet zeker hoe hij precies het verschil weet tussen de bovenstaande kabel en die ik in mijn auto gebruik, ze zijn allemaal 12 volt). Hoe dan ook, nu heb ik geen GPS meer voor de R nineT.
Ik heb niet het budget om $500 neer te leggen voor de Zumo XT, waarvan ik weet dat het de gouden standaard is voor motor-GPS. Ik vroeg me af of iemand hier de Garmin Zumo 396 LMT-S heeft en zo ja, wat is uw mening erover?
Bedankt op voorhand.
Met vriendelijke groeten,
-Tim
Is dat de EVOTECH-bevestiging?Ik heb de mijne op dezelfde manier bedraad, maar hoger gemonteerd, zodat als ik ernaar kijk, de weg voor me nog in mijn gezichtsveld is.
![]()
Veel mensen doen dat, maar ik vermoed dat het zwaar is voor de GPS. De moto-eenheden zijn ontworpen voor een betere trillingsisolatie en zijn echt waterdicht. De nieuwe Zumo XT kan ook de kortste, snelste of meest bochtige route berekenen. Ik heb er een SD-kaart in zitten met een paar duizend nummers erop, die draadloos naar mijn headset wordt gestreamd. Ik kan ook telefoongesprekken voeren en ontvangen via het grote Zumo-scherm en op die manier kan mijn minder robuuste en veel duurdere telefoon in mijn zak blijven, of opladen in mijn tanktas, in plaats van blootgesteld te worden aan de elementen. Een andere coole functie is dat ik routes draadloos kan delen met andere compatibele Garmin GPS-eenheden.Ik hoor dat veel mensen de Garmin Zumo gebruiken voor navigatie. Ik heb een gewone Garmin GPS voor mijn vrachtwagen en ben benieuwd of ik die in plaats daarvan kan gebruiken?
Dat is cool. Goed om te weten. Ik ben nog steeds op zoek naar een helm en Bluetooth-opstelling. Dus ik zal naar de Zumo-eenheden moeten kijken. Bedankt voor je input.Vele mensen doen dat, maar ik vermoed dat het zwaar is voor de GPS. De moto-eenheden zijn ontworpen voor een betere trillingsisolatie en zijn echt waterdicht. De nieuwe Zumo XT kan ook de kortste, snelste of meest bochtige route berekenen. Ik heb er een SD-kaart in zitten met een paar duizend nummers, die draadloos naar mijn helmheadset worden gestreamd. Ik kan ook telefoongesprekken voeren en ontvangen met behulp van het grote Zumo-scherm en op die manier kan mijn minder robuuste en veel duurdere telefoon in mijn zak blijven, of opladen in mijn tanktas, in plaats van blootgesteld te worden aan de elementen. Een andere coole functie is dat ik routes draadloos kan delen met andere compatibele Garmin GPS-eenheden.
Graag gedaan. Ik ben de afgelopen 5 jaar meerdere keren in het Bluetooth-konijnenhol beland. Ik ben onlangs voor een Sena SF4 gegaan, omdat ik op maat gemaakte oordopjes wilde gebruiken in plaats van de headsetluidsprekers. Het geluidskwaliteit is een enorm verschil.Dat is cool. Goed om te weten. Ik ben nog steeds op zoek naar een helm en Bluetooth-set. Dus ik zal de Zumo-eenheden moeten bekijken. Bedankt voor je input.
De camerahoek doet het er groter uitzien dan het is. Het scherm is 5,5" diagonaal. Het is met de houder aan de fiets bevestigd, maar als iemand met inbussleutels en een schroevendraaier het echt zou willen, zou hij het kunnen krijgen. Zoals de meeste 'anti-diefstal'-apparaten zijn ze bedoeld om eerlijke mensen eerlijk te houden en misschien een paar amateurs ervan te weerhouden het te stelen.Ik gebruik een oude/goedkope Garmin-eenheid (100 dollar betaald 12 jaar geleden) omdat ik nu eenmaal goedkoop ben, en me ook geen zorgen hoef te maken dat iemand de dure GPS-eenheid pakt. Die ZumoXT's zien er wel echt mooi uit. Ik weet niet of het de camerahoek is, maar het ziet er zo groot uit als een ipad.
@adv883 Ik heb je bericht verplaatst naar dit vastgepinde draadje onder de 'Electronics'-sectie dat al veel details bevat om je te helpen: GPS op de Nine-T ThreadHoi. Sorry, ik ben hier nog een noob, waar is de gps-stekker waar je het over hebt, en moet je een video of foto's hebben van hoe je de Zumo op de stekker installeert?