BMW NineT Forum banner
121 - 140 of 410 Posts
Die spinnenhouder houdt de telefoon VEEL beter vast dan ik. Probeerde het in de houder zodra ik hem had. Dat ding is zo dun en glad, ik kan het bijna niet geloven. Was geschokt dat mijn telefoon eerder kwam dan mijn hoesje en schermbescherming. Ik had het pas in oktober verwacht! Heb de hoes nodig om hem goed vast te kunnen pakken! trouwens, ik heb de 6, niet de plus. Ik heb niets anders nodig dat in mijn broekzak puilt ;)

Garmin Zumo 590LM GPS

Iemand de nieuwe Zuno 590 op een R NineT gemonteerd?
Ik heb er een gekocht, maar wacht nog op de levering van de motor. Ik vroeg me gewoon af of er advies is over waar te plaatsen, beugels etc. Ik ben gewoon een beetje bezorgd dat het de snelheidsmeter etc. volledig zal verbergen.

Zumo 590LM

Ik heb er een op de mijne en het is uitstekend. Ik heb de BMW Nav-beugel gebruikt die voor de motorfiets is - hij past perfect en bedekt de meters niet. Ik heb ook de bandenspanningssensoren op de wielen, die best handig zijn - bedenk dat ze niet erg nauwkeurig zijn, maar ze geven je wel een goed gevoel van drukveranderingen.

Een groot voordeel van de 590 is de mogelijkheid om muziek te streamen van mijn iPhone naar mijn Schuberth SRC. Ik heb de iPhone gekoppeld aan de 590 en vervolgens de SRC aan de 590. Ik gebruik ook de Garmin SmartLink-app en heb toegang tot weer- en verkeersinformatie (de extra weer- en verkeersdiensten zijn eenmalig betaald).

Al met al past het heel goed bij de Nine T.

BMW Navigatiebeugel

Bedankt daarvoor, ik ben opgelucht dat er een oplossing is. Gegoogeld maar kan de BMW Navigatiebeugel waarnaar u verwijst niet vinden, is deze gemakkelijk te verkrijgen?
Ja, kijk hier en ga dan naar de accessoires fiche:
https://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/DiagramsMain.aspx?rnd=263383&vid=56204

Het kost ongeveer $80, maar je hebt ook 2 montageschroeven nodig die ongeveer $10 per stuk kosten. Zeer eenvoudig te installeren. Je wilt ook de elektrische adapter hebben om hem plug-and-play in de Nav-stroomconnector van de motor te steken. Het wordt besproken in de GPS-thread:
http://www.ninetowners.com/forum/electronics/55122-gps-nine-t-thread-merged.html

Veel plezier!

Ik heb er een op de mijne en het is uitstekend. Ik heb de BMW Nav-beugel gebruikt die voor de motorfiets is - hij past perfect en bedekt de meters niet.
Al met al past het vrij goed bij de Nine T.
Hoi Mike, bedankt voor de tip over deze mount.
Ik heb een 590LM op een andere motorfiets gemonteerd met de meegeleverde Garmin-mount, maar deze BMW-mount zou kunnen betekenen dat ik de unit ook op de nineT kan gebruiken. ;)
Zou je alsjeblieft een foto kunnen plaatsen van je set-up met & zonder de GPS gemonteerd?
Ik kan me niet helemaal voorstellen hoe/waar hij op het stuur past.

Ik heb al de connectorplug om in de nineT GPS-stroomaansluiting onder de tank te gaan, maar hoe wordt deze draad in de BMW-mount bedraad, en waar is de stroomstepdown 12v-5v?

Bedankt voor je hulp. :D

Image

Het lijkt een geweldige satnav, maar heeft iemand de klantenservice van Garmin gebruikt?

Ik ben onlangs waarschuwingen voor flitsers kwijtgeraakt sinds een recente update (ofwel naar IOS8.1.1) of naar de nieuwste Garmin App-versie voor mijn iPhone 5s (beide tegelijk gedaan) en heb contact opgenomen met Garmin via een bericht van hun website (zoals ze suggereerden). Ze zeggen dat ze binnen 3 werkdagen contact met u zullen opnemen - een week later wacht ik nog steeds! Het lijkt erop dat ik volgens beoordelingen van andere iPhone-gebruikers niet de enige ben en dat hun klantenservice te wensen overlaat.

Graag nemen ze uw geld aan, maar het lijkt erop dat ze erg verlegen zijn als u een probleem heeft...

Ik zou de 590 serieus overwegen, maar eerlijk gezegd heeft deze recente episode me enigszins afgeschrikt.

De Garmin-service kan goed of slecht zijn, afhankelijk van hoe laat u belt en met wie u spreekt. IMHO zouden ze harder moeten werken om hun goede klanten te behouden, omdat velen van ons overstappen op onze telefoons voor navigatie.

Al lange tijd Garmin-gebruiker hier. Ik denk erover om mijn 4e Garmin, mijn nuvi, te upgraden naar een apparaat dat bruikbaar is in de auto en op de fiets. Wat zijn de plus- en minpunten van de Zumo 590 versus de BMW/Garmin Nav 5?

Heeft iemand de klantenservice van Garmin gebruikt?
Jepp, en eerlijk gezegd: ze zuigen. GROTE tijd. De hotline zit vol met... nou ja, laten we beleefd blijven... mensen die minder weten dan ze zouden moeten weten.

OTOH is de 590 geweldig IMO - het heeft wat opstartproblemen gehad en heeft er nog een paar, maar al met al vind ik het leuk. Ik had de 660 ervoor.

@rkevwill: de N5 zit in de oude 660-behuizing, dus hij kan worden gebruikt met de oude N4-houder. De belangrijkste verschillen zijn:

1) Display. Het is moeilijk, ik zou zelfs zo ver gaan en zeggen dat het onmogelijk is om het display van de 590 in de zon te verslaan. Het beste display ooit.

2) Software. De N5 heeft een paar dingen die de 590 niet heeft en VV. Je kunt bijvoorbeeld geen bandenspanningssensoren op de N5 aansluiten. De belangrijkste functies zijn hetzelfde.

3) Bluetooth: de N5 kan worden aangesloten op één helm en één mobiel. De 590 kan 2 helmen en een mobiel en maximaal 4 bandenspanningssensoren aan.

Ik stream muziek naar beide helmen - ik hou ervan om met goede muziek te rijden en ik kan geen oordopjes langer dan 30 minuten of zo verdragen...

Ik had de N5 een paar weken voordat de 590 uitkwam. Ik kijk nooit meer terug.

Als ik hem op een BMW met het wiel zou gebruiken, zou de N5 mijn keuze zijn, maar niet op de R9T. De houder is ook goed, ik hield van de zoom in/uit schakelaars, veel gemakkelijker om te zoomen dan op het touchscreen. (met bepaalde handschoenen...)

Hallo Mike, bedankt voor de heads-up over deze mount.
Ik heb een 590LM gemonteerd op een andere motorfiets met behulp van de meegeleverde Garmin mount, maar deze BMW mount zou kunnen betekenen dat ik de unit ook op de nineT kan gebruiken. ;)
Kunt u alstublieft een foto plaatsen van uw set-up met & zonder de GPS gemonteerd?
Ik kan me niet helemaal voorstellen hoe/waar het op het stuur past.

Ik heb al de connector plug om in de nineT GPS power outlet onder de tank te gaan, maar hoe wordt deze draad in de BMW mount gestoken, en waar is de power stepdown 12v-5v?

Bedankt voor uw hulp. :D

Image
Hier zijn een paar foto's van mijn Zumo 590, de mount en de BMW Nav Bracket - mijn excuses voor de slechte belichting. De Zumo mount wordt geleverd met de 590 en wordt bevestigd aan de BMW Nav mount. De mount heeft een (lange) kabelboom, je verbindt de voedingsadapterstekker met de voedingsdraden in de kabelboom en steekt deze vervolgens in de GPS-voedingsstekker van de motor (in de buurt van de powerlet-aansluiting). De Zumo-kabelboom bevat een ingebouwde USB-aansluiting die te zien is op de eerste foto - het is erg handig voor het opladen van je telefoon.

Dat lijkt echt een nette pasvorm! Is het een worsteling om de contactsleutel in het sleutelgat te krijgen?

Ik heb jarenlang op een GPS vertrouwd. (Mijn eerste GPS had een lijn die naar coördinaten wees. :eek:) Maar op mijn nieuwste fietsen heb ik besloten om GPS-vrij te gaan. Ik heb een GPS in mijn auto, maar ik gebruik hem niet vaak. Ik voel me bijna bevrijd om van het landschap te genieten. En als ik verdwaal, kan ik mijn iPhone pakken om een algemene richting te krijgen.

Ik zeg niet dat er iets mis is met het monteren van een GPS. Als je er een nodig hebt of wilt, ga er dan voor. Ik zeg alleen dat ik besloten heb om het een tijdje zonder te doen. Als mijn vrouw me moet komen halen, zal ik waarschijnlijk van gedachten veranderen. :|

Zumo 590 vs. BMW Nav V

Long time Garmin user here. Thinking of upgrading my 4th Garmin, my nuvi, to a unit thats useable in the car and on the bike. Whats the Pluses/minuses, on the Zumo 590 vs the BMW/Garmin Nav 5?
Ik heb beide - ik gebruik de Nav V op mijn K1600GTL en de Zumo 590 op de Nine T. Ik kreeg eerst de Nav V voor mijn GTL (voordat de 590 was uitgebracht). Het integreert en werkt redelijk goed op de GTL, vooral omdat de GTL ingebouwde audio en Bluetooth heeft. BMW liet Garmin een aantal behoorlijk handige functies verwijderen (bijv. Ant-ondersteuning) en een aantal BMW-specifieke apps toevoegen die best netjes zijn. Ze zijn duidelijk gebouwd op hetzelfde platform, maar hebben genoeg verschillen in mogelijkheden en vormfactoren dat ze niet uitwisselbaar zijn.

Toen de Zumo 590 werd uitgebracht, testte ik die van een vriend om te zien of hij in de montagesleuf op de GTL zou passen, maar hij was te groot. Nadat ik in augustus de Nine T had gekregen, gebruikte ik de Nav V een tijdje, maar was ik gefrustreerd dat hij geen audio rechtstreeks van mijn iPhone naar mijn headset streamde - in plaats daarvan moest ik de muziek naar de Nav V kopiëren. Het heeft ook geen TPMS-ondersteuning. Omdat de Nine T basis elektronische mogelijkheden heeft, besloot ik de Zumo 590 te nemen en als "hub" te gebruiken. Hiermee kan ik op de Nine T muziek streamen, bandenspanning controleren, weer- en verkeerswaarschuwingen krijgen, navigeren, etc. Het voldoet perfect aan mijn behoeften. Ik had liever alleen de Zumo gehad, maar hij paste gewoon niet in de sleuf die voor een GPS op de GTL was bestemd. Ik hoop dat dit helpt.

Dat ziet er echt netjes uit! Is het een worsteling om de contactsleutel in het sleutelgat te krijgen?
Helemaal geen "worsteling". Met de BMW-houder kunt u de hoek van de GPS draaien: waar ik hem heb gepositioneerd voor het beste zicht (ik ben 1,85 m lang), biedt hij gemakkelijk toegang tot het contact. Voor kortere mensen, draai hem gewoon omhoog, steek de sleutel erin en pas hem vervolgens naar wens aan - er is geen gereedschap nodig - het is ook geweldig voor aanpassingen tijdens een rit als de hoek van de zon verandert.

Heb een suggestie en vraag aan alle ervaren rijders hier. Waarom geen KLEINE tanktas kopen en de GPS daar monteren? Uiteraard heb je hem alleen nodig (hoop ik, want we zijn MANNEN die geen kaarten nodig hebben) als je op tournee bent. Zou de extra ruimte niet fijn zijn voor spullen? Tenzij ik echt op tournee ben, ben ik niet erg geĂŻnteresseerd in de grote tassen (zoals die van BMW) die ik heb gezien. Ze lijken een beetje overdreven. Ik zou bijna liever de $20.000 uitgeven aan een reserve GS, dan de looks van de NineT te verpesten :)
Ik denk dat het beter is om de GPS in het zicht te hebben, dat wil zeggen, als je hem in je tanktas hebt, moet je je hoofd naar beneden doen om ernaar te kijken......ogen weg van de weg. Bovendien kan een GPS helpen om de bochten op een weg te voorzien, waardoor de rijder zich kan voorbereiden op de bocht, wat de veiligheid ten goede komt.

Saludos uit Bogotá, Colombia.

XT1200Z/2014
WR250F/2014
BMW 9T/2015

121 - 140 of 410 Posts