BMW NineT Forum banner
141 - 160 of 410 Posts
Ik gebruik de Garmin Montana-unit omdat ik de mogelijkheid nodig heb om .GPX-tracks te gebruiken/beheren. Voornamelijk voor dual sport rijden op mijn andere motor waar tracks alles zijn wat ik nodig heb, maar ook voor straatritten volg ik liever tracks in plaats van routes.
Geen bluetooth, geen XM, geen gesproken turn-by-turn aanwijzingen op de Montana, maar veel meer flexibiliteit als het gaat om het instellen van de unit, zowel qua weergave als qua beheer van tracks en routes, plus de mogelijkheid om vogelperspectief satellietbeelden of Topo-kaarten te laden. Het beeldmateriaal is geweldig als je op zoek bent naar een plek om te kamperen, ik kan naar de daadwerkelijke wegen of paden kijken in plaats van kaartgegevens die mogelijk niet nauwkeurig zijn. Het is ook perfect leesbaar in direct zonlicht.
De Montana fungeert ook als afstandsbediening voor mijn Garmin Virb-camera met behulp van een ingebouwde app en laadt de reserve VIRB-batterij op, terwijl er één in gebruik is, wordt er één opgeladen zonder extra gadgets of bedrading.

Image

Veel informatie over bedrading in de sticky thread over bedradingsgadgets, zoals Bose aangaf.

Thread verplaatst naar Elektronica.
Eens met je. Ik gebruikte jarenlang ZUMO 660, maar ik was altijd geĂŻrriteerd door de trage processor en het gebrek aan gpx-bestandsmogelijkheden.

Nu heb ik Montana 600 en ik gebruik hem zelfs in mijn Enduro met alleen batterijen. Hij is lichter, sneller, kleiner (misschien is het kleine scherm geen pluspunt) en daarmee is het gemakkelijker om routes met anderen te delen. Ook bewaart hij langere logs en waypoints. Hij is gebouwd voor ATV-voertuigen, terwijl de ZUMO's zijn gebouwd voor algemene motorfietsen. Ik mis de stem van de ZUMO niet in mijn helm....

IMHO ziet de Montana er veel beter uit op de nineT.

Saludos uit Bogotá, Colombia.

XT1200Z/2014
WR250F/2014
BMW 9T/2015

De steunen zien er geweldig uit en zijn de ideale oplossing. Ik houd er echter wel van om permanente steunen of accessoires van welke aard dan ook van de motorfiets te houden. Natuurlijk doe ik lang niet de lange afstanden die velen van jullie doen. Ik merkte dat er een Garmin Ram-steun is, waarmee ik de Zumo op de Ram-steun kan plakken als ik hem zelden nodig heb. Misschien ga ik voor die optie, we zullen zien. Ik heb wel een USB-poort bovenop en die is er wanneer nodig. Als ik nu zou toeren, zou ik dat ding met een van die mooie steunen willen monteren.

Hmm, ik vraag me af of er een manier is om mijn Hema Navigator te gebruiken voor trips op het vasteland? Tanktas denk ik dat de truc wel zal doen.
Wat ik leuk vind aan de Hema is de mogelijkheid om nieuwe kaarten voor heel Australië te gebruiken in street view, 1:25000 of 1:250000 of 1:500000. Nog beter, alle lagen in dezelfde unit hebben en gewoon tussen ze schakelen. Zeer nauwkeurig en heeft alles van steden (je weet wel, pizza, benzine en bier etc.) tot boswegen, tracks, grindwegen, hoofdwegen etc., zowat elk type weg dat je je kunt voorstellen. Ziet er ongeveer even groot uit als de Zumo-units, is alleen niet waterdicht (shit).
Ook compatibel met mobiele telefoons, ipods etc. en verbindt via bluetooth met de helm.
Heeft meer functies dan ik kan bedienen en is al jaren een favoriet van 4WD-gebruikers... nu heb ik misschien een GS nodig om het potentieel optimaal te benutten.

Uiteindelijk ben je hier in Tasmanië (zoals Huntsman aangeeft) nooit ver van een stad en het is een eiland, dus blijf gewoon in een algemene kompasrichting gaan en je komt thuis (uiteindelijk).

Helemaal geen "strijd". Met de BMW-houder kunt u de hoek van de GPS draaien: waar ik hem heb gepositioneerd voor het beste zicht (ik ben 6'2" lang), biedt hij gemakkelijk toegang tot het contact. Voor kortere mensen, draai hem gewoon omhoog, steek de sleutel erin en pas hem vervolgens aan zoals gewenst - er is geen gereedschap nodig - het is ook geweldig voor aanpassingen tijdens een rit als de hoek van de zon verandert.
Nou, ik heb de sprong gewaagd en geĂŻnvesteerd in een Zumo 590. Ik ben bezig met het monteren ervan op de motor en zou uw en andermans advies op prijs stellen over hoe ik de Zumo-kabelboom moet leggen die bij de Garmin werd geleverd. Ik ben ervan overtuigd dat ik hem kan aansluiten op de OEM BMW-navigatievoedingsaansluiting en heb deze op de motor gevonden. De USB-kabel is ENORM lang, terwijl de audio-in-, audio-uit- en microfoonaansluitingen lang niet zo lang zijn. Ze lijken het nauwelijks tot het einde van de tank te halen, zelfs als ik hem langs de ruggengraat van de motor leg (daarvoor zou de tank eraf moeten). Ik ben bijna geneigd om de audiokabels af te knippen en ze veilig te maken en gewoon de USB- en voedingsaansluitingen te behouden, de Bluetooth-verbinding zou toch voor muziek, telefoon en GPS-audio moeten zorgen? Ik zou echter moeten uitzoeken of er gevolgen zijn voor het afknippen van de draden.

Moet de tank worden opgetild? Ik hoop van niet, want ik heb de tank volgegooid voordat ik hem voor de winter heb weggezet! lol Hij zal een ton wegen! Waar heb ik die jerrycan gelaten? ;)

Discussion starter · #145 ·
Het is niet nodig om de tank te verwijderen of zelfs maar los te maken. Ik heb parallel aan de standaard bedrading bedraad, dan onder de tank aan de linkerkant en naar de accu voor de (+), en naar achteren richting het duozitgedeelte voor de aarde.

Het is niet nodig om de tank te verwijderen of zelfs maar los te maken. Ik heb parallel aan de standaard bedrading bedraad, dan onder de tank aan de linkerkant en naar de accu voor de (+) en naar achteren richting de duozit voor de aarde.
Hoe zit het met de lengte van de audioaansluitingen? Het lijkt erop dat ze de stoel niet zullen bereiken..... :(

Geen idee. Ik heb een ZUMO 590... gebruik niets anders dan stroom van de batterij naar het apparaat.
Hmmm, ik heb ook een Zumo 590.... Zat er bij je motorbeugel ook een kabelboom met de audioaansluitingen, maat? Heb je ze gewoon achter het frame vastgebonden?

Bracket heeft geen weefgetouw... Helemaal geen bedrading. De stroomkabel komt via de achterkant van de bracket binnen en wordt met een kleine schroef bevestigd. Geen idee waar je het over hebt. Audio anders dan wifi????
Bekijk deze video eens. Het duurt maar 3 minuten. Het toont de kabelboom die bij mijn 590 zat. http://youtu.be/nncwIMVXeqQ

Discussion starter · #151 ·
Anders dan de mijne. De connector pinnen op de mijne zijn twee punten op een kleine vierkante connector. Die van jou moet een nieuwere toevoeging zijn. Mijn 590 heeft een ingebouwde luidspreker en de houder is in feite gewoon een houder. Ziet er net zo uit als die in de video, maar mijn kabel is strikt een voedingskabel... een rode en zwarte draad is alles wat er in mijn kabelboom zit.

Anders dan de mijne. De connector pinnen op de mijne zijn twee punten op een kleine vierkante connector. De jouwe moet een nieuwere toevoeging zijn. Mijn 590 heeft een ingebouwde luidspreker en de houder is in feite gewoon een houder. Ziet er net zo uit als die in de video, maar mijn kabel is strikt genomen een voedingskabel... een rode en zwarte draad is alles wat er in mijn kabelboom zit.
Ziet de achterkant van je Zumo eruit als de bijlage hieronder?

Attachments

Dave, de achterkant van mijn Zumo 590 is hetzelfde als op de onderstaande foto. Hij werd geleverd met de volledige kabelboom zoals je hebt beschreven.

Ik heb de kabelboom momenteel geĂŻnstalleerd op mijn R1100RT en het was geen probleem om de overtollige bedrading te verbergen. Ik heb de USB-poort onder de passagiersstoel gelaten voor het geval ik hem ooit wilde gebruiken, en ik heb de audio-onderdelen samengebonden met stoffen tape en krimpkous en dat met kabelbinders aan het frame onder de tank vastgemaakt.

Je zou hetzelfde kunnen doen op de nineT, en ik zou voor een nettere afwerking voorstellen om de tank op te tillen om de kabelboom te verbergen en hem weg te houden van de hete onderdelen.

Dave, de achterkant van mijn Zumo 590 is hetzelfde als de foto hieronder. Hij werd geleverd met de volledige kabelboom zoals je hebt beschreven.

Ik heb de kabelboom momenteel op mijn R1100RT geĂŻnstalleerd en het was geen probleem om de overtollige bedrading te verbergen. Ik heb de USB-poort onder de passagiersstoel gelaten voor het geval ik hem ooit wilde gebruiken, en ik heb de audio-onderdelen samengevoegd met stoffen tape en krimpkous en dat met kabelbinders aan het frame onder de tank vastgemaakt.

Je zou hetzelfde kunnen doen op de nineT, en ik zou voor een nettere afwerking voorstellen om de tank op te tillen om de kabelboom te verbergen en hem uit de buurt van de hete onderdelen te houden.

Image
Ja, precies hetzelfde als die van mij. Ik vraag me af of @kenshapiro2002 een Zumo 390 heeft, aangezien zijn beschrijving van de aansluitingen aan de achterkant van de GPS en de interne luidsprekeraansluiting precies overeenkomen met een 390...

Ik heb besloten om de kabelboom aan te passen om op dit moment alleen stroom te ondersteunen, omdat ik echt geen behoefte zie aan iets anders, aangezien bluetooth mijn connectiviteitsbehoeften zal afhandelen. De V1-versie zal zich alleen concentreren op het leveren van geschakelde stroom aan de GPS, de V2 voegt USB-ondersteuning en eenvoudige ontkoppeling van de draden voor GPS-verwijdering toe. De 9T ziet er zoveel beter uit zonder GPS, vind ik, maar voor mij is het een noodzakelijk kwaad, want ik luister graag naar muziek en vertrouw op GPS voor mijn verkenningen (of preciezer gezegd om me te redden als ik verdwaal!). Oh en om me te waarschuwen voor flitsers.... ;) Voor snelle binnenlandse ritten kan de GPS beter thuis blijven en ik heb liever geen lelijke houder op de motor.

Ik gebruik de TomTom-app op mijn iPhone, die met de LifeProof waterdichte hoes en stuurhouder op het stuur is gemonteerd. Verwijderen en installeren gaat snel en gemakkelijk, dus "Gudrun" is meestal minder rommelig en lekker naakt! :p

In combinatie met een Sena 20s (bedankt Lost Rider!) heb je draadloze turn-by-turn navigatie, maar ik denk dat Garmin en andere navigatiesystemen dezelfde bluetooth-functie ook hebben.

Ik gebruik de TomTom-app op mijn iPhone, die met de LifeProof waterdichte hoes en stuurbevestiging op het stuur is gemonteerd. Verwijderen en installeren gaat snel en gemakkelijk, dus "Gudrun" is minder rommelig en lekker naakt de meeste tijd! :p

In combinatie met een Sena 20s (bedankt Lost Rider!) heb je draadloze turn-by-turn navigatie, maar ik denk dat Garmin en andere navigatiesystemen dezelfde bluetooth-functie ook hebben.
Ja, ik heb de Garmin-app voor mijn iPhone gebruikt en hij is erg goed voor wat hij is. Ik hou echter van de speciale navigatie en het feit dat hij is ontworpen voor gebruik op de motorfiets met handschoenen aan, plus bandenspanningsbewaking. Ook is hij waterdicht zonder geld uit te hoeven geven aan coating. De Zumo kan bovendien worden gebruikt in mijn auto (wat ik mezelf een beetje probeerde wijs te maken dat het de moeite waard was om meer dan ÂŁ 400 aan een gadget uit te geven).

Koopjes Sat Nav-hoes!

Breaking news. Iets off-topic, maar ik heb net deze Sat Nav-hoes ontvangen om mijn Zumo 590 in op te bergen. Hij is van geweldige kwaliteit en is verbazingwekkend goedkoop! De 3 weken wachten op levering uit China waard!

Officiële Garmin-hoesprijs = £23 (incl. levering)

MOGOI-hoesprijs = ÂŁ2.79!!!! Inclusief levering!

Ik betwijfel of de Garmin-hoes van betere kwaliteit zou zijn en hij houdt mijn Sat Nav behoorlijk veilig. De rits lijkt stevig en er is een handig mesh-vak aan de binnenkant om kabels etc. in op te bergen en ook een riemclip ...

Ik ben verheugd!

Je kunt ook een kleinere hoes krijgen voor Sat Navs met 4 inch schermen...

Ik was niet op de hoogte van de handschoenfunctie van de Garmin, dus dat is een duidelijk voordeel ten opzichte van de iPhone!
Het heeft ook de optie Bochtige wegen om je over een paar fietsvriendelijke bochtige wegen te leiden! Je moet echter wel een meerprijs betalen voor deze voertuigspecifieke apparaten, het is aan de persoon zelf om uit te zoeken of een speciale navigatie voor hem of haar geschikt is.

141 - 160 of 410 Posts