BMW NineT Forum banner

Pro-Race Rc-150 Shorty Uitlaat

37K views 48 replies 27 participants last post by  Ameersq  
#1 ·
Heb dit zojuist per post uit het VK ontvangen. Zal meer foto's plaatsen als ik het heb geïnstalleerd. Geen garage hebben in L.A. is meestal geen probleem, maar we zitten hier momenteel een beetje in de problemen :(

Attachments

#5 ·
Ziet er goed uit, maar **** dat moet LUID zijn! :D Ik kan nog steeds niet geloven hoe luid mijn standaard UGS-uitlaat is en ik ben nog steeds verbaasd hoe ze hem aan de voorschriften hebben laten voldoen (niet klagen, gewoon aangenaam verrast)! Heeft die Pro-Race überhaupt een baffle?
Nou, ik verwacht zeker niet dat hij stil zal zijn ;) Maar nogmaals, het is allemaal relatief.

Ik heb de motoren van andere jongens gehoord die de nog kortere Pro-Race GP-S1 hebben, wat in feite gewoon een klein stukje / tip is. Die zijn behoorlijk luidruchtig, maar ik vond ze niet aanstootgevend. Ik gok dat dit misschien wat tammer is, maar niet veel.

En nee, er is geen baffle. Het is in feite gewoon een pijpverlenging.

#10 ·
Als je alleen de uitlaat vervangt, is het niet nodig om deze opnieuw toe te wijzen. Deze computers passen zich aan tot 20 procent in beide richtingen wat betreft brandstof. Ik gebruik een vergelijkbare uitlaat met een K&N-filter en heb geen problemen met de manier waarop hij loopt.

#11 ·
Zoals beloofd, hier zijn een paar foto's en een video.

Algemene indruk: Ja, het is luid. Geen verrassing. Als je ook maar een beetje een hooligan bent, zul je deze pijp geweldig vinden. En ik denk ook dat hij er geweldig uitziet. Klinkt geweldig in de bochten. Glimlachfactor was enorm in de buitengebieden. De tijd zal leren of het te verdragen is voor dagelijks gebruik.

Ik ben er zeker van dat er geen bewijs is om dit te ondersteunen (d.w.z. een dyno zou het waarschijnlijk niet laten zien), maar de motor voelde...ik weet niet...sneller? Lichter? Waarschijnlijk gewoon mijn verbeelding nadat ik zo verrast was hoe zwaar de originele was toen ik hem eraf haalde. Dat ding is een BOOTANKER! Om nog maar te zwijgen van het feit dat het geluid me om de een of andere reden het gevoel geeft dat ik sneller ga.

Ik moest de flapper laten zitten omdat ik geen verbindingspijp of de Servo Buddy heb om de ECU te foppen dat de flapper / servo er nog steeds zijn. Ik zal ze waarschijnlijk allebei verwijderen, of ik deze pijp nu wel of niet houd, al was het maar om al dat extra vuil daaronder op te ruimen. Verder is er geen re-mapping of ander geknoei nodig.

Attachments

#16 ·
Geweldig geluid!

Even een gedachte, ik kon mijn klep verwijderen en de servo niet laten struikelen. Ik heb gewoon de klep verwijderd, de servo gedemonteerd zodat ik de kabels eruit kon halen en de servomotor terug kon plaatsen met de elektrische aansluitingen. In principe 'denkt' de motor dat alles in orde is en krijg ik geen foutmeldingen op het dashboard. Ik geniet nu ten volle van het vrij ademen van de uitlaat van de motor!

Met vriendelijke groeten,

El Jefe

• Like
Reactions: jamlot
#17 ·
Geweldig geluid!

Even een gedachte, ik kon mijn klep verwijderen en de servo niet laten struikelen. Ik heb gewoon de klep verwijderd, de servo gedemonteerd zodat ik de kabels eruit kon halen en de servomotor terug kon plaatsen met de elektrische aansluitingen. In principe 'denkt' de motor dat alles in orde is en krijg ik geen foutmeldingen op het dashboard. Ik geniet nu ten volle van het vrij ademen van de uitlaat van de motor!

Met vriendelijke groeten,

El Jefe
Bedankt voor de info. Ik heb al een Servo Buddy besteld (samen met een linkpijp), maar op basis van je feedback zal ik proberen alleen de klep en kabels te verwijderen zoals je zei, en kijken of de motor tevreden is. Zo ja, dan stuur ik de Servo Buddy misschien gewoon terug.

Het zou misschien fijn zijn om de servo toch te verwijderen, gewoon om een stuk minder rommel op het frame te hebben. Maar goed, het valt niet zo op, dus misschien laat ik het zitten als jouw methode voor mij werkt.

Ook, welke uitlaat heb je? Kon je het geluid voor / na de klep vergelijken? Ik vraag me af of het verwijderen ervan een positief / negatief effect op het geluid voor mij zal hebben. Eén ding dat me opvalt bij de Pro-race met de klep is dat het behoorlijk "schetend" klinkt rond 2K - 3K rpm.

#21 ·
Het verwijderen van de klep maakt de motorfiets iets luider, maar alleen bij lage toeren. Ik geloof dat deze is geplaatst om ervoor te zorgen dat de geluidsniveaus bij lage tot gemiddelde toerentallen laag genoeg waren voor de EURO-normen. Het verwijderen van de KAT maakt een veel groter verschil.

Best!

El Jefe

#22 ·
Ik heb ook een Pro-Race uitlaat op mijn R9t...en ik ben er dol op! Ik wilde vooral het geluid wat luider en steviger maken, maar ik vind de look van deze uitlaat ook *ECHT* mooi. Ook was de prijs geweldig! Van wat ik in je video hoorde, is het geluid in wezen identiek. Het kan een beetje "winderig" klinken, als dat logisch is, en is niet erg leuk als ik naast een linker vangrail op de snelweg zit, maar verder is het geweldig :D

Attachments

#23 ·
Ik heb ook een Pro-Race uitlaat op mijn R9t...en ik ben er dol op! Ik wilde vooral een beetje luider en steviger geluid, maar ik vind de look van deze uitlaat ook *ECHT* leuk. Ook was de prijs geweldig! Van wat ik in je video hoorde, is het geluid in wezen identiek. Het kan een beetje "winderig" klinken, als dat zin heeft, en is niet erg leuk als ik naast een linker vangrail op de snelweg zit, maar verder is het geweldig :D
De jouwe is de GP-s1, nietwaar?
Komt hij met de verbindingspijp (de bocht) of alleen het laatste stuk?

#36 ·
Ik heb hem gemonteerd en de kwaliteit lijkt top te zijn. De lasergravure zegt zelfs BMW erop. Het geluid echter.....WOW! Het heeft de motor echt wakker geschud.
Het is slechts een tijdelijke uitlaat totdat ik beslis welke ik eigenlijk wil, ik moest gewoon die enorme standaarduitlaat kwijtraken en dat achterwiel laten zien.
Maar voor nu ben ik er meer dan blij mee.

Attachments

#37 ·
Geweldige discussie tot nu toe... Heeft iemand de GP-S1 en de RC-150 vergeleken om te zien wat voor geluidsverschil ze produceren? Uitlaatgeluid, luidheid, etc? Ik ben verbaasd dat fabrikanten geen vergelijkingen plaatsen voor hun uitlaten. Ik weet dat het anders is om het persoonlijk te horen, maar het zou het duiken in een aankoop een beetje gemakkelijker maken. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#38 ·
Heb de RC-150 besteld en hij is net aangekomen. Het lijkt erop dat ze zijn gestopt met het verhoogde logo-naamplaatje en zijn overgestapt op een basisgedrukt logo. Misschien om kosten of productiecomplexiteit te verminderen? Een beetje teleurgesteld, maar zolang het goed klinkt, ben ik blij.

Zal een voor- en na-video maken om het geluid te vergelijken zodra ik het installeer.

#39 ·
Ben verder gegaan en heb de RC-150 besteld en hij is net aangekomen. Het lijkt erop dat ze zijn gestopt met het verhoogde logo-naamplaatje en zijn overgestapt op een basis gedrukt logo. Misschien om kosten of productiecomplexiteit te verminderen? Een beetje teleurgesteld, maar zolang het goed klinkt, ben ik blij.

Zal een voor- en na-video maken om het geluid te vergelijken zodra ik het installeer.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geabonneerd! Ik ben benieuwd om je voor- en na-video te horen/zien, ik hoop dat alles soepel verloopt voor je, maat. Ik heb net een Pure gekregen en overweeg dezelfde pijp (of GP-S1). Ik denk dat de Pure best goed klinkt op de originele demper, dus ik wil dat geluid niet echt verliezen, maar hij is absoluut enorm en verbergt het achterwiel!

Jammer van het verhoogde/uitgesneden logo dat niet op de nieuwe pijp zit, maar ziet er nog steeds redelijk uit met het gedrukte logo IMO. Onbeschoft van ze om het te veranderen zonder het je te vertellen of de foto op hun website bij te werken...

#40 · (Edited)
De RC-150 kwam binnen en ik heb hem in het weekend geïnstalleerd. Heb een video gemaakt met geluidsvergelijkingen.

Mijn indruk is dat de RC-150 absoluut levendiger en agressiever is, maar ik zou niet per se zeggen luider. In de video, die is opgenomen in een garage met de deur open, hoor je de subtiele verschillen die meer in kwaliteit en toon zitten dan in luidheid. Sterker nog, de standaard pure uitlaat lijkt eigenlijk meer laagfrequent gerommel te hebben. De RC-150 is vuiler met meer gegrom en meer brap-factor. Een beetje alsof je een verfijnde tuba vergelijkt met een vuile trompet. Beide kunnen luid zijn, maar het zijn verschillende instrumenten.

Ik geef de voorkeur aan de RC-150 omdat hij meer klinkt als, nou ja, hoe ik wil dat een motorfiets klinkt. Ik dacht dat ik de standaard pijp weer op moest zetten voor langere toertochten vanwege het geluidsniveau, maar de RC-150 zou prima moeten zijn.

Een bonus - de gewichtsbesparing is enorm! De standaard pijp voelt alsof hij 25-30 lbs weegt en de RC-150 weegt misschien 5.

Ook wat beelden toegevoegd zonder pijp, gewoon voor de lol. Geniet ervan.

https://youtu.be/fpTpGS1I81c

#41 ·
Echt nuttige video, bedankt dat je de tijd hebt genomen om te vergelijken. Eens dat de RC beter klinkt dan de standaard! Open klinkt ook best goed, maar niet leefbaar (en ziet er niet geweldig uit).

Houd ons op de hoogte van hoe je met de RC leeft.

Ik ben zelf nog steeds in de verleiding gebracht door de GP-S1...

#42 ·
Echt nuttige video, bedankt voor de tijd om te vergelijken. Eens dat de RC beter klinkt dan standaard! Open klinkt ook best goed, maar niet leefbaar (en ziet er niet geweldig uit).

Houd ons op de hoogte van hoe je met de RC leeft.

Ik ben nog steeds in de verleiding gebracht door de GP-S1 zelf...

Zal doen - en laat ons weten of je die GP-S1 krijgt. Ik kan me voorstellen dat het ergens tussen de open pijp en de RC-150 zou zitten.