BMW NineT Forum banner
661 - 680 of 962 Posts
Nieuwe Ohlins Kit voor de R Nine T Urban GS!!

Ik wil iets interessants delen: In mijn zoektocht naar de ideale ophanging upgrade, belde ik gisteren Unit Garage in Italië en tot mijn verbazing sprak ik met een van de partners, Michiel.
We bespraken een paar van de bestaande opties en toen vertelde hij me dat ze in samenwerking met Ohlins werken aan een nieuwe ophanging upgrade kit, die in een paar configuraties beschikbaar zal zijn, waardoor de motor +30mm en +60mm hoger komt te liggen. Hij vermeldde dat de prototypes "op dit moment" worden getest met veelbelovende resultaten en een beschikbaarheid in 2-3 maanden. Ik zal geduldig wachten.

3 maanden rij-update over de Scrambler met Ohlins BM641

Uiteindelijk 2 volledige slagen voorspanning toegevoegd na het instellen van de SAG op 1/3 van de veerweg. Dit werd gedaan om te voorkomen dat de schokdemper er direct doorheen zou gaan en de bump stop zou raken in mijn zoektocht naar rijcomfort. Ik heb de rebound demper ook ingesteld op +2 van de aanbevolen instelling. Lijkt de sweet spot voor mij te zijn.

Dit is de deal met de veersnelheden op Ohlins-schokdempers voor de R-Nine-T. De geselecteerde veren voor deze modellen zijn alleen verkrijgbaar in volledige snelheden. Dit betekent dat in plaats van de gebruikelijke gewichtstoenames van 20 lb die we zouden gebruiken om een moderne sportmotor op maat te maken met bijvoorbeeld 95 Nmm of 10 Nmm of 105 Nmm voor elke extra 20 pond, we nu alleen volledige snelheden gebruiken. Er is geen 155 Nmm tussen de 160 Nmm veer en de 150 Nmm veer. Kortom, elke snelheid boven de 120 Nmm is alleen in volledige snelheden. Dit betekent dat één veersnelheid nu dichter bij een gewichtsbereik van 40 lb komt. Dit veel bredere gewichtsbereik maakt het ook moeilijker om de rijkwaliteit aan te passen aan de behoeften van elke individuele rijder. Laten we eerlijk zijn: :laugh2: iedereen is een professionele racer totdat het tijd is om een ritje op de weg te maken en dan wil iedereen comfort en een soepele rit op een belachelijk hobbelige weg en de meesten zijn bereid om wendbaarheid en direct handling daarvoor op te offeren. Het komt neer op een compromis en op basis van het daadwerkelijke type gebruik, de locatie van gebruik en de rijstijl is het niet altijd een one-size-fits-all-deal.

Dat gezegd hebbende, betwijfel ik of iemand die de Ohlins-schokdempers op zijn R-Nine-T heeft geprobeerd, zal beweren dat de Ohlins-schokdemper, ongeacht de geselecteerde veersnelheid, 1000 keer beter is dan het waardeloze ding dat de fabriek erop zet. We hebben tientallen en tientallen klanten die de doorzakking na de installatie niet eens controleren en gewoon enthousiast zijn over hoe veel beter de Ohlins is. Natuurlijk hebben we er een paar die constant op zoek zijn naar de magische perfecte set-up elke keer dat ze een been over de motor gooien en nooit stoppen met het aanpassen van de instellingen, maar die jongens zijn zeker in de minderheid.

Heeft Unit ooit een verhogingskit uitgebracht?
Ja, dat hebben ze: https://www.unitgarage.com/special_parts/suspension_and_cooling/cartridges_fork_high_version

De lip van de originele stanchions moet echter in een draaibank worden afgedraaid. Ziet eruit als een veel goedkopere optie in vergelijking met de Wunderlich-kit, maar iets arbeidsintensiever om te installeren en niet zo hoog.
Inderdaad, Unit heeft een product bedacht, maar aangezien dit geen Ohlins-product is (het lijkt erop dat de voorkant van Andreani is), ga dan verder met deze discussie elders op het forum om dit draadje niet van het onderwerp af te leiden. Bedankt! :)

Ik bereid me voor om mijn bestelling te plaatsen bij mijn lokale winkel voor patrooninserts voor de voorwielophanging. Ik denk dat ze zoiets als Nix zijn. Ik denk dat ik mijn antwoord weet, maar ik wil mijn noob-ness in de winkel minimaliseren.

Voor mijn Ă–hlins achterwielophanging heb ik een 140 veer besteld (ik denk dat het zo was). Moet ik ook om een 140 veer vragen voor de voorwielophanging?

Bedankt jongens.

Hallo mensen, ik kon geen vergelijking vinden met deze twee voorste cartridges.

FKS 509 NIX 30
vs
FGK 231 NIX 30

Beide voor 2014-2016
Ohlins website legt het niet echt goed uit. Ik gok dat de FGK 231 een langere lengte heeft, maar de lengte van de FKS 509 staat niet vermeld. Iemand met andere ideeën?

Onderdeelnummer FKS 509
Slag 120 mm
Adviesprijs $ 875,00
Opmerkingen 08790-xx veerserie

Onderdeelnummer FGK 231
Lengte 741 mm
Slag 120 mm
Veer *
Adviesprijs $ 1.150,00
Opmerkingen 08790-xx veerserie

Hier is een korte beschrijving van de FGK 231 van de website van Wunderlich:
Ohlins NIX Cartridge Kit, R nine T (#FGK231) Oil and Water Cooled (1994 to present) FGK231 | BMW Wunderlich America

Ă–hlins NIX Cartridge Kit
Voor 2012 nam Ă–hlins de klassieke en populaire Road & Track voorvork en stelde een ambitieus doel. Het resultaat is de geheel nieuwe FGRT200 voorvork. Het maakt niet uit of je op weg bent naar een nationale wegrace-titel of dat je met je motor een ritje maakt op je favoriete weg. De nieuwe voorvork geeft je veel prestaties, stabiele demping en fantastisch comfort.

De nieuwe voorvork is voorzien van de Öhlins 30 mm Cartridge Kit aan de binnenkant, een winnende kit in verschillende nationale superbike kampioenschappen. Compressie- en rebound-aanpassingen zijn eenvoudig te doen met compressie-aanpassing in één poot en rebound-aanpassing in de andere poot. De nieuwe voorvork geeft een grote verbetering in bandgevoel, remondersteuning en de algemene handling van de motor. Het buitenste ontwerp is opnieuw ontworpen om deze voorvork nog aantrekkelijker te maken.

Kenmerken:

Grotere schotten met stabiele demping en hoge prestatiereserves
Lichtgewicht en compact
Rebound- en compressiedemping en veervoorspanning instelbaar door de bediener van (boven)
Gemakkelijk te veranderen instellingen
Meer instelonderdelen zoals vorkveren beschikbaar
Optionele vorkveren van 8,0 N / mm tot 10,5 N / mm ¬ (geleverd met 9,0 N / mm veren)

Ik wil dit gebruiken op mijn UGS in plaats van de BM-641, het totale lengteverschil is slechts 6 mm volgens Ă–hlins en de hoogteversteller heeft een bereik van 10 mm, dus ik was van plan dat te doen...

Heeft iemand die de BM-440 heeft geĂŻnstalleerd de verstelbare rijhoogte-clevis aan de onderkant? Ik wil dit gebruiken op mijn UGS in plaats van de BM-641, het totale lengteverschil is slechts 6 mm volgens Ă–hlins en de hoogteversteller heeft een bereik van 10 mm, dus ik wilde dat doen.....
Ik heb een BM 440 maar mijn afsteller aan de onderkant is voor Rebound.

I have a BM 440 but my adjustor at the bottom is for Rebound.
Ja, dat zijn ze allemaal, op de BM640, die standaard is voor de UGS, zit onder de reboundknop een schroefdraadversteller voor de rijhoogte, die 10 mm extra geeft.
Wil weten of iemand met de BM440 dat als optie heeft, want ik wil de standaard rijhoogte maar dan met die schokdemper die in totaal 6 mm korter is.

Ja, dat zijn ze allemaal, op de BM640, die standaard is voor de UGS, onder de reboundknop zit een schroefdraadversteller voor de rijhoogte, die 10 mm extra geeft.
Ik wilde weten of iemand met de BM440 dat als optie heeft, omdat ik de standaard rijhoogte wil, maar dan met die schokdemper die in totaal 6 mm korter is.
Waarom zou je de BM440 verkiezen boven de BM640?

Vooral omdat het compressiedemping heeft, wat de BM640 niet heeft.

Ik hou wel van de gouden afwerking en de gele veer, maar ik zie niet in waarom Wilbers volledige verstelbaarheid aanbiedt en Ohlins niet op de scrambler/UGS. En ik heb besloten om Ohlins-cartridges voorin te gebruiken en wil dat het merk achterin overeenkomt. Ik accepteer de BM640 als ik de BM440 niet kan hebben, want naar alle berichten werkt hij prima en is hij een enorme verbetering ten opzichte van de standaard (wat eerlijk gezegd niet moeilijk zou zijn), maar ik zou de betere specificatie verkiezen.

661 - 680 of 962 Posts