BMW NineT Forum banner
61 - 80 of 150 Posts
als je de hele thread leest, is dat de reden waarom ik hiermee ben begonnen...om een plek te hebben om gemakkelijk toegang te krijgen tot mijn registratie
Ik bewaar mijn registratie in een heel klein vouwportemonnee samen met mijn verzekeringskaarten. Ik stop die en mijn telefoon gewoon in de binnenzak van mijn motorjas. Gemakkelijk om te pakken als ik word aangehouden.

Ik vind de "speciale sleutel" - hierboven afgebeeld - die bij mijn fiets wordt geleverd leuk. Het is niet moeilijk te gebruiken en biedt een mate van beveiliging.

Ik heb de dealer erop gewezen dat het zadelgereedschap ontbrak een paar dagen nadat ik de motor had opgehaald. De manager beloofde er een voor me te bestellen. Beter mijn dealer er weer over lastig vallen! ;)

De tool kwam van mijn fiets, maar als ik niet goed uitgelijnd ben terwijl ik hem ondersteboven probeer los te schroeven, is het moeilijk om hem te draaien en kan hij dus beschadigd raken, dus
ik ben ook gewoon gegaan en heb een mooie momentsleutelset gekocht en die halve sleutel ergens weggelegd.
Dave, ga naar de dealer voor een paar spiegels of iets anders :)

sleutelmaat achterbankbout

Ik heb de Wunderlich tail tidy van mijn dealer geïnstalleerd en helaas interfereert het achterste reflecterende paneel met de fabriekssleutel. Dus ik kan de achterste schroef niet losschroeven als ik de bult wil verwijderen en de achterbank wil installeren... :| Weet iemand welke maat die torx-sleutel heeft, zodat ik een langere (in L-vorm) kan kopen? Blijkbaar is het een kleine, kleiner dan een T10

Ja, ik heb de mijne ook een paar weken geleden ontvangen. Er blij mee en het maakt het verwijderen van de stoel een fluitje van een cent.

Rizoma undertail / club s kit en duozadelbout

Mijn motor krijgt wat werk bij mijn dealer, inclusief de tail tidy, die de Rizoma club S-signalen en tail tidy bevat.

Mijn dealer legde uit dat mijn toolloze duozadelbout niet bruikbaar zal zijn met de rizoma kit. Bovendien werd me verteld dat de Rizoma-kit de bout op de een of andere manier aan de kit bevestigt, zodat je hem niet kunt vervangen (dit is vreemd)...

Voor degenen onder jullie met de Rizoma tail tidy, wat voor soort bout (en boutkop) wordt er gebruikt en wat gebruiken jullie om te verwijderen....?

Bedankt

Ik had er zo een rondslingeren, dus gooide ik het uiteinde weg en schroefde het erin. Door een rubberen ring toe te voegen, zorgde ik ervoor dat het mooi vast kon zitten. Veel gemakkelijker om in te schroeven dan de originele bout en zit mooi vlak onder de achterkant. Heb nog geen grote afstand gereden om er zeker van te zijn dat het niet loskomt, maar kan me niet voorstellen dat het slechter is dan een duimschroef!

Attachments

Gereedschapsvrije verwijdering is niet eenvoudig met de Rixoma Fox kit

Mijn dealer legde uit dat mijn gereedschapsvrije passagiersstoelbout niet bruikbaar zal zijn met de rizoma kit.
Dat klopt, alleen de originele stoelbout kan worden gebruikt.
Ook kunt u de OEM torx 'sleutel' niet gebruiken om de bout los te schroeven, alleen een standaard torx bit past.

Daarnaast werd mij verteld dat de Rizoma kit de bout op de een of andere manier aan de kit bevestigt, zodat je hem niet kunt vervangen (dit is vreemd)...
De Rizoma tailtidy bevestigt de bout niet aan de kit, maar bedekt het gebied zo goed dat de bout in positie wordt vastgehouden en niet kan worden verwijderd.
Dit werkt eigenlijk goed, omdat je toegang hebt tot de boutkop via een sleuf in de tailtidy, hij zit altijd precies daar in dezelfde positie, dus geen gefriemel om de torx bit in de boutkop te krijgen.

Mocht u de bout moeten vervangen, dan zult u eerst de tailtidy moeten verwijderen.

De bovenstaande informatie is van toepassing als u de Rizoma Fox tailtidy kit monteert volgens de fabrieksvoorschriften.
Als u de tailtidy op maat dichter bij de achterbank/bult wilt monteren, zult u een nieuw toegangsgat moeten boren.

Dat klopt, alleen de originele bout van de zitting kan worden gebruikt.
Ook kunt u de OEM torx 'sleutel' niet gebruiken om de bout los te schroeven, alleen een standaard torx bit past.

De Rizoma tailtidy bevestigt de bout niet aan de kit, maar bedekt het gebied zo goed dat de bout in positie wordt vastgehouden en niet kan worden verwijderd.
Dit werkt eigenlijk goed, omdat je toegang hebt tot de boutkop via een sleuf in de tailtidy, hij zit altijd op dezelfde positie, dus je hoeft niet te rommelen om de torx bit in de boutkop te krijgen.

Mocht u de bout moeten vervangen, dan zult u eerst de tailtidy moeten verwijderen.

De bovenstaande informatie is van toepassing als u de Rizoma Fox tailtidy kit monteert volgens de fabrieksvoorschriften.
Als u de tailtidy dichter bij de achterbank/bult wilt monteren, zult u een nieuw toegangsgat moeten boren.
Hartelijk dank voor deze informatie.

Ik merkte dat de fox tailtidy een beetje uitstak van de zitting, niet helemaal mijn smaak. Is er een draad over het onderwerp om de tailtidy dichter bij de achterrand van de passagiersstoel te brengen? Wat moet er geboord worden; de fox assembly?

Er zijn hier al veel oplossingen getoond, maar toch, wanneer de bout losraakt, is het waarschijnlijk dat de passagiersstoel wegvliegt. Ik hou niet van dit concept.
Ik heb een tapeind in mijn stoel geplaatst en de stoel vastgezet met een gekartelde moer.
In het geval dat de moer eraf moet, kan de stoel er niet zomaar af, vanwege de aanwezigheid van het tapeind.
Ik heb hetzelfde gebruikt als Midnight9T, maar ik heb het andere uiteinde weggegooid >:), ik gebruik alleen de zachte zelfborgende moer.

Oké, dus nu met de Rizoma Fox undertail kit heb ik een zeer nette set-up en de bout van de passagiersstoel blijft op zijn plaats wanneer de stoel van de bevestiging wordt losgemaakt.

Vraag: weet iemand een korte T30 Torx-sleutel die ik bij mijn sleutels kan houden? Hij moet slank, kort en licht zijn.

Ik ben er zeker van dat er variaties zijn van torx-sleutels, maar ik dacht dat ik het aan de groep zou vragen, want er is altijd wel iemand die een geweldige oplossing weet.....

Bedankt bij voorbaat.

Ik gebruik wat witte loodgieterstape op de schroefdraad en het komt nooit los. Ik zorg er ook voor dat de leren riem altijd over de passagiersstoel ligt; voor het geval dat

Ik ben er zeker van dat die handgreep veel gemakkelijker is dan de sleutel die wordt meegeleverd, maar ik bewaar de sleutel gewoon aan dezelfde ring als de fietssleutel........
De handleiding spreekt over een sleutel die wordt meegeleverd, maar ik lijk er geen te hebben gekregen.

Tenzij hij onder de stoel wordt bewaard, want ik heb hem nog niet opgetild :>)

Ik ontdekte dit feit pas toen ik de handleiding begon door te nemen.

Is dit een "niet uitgegeven" item uit de VS, zoals de dwA-afstandsbediening?

Indien mogelijk, zou ik het graag willen weten voordat ik de dealer benader.

Bedankt,
Mike - West Palm Beach

De handleiding heeft het over een sleutelsleutel die wordt meegeleverd, maar ik heb er blijkbaar geen gekregen.
Tenzij hij onder de stoel is opgeborgen, want ik heb hem nog niet opgetild :>)
Ik ontdekte dit feit pas toen ik de handleiding begon door te nemen.
Is dit een "niet uitgegeven" item uit de VS, zoals de dwA-afstandsbediening?
Indien mogelijk, zou ik het graag willen weten voordat ik de dealer benader.

Bedankt,
Mike - West Palm Beach
Mike

De sleutelsleutel is waar deze hele draad over gaat om te vermijden, omdat het geen werkende oplossing is. Waarom neem je niet gewoon een paar minuten de tijd om het te lezen en je weet alles tot in den treure

Mike

De sleutel is waar deze hele draad over gaat om te voorkomen, omdat het geen werkende oplossing is. Waarom neem je niet gewoon een paar minuten de tijd om het te lezen en je weet alles tot in den treure
Zoals je suggereerde. Bedankt.
De paar minuten duurden iets langer.
Er wordt melding gemaakt van het moeten lastig vallen van de dealers om het gereedschap van hen te krijgen.
Zal waarschijnlijk een alternatief systeem gebruiken voordat er veel tijd verstrijkt.
Er lijken verschillende opties te zijn.

Beetje teleurstellend van BMW om een gedeeltelijk nutteloos gereedschap te krijgen.
Of niet gegeven, in mijn geval,

Mike.

Gedaan zoals je voorstelde. Bedankt.
De paar minuten duurden iets langer.
Er wordt melding gemaakt van het moeten lastigvallen van de dealers om de tool van hen te krijgen.
Zal waarschijnlijk een alternatief systeem gebruiken voordat er veel tijd verstrijkt.
Er lijken verschillende opties te zijn.

Beetje teleurstellend van BMW om een gedeeltelijk nutteloos gereedschap te krijgen.
Of niet gegeven, in mijn geval,

Mike.
Je hebt de tool niet echt nodig - en wilt hem waarschijnlijk niet eens. Verwijder gewoon de schroef met een standaard torx-schroevendraaier en vervang deze door een van de duimschroeven die in deze thread worden voorgesteld.

61 - 80 of 150 Posts