BMW NineT Forum banner
81 - 100 of 150 Posts
Bedankt jongens.
Nu moet ik alleen nog uitzoeken of ik een DWA-afstandsbediening bij de motorfiets had moeten krijgen.
Dat heb ik in een andere thread gevraagd.
Ik heb de motor zaterdag opgehaald :>)
Groeten,
Mike.

Er zijn hier al veel oplossingen getoond, maar toch, wanneer de bout losraakt, is het waarschijnlijk dat de passagiersstoel wegvliegt. Ik hou niet van dit concept.
Ik heb een tapeind in mijn stoel geplaatst en de stoel vastgezet met een gekartelde moer.
In het geval dat de moer eraf moet, kan de stoel er niet zomaar af, vanwege de aanwezigheid van de tapeind.
Ik heb hetzelfde gebruikt als Midnight9T, maar ik heb het andere uiteinde weggegooid >:), ik gebruik alleen de zachte zelfborgende moer.
Image

Image

Image

Image
Heel goed! Heb je die zelfborgende moer van een snelsluiter van een fiets?

Dat klopt Trappist, het is een gekartelde moer M6 van een fietszadelpen snelspanner met een nylon ring erin om er een lichte borgmoer van te maken, maar het is mogelijk om hem zonder gereedschap te hanteren.

Ik heb een aantal oplossingen voor het probleem met de bout van de stoelbekleding bekeken, en wauw, wat denken sommigen van jullie er veel over na/geven er veel aan uit. Een maand geleden ben ik gewoon naar mijn plaatselijke bouwmarkt gegaan en heb ik een roestvrijstalen 6M 25mm vleugelbout voor ¥195 (ongeveer $1,50) en een 20mm ring gekocht. En hij zit net zo stevig vast als de dag dat ik hem erop zette.

Als je erover nadenkt, is de bout om de stoel los te maken waarschijnlijk de enige die veel eigenaren ooit zullen aanraken, dus waarom er niet beter over is nagedacht, is mij een raadsel. Ik denk dat de Torx-bout en de chique sleutel het idee waren van een of andere domme MBA. Als je ook naar de kwaliteit van de originele bout kijkt, of het gebrek daaraan in dit geval - het is rotzooi - krijg je zeker het gevoel dat de goedkoopste Chinese bieder dat contract met een enorme marge heeft gewonnen.

Attachments

Er is een lokale plek genaamd Tacoma Screw met allerlei bevestigingsmiddelen en personeel aan de balie dat ze voor je achterin kan vinden. Geweldige plek.

Ik vroeg om een duimwielbout en hij stelde deze zwarte plastic duimwielen voor die stevig op de originele boutkop drukken.

Hij gaf me er een paar (monster - gratis) en ze werken geweldig.

Ik heb een aantal van de oplossingen voor het probleem met de bout voor de zitting bekeken, en wauw, wat denken sommigen van jullie er veel over na/geven er veel aan uit. Een maand geleden ben ik gewoon naar mijn plaatselijke bouwmarkt gegaan en heb ik een roestvrijstalen 6M 25mm vleugelbout voor ¥195 (ongeveer $1,50) en een ring van 20mm gehaald. En hij zit net zo stevig vast als de dag dat ik hem erop zette.

Als je erover nadenkt, is de bout om de zitting los te maken waarschijnlijk de enige die veel eigenaren ooit zullen aanraken, dus waarom er niet beter over is nagedacht, gaat mijn pet te boven. Ik denk dat de Torx-bout en de chique sleutel het idee van een of andere domme MBA waren. Als je ook naar de kwaliteit van de originele bout kijkt, of het gebrek daaraan in dit geval – het is rotzooi – krijg je zeker het gevoel dat de goedkoopste Chinese bieder die opdracht met een enorme marge heeft gewonnen.
Dit is precies wat ik heb gedaan. Alleen heb ik een iets langere bout besteld om de bult wat steviger vast te houden (of er tenminste in te geloven). Ik heb ook een brede ring en een splitring toegevoegd.

Marco, het is veel beter om een bout te kopen voor het verwijderen van de zitting zonder gereedschap. Het is een bout met een grote gekartelde kop die je met je vingers kunt installeren en verwijderen. Het maakt het leven een stuk gemakkelijker. Ze kosten ongeveer $15 en zijn gemakkelijk te vinden bij verschillende aftermarket leveranciers.

Ja, helemaal mee eens. Ik heb de oem-bout verwijderd/vervangen door een bout met kartelkop de dag nadat ik mijn 9T van de vorige eigenaar had gekocht!

Hoi Marco,
om je vraag te beantwoorden, het is een T30 torx.
Ook is een security torx bit niet nodig, een standaard bit is voldoende.

Hé Ybakos, bedankt vriend, dat is echt aardig van je. Ik ben in het VK, dus het is misschien een beetje lastig om je te zien. Ik hoop dat alles goed gaat in de VS, vriend.

Hey Ybakos thanks mate that's really kind of you I'm in the Uk so it might be a bit tricky getting to see you hope all is well in the US matey
Ahaa! Kijk, dat gebeurt er als je je locatie niet invult in je profiel!!!! Niet zo subtiele hint..... >:)

• Like
Reactions: Marco
Dat idee zou het voor iemand gemakkelijker maken om uw stoel te stelen. Hier in het VK is er een golf van tuig geweest die de klokken van S1000R en S1000RRs heeft gestolen.

• Like
Reactions: Marco
Ik heb de gekartelde zadelbout gekocht bij een plaatselijke bouwmarkt, dus het lijkt niet moeilijk te vinden als je er een wilt.

Ik denk dat het klopt dat het het stelen van de zitting gemakkelijker zou maken, maar ik moet zeggen dat ik in meer jaren motorrijden dan ik wil toegeven, nog nooit heb gezien dat dat is gebeurd en ik heb motoren gehad met zadels die veel gemakkelijker/sneller/duidelijker te verwijderen zijn dan de 9T. Ik heb motoren gehad die zijn gestolen (zoals opgepakt/in een pick-up truck geladen), maar nog nooit een zitting verloren, dus zitting-ontvoering staat nergens op mijn zorgenradar.

Het is sowieso geen erg goed zadel... :)

(dit is een paar minuten later toegevoegd) OTOH, er is niets onder de zitting waar ik bij moet kunnen tijdens het rijden, dus ik denk dat het hebben van een gekartelde zadelbout niet echt zo nuttig is. Het is niet zo dat er opbergruimte is waar ik toegang toe moet hebben.

Ik denk dat de schroefdraad onder de stoel om de een of andere reden M6 is, maar misschien kan iemand anders dit bevestigen.
M6 x 25

81 - 100 of 150 Posts