BMW NineT Forum banner
21 - 40 of 76 Posts
Ik heb diezelfde koplamp op mijn motor. Ik heb een half seizoen gereden voordat de helft van de halo doorbrandde. Weet iemand een coole LED-koplamp die lang meegaat?
Ik had ook een 7" koplamp van Amazon/eBay, en hoewel ze op korte afstand helderder kunnen zijn dan halogeen, is de lichtoptiek niet de beste qua lichtspreiding/afstand. Het is een goede budgetoptie voor stadsritten of als je voornamelijk overdag rijdt.

Hieronder staan enkele opties van het merk Genuine:
  1. JW Speaker (die ook LED-verlichting produceert voor Motodemic, Indian en Harley Daymaker)
  2. Nolden (die de LED LIghtBomb produceert voor AC Schnitzer als je in Europa woont)
  3. VisionX
  4. TruckLight (het enige nadeel van Trucklight is dat hij te ver uitsteekt, tenzij je deze adapter koopt > Beugel kopen voor Truck-Lite LED-koplamp | Louis motorkleding en -technologie (ze verzenden helaas NIET naar de VS)
  5. **MISSCHIEN: De BMW R18 lijkt nu een 7" LED-koplamp te hebben, ik wacht tot mijn lokale dealer die motor op voorraad heeft, zodat we de koplampassemblage en bedrading kunnen bekijken.
Tenzij je voor een Harley Day-Maker gaat, is de enige andere gerenommeerde/echte 7" LED-koplamp met een halo van Vision X 7″ XMC Motorfiets LED-koplamp – Vision X USA
JW Speaker heeft een versie met een "halve halo", maar geen volledige.

Alle andere die ik ken, zijn Chinese kopieën.

Bedankt voor de tips. Werkte prima om wit en geel te verbinden. Mijn buitenste ring licht echter oranje op. Op de foto's ziet het er wit uit? Dat had ik niet verwacht.
Ik heb zojuist dezelfde lampen op mijn 2015 NineT geïnstalleerd door de bovenstaande instructies te volgen (gele draad van de lamp verbinden met witte draad van de NineT), en kwam hetzelfde probleem tegen: de buitenste halo-ring lichtte oranje op :) Zag er sowieso best cool uit!

Het veranderen van de bedrading (witte draad van de lamp naar witte draad van de NineT) loste het op: witte buitenring! Ik weet niet zeker waarom het bij sommigen van jullie anders werkte.

Hierbij een paar foto's voor/na. Tot nu toe erg blij met de kwaliteit van de lamp, vooral gezien de relatief lage prijs.

137824

137820

137822

137823

Hallo mensen, nieuw op het forum, want ik heb net een R9t Scrambler 2020 opgehaald en apart over dit onderwerp gepost, maar ik vroeg me af of de lamp in de originele behuizing past, wat uiteraard wel zo is.
De foto's zien er geweldig uit. Bedankt

Hoi mensen, nieuw op het forum, want ik heb net een R9t Scrambler 2020 opgehaald en apart op dit onderwerp gepost, maar gevraagd of de lamp in de originele behuizing past, wat uiteraard wel zo is.
De foto's zien er geweldig uit. Bedankt
Gefeliciteerd met de nieuwe motor! Voor mijn 2015 NineT Roadster past de LedPerf-lamp (ik heb Type 2, HEADMRNIT1200147WH, Ronde LED-koplamp voor BMW Motorrad R Nine T - 5 jaar garantie) inderdaad in de originele behuizing. Ik weet niet zeker of de Scrambler precies dezelfde behuizing heeft? Ik heb ook een Unit Garage koplampafdekking geïnstalleerd, waardoor het een heeeeel krappe pasvorm is 😅. Gelukkig leverde Unit Garage een alternatieve langere schroef mee om de behuizing in de koplampring te vergrendelen.

Mijn ervaring met de LedPerf-lamp na een paar maanden rijden en nachtritten:
  • Het licht is véél helderder en beter dan het origineel. Duidelijker zicht op de weg, betere zijstralen en duidelijker zicht op verkeersborden boven/zijkant
  • Betere zichtbaarheid van mezelf voor andere mensen op de weg. Kleine opmerking is dat de lichtbundel naar mijn smaak iets te hoog gericht is, ook al staat de koplamp al in de laagste stand op de motor. Heb tot nu toe geen auto's zien seinen/klagen, dus misschien is het net acceptabel

141948

Alles was prima. Heel erg bedankt

Image
Hoi Matteo, kun je me alsjeblieft in het Italiaans uitleggen hoe je het probleem hebt opgelost? Ik heb dezelfde motor en dezelfde ledperf type 2, maar ik krijg het positielicht niet aan de praat. Ik heb de w5w maar misschien doe ik iets verkeerd bij het aansluiten van de kabels. Bedankt

Ik heb Type 2 besteld, waarvan ze adviseren dat deze op de Scrambler past, evenals het Hella heldere koplamp scherm van Amazon UK en wacht gewoon op de levering van de Wunderluch Daytona kuip met getinte sportruit, die momenteel 2 weken te laat is. Hoe dan ook, ik hoop dat het allemaal werkt en past en zal een foto plaatsen als het klaar is en adviseren hoe de montage verliep.

Trouwens jongens, ik heb net een telefoontje gehad van PIAA en hun 530 Fog (breed en ondiep) / Drive (smal en diep) assortiment, zowel in wit als geel (4 lampen), wordt in Japan per stuk verkocht. Ze hebben de motorsector nog niet echt aangeboord en richten zich voornamelijk op off-road SUV's etc., maar zijn nu bereid om te overwegen een aantal te importeren om de markt te testen.
Als iemand geïnteresseerd is in dit type lamp, heb ik aangeboden de info door te geven, zodat 'management' kan beslissen of het de moeite waard is om deze markt te ontwikkelen. Uiteraard zijn R9T-bezitters slechts één segment, waarbij de GS-rijders breder zijn, vermoed ik.
Laat me je gedachten weten?
(Ter info, ik heb geen commerciële relatie met PIAA)
Bedankt Bluezy

Gefeliciteerd met de nieuwe motor! Voor mijn 2015 NineT Roadster past de LedPerf-lamp (ik heb Type 2, HEADMRNIT1200147WH, Ronde LED-koplamp voor BMW Motorrad R Nine T - 5 jaar garantie) inderdaad in de originele behuizing. Ik weet niet zeker of de Scrambler exact dezelfde behuizing heeft? Ik heb ook een Unit Garage koplampafdekking geïnstalleerd, waardoor het een érg krappe pasvorm is 😅. Gelukkig leverde Unit Garage een alternatieve langere schroef mee om de behuizing in de koplampring te vergrendelen.

Mijn ervaring met de LedPerf-lamp na een paar maanden rijden en nachtritten:
  • Het licht is véél helderder en beter dan het origineel. Duidelijker zicht op de weg, betere zijstralen en duidelijker zicht op verkeersborden boven/zijkant
  • Betere zichtbaarheid van mezelf voor andere weggebruikers. Kleine opmerking is dat de lichtbundel iets te hoog gericht is naar mijn smaak, ook al staat de koplamp al in de laagste stand op de motor. Heb tot nu toe geen auto's zien seinen/klagen, dus misschien is het net acceptabel

View attachment 141948
Fiets ziet er geweldig uit. Heb je de vorken zwart gemaakt?

Bedankt! 😀 Ik heb ze vorig jaar eigenlijk in "Donkergrijs Aluminium" gewrapt met 3M, dus ik kan altijd terug naar goud wanneer ik maar wil. Het houdt tot nu toe erg goed!
Laat maar, ik ben een idioot, je hebt het al gelinkt. Ik wou echt dat ze dat naar de VS zouden verzenden, want ik zou er graag een willen oppikken.

De Ledperf type 2 op mijn Scrambler laten monteren en hij is meer gebogen dan de standaard koplamp, dus de heldere koplampbeschermer met 4 lipjes past niet.
Mogelijk moet ik de UG-beschermer gebruiken die hierboven is afgebeeld. Balen, want de eerste kwam kapot aan, dus veel gedoe.

Bedankt

Heb net de Ledperf type 2 gemonteerd samen met de Wunderlich Daytona kuip en heb moeite om de lamp gecentreerd te krijgen in de opening van de kuip, omdat er niet veel speling is om de kuip aan te passen.

Suggesties?

Ook is de lamp beslagen bij de grootlichtstraal. Zag een soortgelijke opmerking hierboven. Is dit normaal bij deze lamp?

Laatste vraag, is het zo dat de lamp niet bedraad kan worden om alleen DRL te hebben tijdens het rijden? Ik heb DRL als hij aan staat, maar niet tijdens het rijden, en tijdens het rijden gaat ook de grootlichtstraal aan.

Alle hulp wordt gewaardeerd.

Bedankt

Ik kan de lage pilaarbol niet in de mistlampbehuizing plaatsen, omdat deze er recht in moet en de ventilator de rand van de voorste lampbehuizing raakt, waardoor deze wordt geblokkeerd.
De hoge pilaarbol past in de behuizing, maar de ventilator staat omhoog, waardoor het deksel niet teruggeplaatst kan worden.
Kunt u alstublieft nogmaals uitleggen wat u vraagt? Gaat uw vraag over een LED-lamp of over een complete LED-koplampunit?

Het lijkt erop dat u misschien naar een lamp vraagt, aangezien u een ventilator noemt (die sommige LED-lampen hebben) en dat u mogelijk problemen heeft met het installeren ervan in een standaard koplamp.

We willen u graag helpen als we kunnen. :)

Net terug (onder garantie)
Image
mijn Ledperf type 2 vanwege echt slechte beslaan (getoond na 1 uur rijden) en hoop dat ze het kunnen repareren. De koplamp is pas 6 maanden oud en is sinds de installatie licht beslagen, maar werd steeds erger. Ik hou van de (niet-beslagen) look en prijs, maar zal hem vervangen als hij niet gerepareerd kan worden.

Heb net de LedPerf-koplamp (Type 2) gemonteerd en dit bericht aan de thread toegevoegd. Dit geldt voor de modellen van 2016 (onzeker over anderen)
  1. Ik kan bevestigen dat het licht in de OEM-behuizing past. Het is een beetje lastig, maar als je de grote weerstandseenheid diagonaal op de achterkant van de heatsink plakt (uiteraard met tape), is het veel gemakkelijker om de assembly te plaatsen.
  2. Veel dank aan Starman voor zijn eerdere bericht. Je moet de witte DRL-draad aftappen; Gebruik de witte draadconnector van de LED Perf-eenheid voor een wit licht (de gele draad geeft je een oranje halo). Het is een eenvoudige klus met de juiste tap.
  3. De LED Perf-eenheid wordt geleverd met een connector voor de DRL. De weerstand is maar klein, maar hij genereert een verrassende hoeveelheid warmte...niet echt wat je in die afgesloten ruimte wilt hebben. Zodra je de DRL-draad hebt afgetapt, hoef je je niet meer druk te maken over de DRL-weerstandseenheid en worden er geen fouten geactiveerd. (Ik vermoed dat de afgetapte draad het systeem voor de gek houdt).
  4. Ik ben altijd een beetje nerveus als de klus geklaard is en er onderdelen over zijn, maar alles werkt prima zonder dat kleine stukje smeulende kolen bevestigd.
Als je de OEM-koplamp wilt upgraden, kan ik de LEDPerf-units aanbevelen

Ik heb net de LED Perf-lamp gekocht voor installatie in een 2017 Racer.
Ik dacht dat hij met de koplampring zou komen, maar dat is niet zo.
Hergebruik je de standaard koplampring?

Is al het andere plug-and-play, behalve het aftappen van de witte draad voor het stadslicht?

Bedankt allemaal.

Hallo
Ik heb een aftermarket koplampring gemonteerd die prima paste (hoewel een beetje lastig te monteren, zoals hierboven), en de OEM-ring werkt ook prima. Verder was al het andere eenvoudig... tik gewoon op de DRL-draden volgens de instructies in deze thread en je bent klaar. De lamp is nu 6 maanden gemonteerd zonder problemen. Je zult de uitstekende verlichting van deze lamp echt geweldig vinden.

21 - 40 of 76 Posts