BMW NineT Forum banner
101 - 120 of 201 Posts
Ik hoop dat iemand me advies kan geven over een paar sturen. Ik wil graag een paar Rizoma-sturen die smaller zijn dan de originele. Idealiter zou ik de drag bars of een soort lager stuur willen.

Mijn zorg is dat ik ook de Rizoma-kuip heb en als ik de sturen lager zet, de kabels misschien opkroelen, omdat ze door de kuipbevestigingen lopen.

Gebruikt iemand lagere sturen met de Rizoma-kuip? Zo ja, moest je de kabels inkorten? Foto's zouden ook geweldig zijn

Bedankt allemaal
Als ik het goed begrijp, geen echt probleem. Ik heb de Rizoma-kuip en 009-sturen.

Image

Image

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Misschien een domme vraag, maar ik probeer het...heeft iemand die op zoek is naar een meer ontspannen positie, erover nagedacht om het OEM-stuur te verwisselen met dat van een ander BMW-model? Ik denk aan R1200R (oud of nieuw model) en GS (oud of LC-modellen). Vooral de laatste voor de Scrambler en urban gs

... heeft iemand erover nagedacht om het OEM-stuur te verwisselen met dat van een ander BMW-model ?...
Ja. Ik heb 2014 R1200R sturen en stuurgewichten op mijn 2015 R9T.

Thanks. Is it higher with more pull back ? Does it make significant difference and was it plug and play ?
Het is lager, smaller en verder naar voren, maar heeft meer pullback.
Ja, het maakt een verschil.
De sturen moesten worden geboord omdat de originele gaten op de verkeerde plek zaten.

Misschien moet je vermelden welk model R9T je hebt en welke positieverandering je zoekt.

Misschien R1200C sturen...

Het is lager, smaller en verder naar voren, maar heeft meer terugtrekking.
Ja, het maakt een verschil.
De staven moesten worden geboord omdat de originele gaten op de verkeerde plaats zaten.

Misschien moet je vermelden welk model R9T je hebt en welke positieverandering je zoekt.

Misschien R1200C staven...
Ik heb een Scrambler. Ik heb ook Wunderlich risers en ik was op zoek naar meer terugtrekking en een breder stuur. Dus R1200R is niet wat ik zoek, toch bedankt. Misschien de GS, maar ik denk dat het te breed is en de kabels niet lang genoeg

Laten we het over sturen hebben...

Ik dacht dat ik zou delen wat ik had gevonden in mijn onderzoek om de sturen op zowel mijn Ducati Monster als (binnenkort aan te schaffen) Urban G/S X te verlagen en recht te maken.

Ik zou geĂŻnteresseerd zijn in uw mening over deze opties, esthetiek, prestaties, de risico's verbonden aan het kopen uit China, uw ervaringen met het gebruik/de montage.

Er zijn zoveel mogelijkheden en veel verschillende producten. Sommige daarvan heb ik niet in de foto's opgenomen.

Ik verwacht dat dit alleen interessant is voor degenen die de Racer niet bezitten.

Foto's...

Standaard clip-on
Twee afgeleiden hieronder, als er ruimte is op de vorken is het een gemakkelijke klus, vooral als er tweedelige/scharnierende worden gebruikt en ervan uitgaande dat er voldoende kabel en speling is. Betekent dat je de kroonplaat wilt vervangen, tenzij je tevreden bent om de standaard riser ongebruikt te laten.

- Volledig 369 verstelbaar
De zwarte en zilveren sturen zijn eigenlijk van eBay en kosten 'bijna niets'. Hoewel de kwaliteit - als een niet-genoemd Chinees merk - een risico kan zijn (mogelijk een groot risico), bieden ze een oneindige hoeveelheid mogelijkheden (binnen de reikwijdte van kabels en ranginterferentie).

- Normale clips (ook scharnierend/tweedelig)
Minder verstelbaar en daardoor netter.

Ace sturen (cafe racer stijl)
Nieuw voor mij, maar een goede manier om de bestaande riser klem op de kroonplaat te hergebruiken. Onzeker of het geschikt zou zijn voor de NineT.

Hybride (geen idee hoe deze zouden kunnen heten)
Ze zijn een mix van de Ace stuur die door de bestaande riser klem gaat, maar oneindige positionering heeft zoals de clip-ons.

Kroonplaat met geĂŻntegreerde clip-on
Mogelijk de netste oplossing, deze worden gemaakt door dmoto.co (ik heb niet gekeken maar deze zouden mooi zijn voor mijn Ducati). Ze zijn niet zo flexibel als sommige van de anderen, maar het eindresultaat van de hoek/positie past, ik stel me voor dat het heel schoon is.

Attachments

Ik ben in geen geval een dirt-rijder, maar toen ik met mijn r1200gs op onverharde wegen reed, was mijn natuurlijke neiging om erop te gaan staan, mijn benen wat hobbels te laten absorberen, ook mijn armen te gebruiken...

Ik denk dat hij gewoon voor een look gaat die hij leuk vindt.
Ja, precies dat. Het is weliswaar een vreemde actie. Zoals het dragen van hoge hakken tijdens het bergbeklimmen!

Hier is mijn inspiratie... en hoewel dit behoorlijk hoge eisen stelt, wil ik graag experimenteren met de rijpositie.

Misschien moet ik om die reden de meest verstelbare sturen nemen en naar hartenlust spelen.

Attachments

Hallo! Weet u waarom alleen het model MA011 van Rizoma compatibel is met de 9T na 2017?
De MA006 en MA009 zijn compatibel met de eerste modellen, maar niet voor 2017 en later...

Wat is de reden voor deze incompatibiliteit?

Ik kan geen reden bedenken waarom een van die modellen niet zou werken.

Op de Rizoma-website staat ook alleen de MA011 voor de 14-16 9Ts, wat ook niet klopt.

Ik ben het met @LoRez eens. Ik heb MA008B-sturen gemonteerd (nu verouderd en vervangen door de MA009, die iets breder zijn, geloof ik) en er waren geen problemen. De belangrijkste dingen om op te letten zijn de diameter van de sturen bij de stuurklemmen en bij de bedieningselementen (veel sturen zijn tegenwoordig taps toelopend) en houd er rekening mee dat het significant veranderen van de stuurlengte ten opzichte van de standaard invloed kan hebben op de pasvorm van de rem- en koppelingsleidingen, maar ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat je grote problemen zult hebben.

Ik ben erg blij met mijn MA008-sturen, lager en smaller dan OEM, maar niet zo laag als de MA011-sturen (of clip-ons wat dat betreft). Wat de rem- en koppelingsleidingen betreft, die bollen nu iets uit door de afname van de hoogte en breedte, maar niet zo erg dat het echt opvalt, dus ik heb nooit de moeite genomen om er nieuwe leidingen voor te laten maken.

Ik kan geen reden bedenken waarom een van die modellen niet zou werken.

Op de Rizoma-website vermelden ze ook alleen de MA011 voor de 14-16 9Ts, wat ook niet klopt.

Het staat in hun TUV-certificatie pdf-document:

-model: R1ST R NINE T / nummer e1*2002/24*0230 / compatibel met: MA005, MA006, MA008, MA009, MA010, MA011, MA015.
-model: 1N12 R NINE T / nummer e1*168/2013*00009 / compatibel met MA11
-model: 1N12 R NINE T Scrambler / nummer e1*168/2013*00009 / compatibel met MA005, MA006, MA008, MA009, MA010, MA011.

Misschien doet rizoma de TUV-tests voor een Nine T 2017 alleen met de MA011 en niet met de andere sturen?

Sorry voor mijn Engels...

Je hebt waarschijnlijk gelijk dat Rizoma gewoon geen TUV-tests heeft uitgevoerd met de 2017 R nineT voor een andere stuur dan de MA011. De andere sturen passen fysiek prima, maar ik denk dat het afhangt van de wetten van het land waar je bent, of ze niet-TUV-onderdelen toestaan (of waarschijnlijk of de verzekeraars het toestaan).

Op zoek naar een aanbeveling... Ik heb de subtiele Wunderlich-verhogers die de hoogte in orde maken, maar mijn standaard stuur is nog steeds een beetje te ver weg voor mijn schijnbaar kangoeroe-achtige armen. Ik dacht eraan om de Wunderlich-verhogers te vervangen door iets dat omhoog komt en terugkomt naar de rijder en ik zie dat er hier op deze thread opties zijn - Rox, Heli, Verholen etc. Nu, dit kan me de juiste positie geven, maar ik heb twee problemen... Esthetisch ben ik niet overtuigd, en zelfs als ik ervoor ga, is mijn stuur nog steeds een beetje aan de brede kant. Er lijkt niet veel ruimte te zijn om de standaard stuur te verzagen en de handvatten, koppeling en remhendels/hoofdcilinders opzij te schuiven omdat ze onmiddellijk de stuur raken bij de eerste bocht, dus ik dacht, waarom niet het stuur veranderen in plaats daarvan - naar iets dat wat smaller is dan standaard, dat me een verhoging geeft en een verschuiving dichter bij de rijder... Dus, heeft iemand dit gedaan en kan een geschikte stuur aanbevelen, misschien met advies over problemen die u bent tegengekomen - afwijkende BMW stuur- of gripdiameters etc. etc. Bedankt.

Discussie over merk/afmeting van het stuur

De stuurmarkt lijkt groot genoeg, aangezien producten worden geleverd door Rizoma, LSL, ABM om er maar een paar te noemen. Maar hoe zit het met die MX-merken zoals Renthal, Pro-Taper, WRP? Heeft iemand dit soort sturen op zijn motorfiets gemonteerd? Ik heb gemerkt dat de stuur met de Renthal 1 1/8 sturen veel langer waren dan OEM en andere merken, ongeveer 800 mm.

Waarom de voorkeur voor een kortere/smallere stuur zoals een Rizoma, LSL, WRP die ongeveer 740-760 mm zijn, ten opzichte van de 800 mm?
Zijn er comfort- of handlingvoordelen ten opzichte van de een of de ander?

Ik was van plan om een Renthal 1 1/8 twinwall stuur op mijn motor te monteren. Maar merkte ook dat deze sturen opties hebben voor verschillende hoogtes!

Zou graag gedachten en meningen horen over waarom mensen hun stuur hebben gekozen

Ik heb de Pro Taper Adventure High sturen op mijn Scrambler gemonteerd. Ik vond ze geweldig, maar ik kon me gewoon niet over de reclame op de sturen heen zetten, die naar mijn mening afbreuk deed aan de motor. Niet alleen dat, ik had moeten wachten met het boren/markeren van gaten totdat ik ze had afgesteld zoals ik ze wilde hebben. Ik ga een ander stuur kopen, ze laten poedercoaten en ze dan installeren. Ik heb echter geen haast, want ik ben enorm blij met wat ik sindsdien heb bedacht.

Ik heb de Pro Taper Adventure High sturen op mijn Scrambler gemonteerd. Ik vond ze geweldig, maar ik kon niet over de reclame op de sturen heen komen, wat naar mijn mening afbreuk deed aan de motor. Niet alleen dat, ik had moeten wachten met het boren/markeren van gaten als ik ze eenmaal had afgesteld zoals ik ze wilde hebben. Ik ga een ander stuur kopen, ze laten poedercoaten en ze dan installeren. Ik heb echter geen haast, want ik ben enorm blij met wat ik sindsdien heb bedacht.
Geweldig! Dus ja, ik heb over het boren gehoord. Kan een gewone Black and Decker boor van Amazon die klus klaren?! Lol.

En ik ben het ook met je eens over de labeling. Vandaar dat ik voor renthal twinwall wil gaan in plaats van de fatbar, mooi groot fatbar logo erin.

De protapers zijn smaller. Hoe beviel de smallere (en iets hogere?) ten opzichte van OEM. Welke algemene verschillen zag je?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

101 - 120 of 201 Posts