Laten we het over sturen hebben...
Ik dacht dat ik zou delen wat ik had gevonden in mijn onderzoek om de sturen op zowel mijn Ducati Monster als (binnenkort aan te schaffen) Urban G/S X te verlagen en recht te maken.
Ik zou geĂŻnteresseerd zijn in uw mening over deze opties, esthetiek, prestaties, de risico's verbonden aan het kopen uit China, uw ervaringen met het gebruik/de montage.
Er zijn zoveel mogelijkheden en veel verschillende producten. Sommige daarvan heb ik niet in de foto's opgenomen.
Ik verwacht dat dit alleen interessant is voor degenen die de Racer niet bezitten.
Foto's...
Standaard clip-on
Twee afgeleiden hieronder, als er ruimte is op de vorken is het een gemakkelijke klus, vooral als er tweedelige/scharnierende worden gebruikt en ervan uitgaande dat er voldoende kabel en speling is. Betekent dat je de kroonplaat wilt vervangen, tenzij je tevreden bent om de standaard riser ongebruikt te laten.
- Volledig 369 verstelbaar
De zwarte en zilveren sturen zijn eigenlijk van eBay en kosten 'bijna niets'. Hoewel de kwaliteit - als een niet-genoemd Chinees merk - een risico kan zijn (mogelijk een groot risico), bieden ze een oneindige hoeveelheid mogelijkheden (binnen de reikwijdte van kabels en ranginterferentie).
- Normale clips (ook scharnierend/tweedelig)
Minder verstelbaar en daardoor netter.
Ace sturen (cafe racer stijl)
Nieuw voor mij, maar een goede manier om de bestaande riser klem op de kroonplaat te hergebruiken. Onzeker of het geschikt zou zijn voor de NineT.
Hybride (geen idee hoe deze zouden kunnen heten)
Ze zijn een mix van de Ace stuur die door de bestaande riser klem gaat, maar oneindige positionering heeft zoals de clip-ons.
Kroonplaat met geĂŻntegreerde clip-on
Mogelijk de netste oplossing, deze worden gemaakt door dmoto.co (ik heb niet gekeken maar deze zouden mooi zijn voor mijn Ducati). Ze zijn niet zo flexibel als sommige van de anderen, maar het eindresultaat van de hoek/positie past, ik stel me voor dat het heel schoon is.