Ik had een waterboxer met alle toeters en bellen. Alles van Enduro Pro Offroad-modus tot keyless entry. Wat ik niet leuk vond aan die motor was het gebrek aan karakter en ziel in de motor. Als de 2021-reeks in Canada de Urban had, zou ik een upgrade overwegen. De mogelijkheid om de Rain-modus of de Enduro Pro-modus te gebruiken, de elektronische cruisecontrol, de slimme ABS die weet hoe ver ik overleun, enz.... al die dingen werkten echt goed op mijn waterboxer. Er zijn mensen met ruim 100.000 mijl en veel ruig offroad rijden die geen problemen hebben gehad met hun elektronisch geladen BMW's. Je hoort alleen over de weinigen die dat wel hebben, en die besteden veel te veel tijd aan ervoor te zorgen dat alle anderen erover horen in plaats van het te laten repareren en verder te gaan met hun leven.Ja, hier ook.
Ik denk dat het geweldig is dat de 9T wordt voortgezet, maar een groot deel van de aantrekkingskracht voor mij was de ongecompliceerde eenvoud.
ABS en verwarmde handvatten zijn genoeg voor mij.
Als motorfiets voor de lange termijn ben ik niet geïnteresseerd in dingen die later tot hoge rekeningen kunnen leiden.
Ja, cruise control is goed.Als ik nu een R nineT zou kopen, zouden de enige dingen die ik echt zou waarderen de cruise control en de tubeless spaakwielen zijn, de rest van de nieuwe onderdelen kan me niet schelen. Zoals het is, zou ik mijn motorfiets uit 2014 niet inruilen voor een nieuwe, ik heb hem eigen gemaakt en hij blijft hier.
Het enige voordeel dat ik zie met cruise control op een motor is dat je af en toe je hand van het gas kunt halen om de bloedcirculatie op gang te brengen.Cruise control op een R9T? imo gaat in tegen het karakter van de motor, zoals het toevoegen van Coca Cola aan je glas wijn. Serieus, ik heb het gevoel dat als ik cruise control op een motorfiets wilde, ik in de eerste plaats niet op een r9t zou zitten, er zijn andere motoren die misschien beter geschikt zijn om die rijder tevreden te houden.![]()
Ik weet niet zeker hoe cruise control een motor veiliger maakt.Cruise control, asc abs zijn allemaal functies om het rijden veiliger te maken en de rijder te assisteren.
Mooie upgrade en de motor is veilig in productie voor
Ik zie nog steeds niet in hoe cruise control een veiligheidshulpmiddel kan zijn.De cruise control is een leuke functie op de openbare weg. Bekijk de rest van mijn discussie. We hebben lange afstanden en veel snelheidscontroles. Ik geniet van die functie. Op de Racer heb ik het niet nodig. Ik zal me niet veilig voelen en geef er de voorkeur aan mijn hand op het gaspedaal te houden. Op GSA en open wegen van Namibië met lange vlakke wegen en afstanden van 200 km plus tussen steden. Ja, een leuke toevoeging, plus ze controleren en je krijgt boetes van 100 tot 200 pond. Mocht u de snelheidslimiet overschrijden. Daarom erg fijn om te hebben. Zoals ik al zei, gebruik het verstandig. Als ik Urban of sny van andere 9t had en lange afstanden zou afleggen, zou ik van die functie genieten.
Ik wou dat de fabrikanten meer van hun R&D-budget zouden steken in dingen die daadwerkelijk een verschil maken.Toen ik mijn 2020 Pure testte, testte ik ook een van mijn droomfietsen, de laatste generatie. R1200R, zoals gewoonlijk volgeladen met elektronica. Ik had er bijna een jaar geleden een gekocht en had er spijt van dat ik het niet had gedaan. Maar door beide motoren direct na elkaar te testen, zoals @GapRunr uitstekend zei, miste de watergekoelde boxer karakter en ziel. De R is een geweldige motor en (met de OEM-harde koffers) een betere allrounder, maar het karakter van de R9T toverde een enorme glimlach op mijn gezicht, en dat is wat ik zocht in mijn volgende motor.
Cruise control zou fijn zijn voor het af en toe op de snelweg rijden als ik tijd moet maken om ergens te komen of om sneller thuis te komen tijdens een lange reis. Een gashendelvergrendeling is natuurlijk ook goed, maar elektronische cruise control zou een welkome aanvulling zijn. Ook, @PJS, cruise control kan een motor veiliger maken omdat je je ogen op de weg en andere voertuigen om je heen kunt houden, zonder constant je snelheidsmeter te hoeven controleren.
Wat betreft de rijmodi, ik kan me voorstellen dat het een pluspunt is voor de Scrambler en Urban G/S, waarvan de rijders eerder offroad gaan, maar motoren met minder pk (hoewel de boxer koppelrijk is) hebben naar mijn mening niet echt regen- of stadsmodi nodig. Het is wanneer je bij de veel krachtigere motoren komt, zoals 150 pk en meer, dat je zachtere gasresponsmodi nodig hebt, voornamelijk voor nieuwe rijders. Maar alleen omdat een motor met modi wordt geleverd, wil nog niet zeggen dat je ze moet gebruiken. Je zou dan kunnen mopperen dat je betaalt voor dingen die je niet wilt of nodig hebt, maar dat komt steeds vaker voor bij veel voertuigen, niet alleen bij BMW-motoren.
En dan zul je merken dat je constant naar dat verdomde ding zit te kijken om te zien of je een paar gram bent kwijtgeraakt.BandenDrukSensoren
Nu is er wat nuttige technologie.
Verhoogt ook de veiligheid, want je krijgt een goede waarschuwing vooraf voor een langzame lekke band onderweg.
Ik zou daar extra voor betalen.
Dat is grappig.Ik ben in 1960 legaal gaan fietsen en heb zoiets nog nooit nodig gehad, dus ik denk dat ik de klus wel snap, en bovendien is het rijden met spaken en binnenbanden ALTIJD rijden met een langzame lekke band.
Ken.